00%
منو

استفاده از غضروف در جراحی بینی توسط دکتر محمدی مفرد

تابحال در برخورد با اطرافیان به افرادی برخورد کرده اید که در جراحی زیبایی بینی پزشک معالج آنان ناگزیر به استفاده از غضروف برای فرم دهی و اصلاح عیوب بینی آن ها شده باشد؟ ارتباط میان پیوند غضروف با جراحی زیبایی بینی چیست؟ با پیشرفت های گسترده در حوزه پزشکی ، صنعت زیبایی نیز دستخوش پیشرفت های زیادی شده تا اهداف متقاضیان که دستیابی به زیبایی است به طور کامل برآورده شود. در این میان ، برای عمل بینی با توجه به محبوبیت و آمار بالای متقاضیان جهت انجام آن ، به طور روز افزون تکنیک هایی از سوی جراحان و پزشکان در سراسر دنیا ارائه می شوند تا با بهره گیری از آن ها ،  نتایج بهتری رقم بخورد. از این رو ، گرافت های غضروفی در سال های گذشته پاسخ مطلوبی در عمل زیبایی بینی داشته و رضایتمندی پزشکان و بیماران را از نتیجه حاصله جلب کرده اند. غضروفی که پزشک به منظور تقویت تیغه بینی از آن بهره می برد ، نوید فرم ایده آلی از بینی را می دهد که تنها از پزشکی حاذق و کارشته برمی آید. در واقع هدف اصلی در استفاده از این تکنیک مقاوم کردن بینی بیمار پس از قرار گرفتن پوست بینی بر روی آن است تا غضروف ، پوششی مناسب به استخوان دهد و بینی طبق انتظارات جراح شکل بگیرد.

استفاده از غضروف در جراحی بینی

استفاده از غضروف در جراحی بینی

همه متقاضیان عمل بینی نیازمند پیوند غضروف هستند؟

پاسخ به این سوال خیر است. استفاده از غضروف در جراحی بینی برای همگان ضروری نبوده اما درصدی از متقاضیان با توجه به فرم بینی و میزان اعمال تغییرات مورد نیاز ، بهره مندی از پیوند گرافت ها الزامی می شود. این افراد شامل چه کسانی می شوند؟ در درجه اول ، در صورتی که فرد خواهان بالا بردن نوک بینی خود باشد تا فرم بینی در نمای روبرو و نیم رخ دلنشین تر مشاهده شود ، لازم است از غضروف بینی محکمی در نوک بینی برخوردار باشد که پس از عمل دچار افتادگی نوک آن نشود. بنابراین در صورت عدم غضروف کافی ، نیاز به پیوند آن افزایش می یابد. از سویی دیگر کجی بینی و عدم تقارن در طرفین آن ، بهترین جراح بینی تهران را ملزم به استفاده از پیوندهای غضروفی از گوش ، دنده و سایر نواحی بدن فرد می کند تا اصلاح این مشکلات ظاهری بینی پس از به کارگیری غضروف امکان پذیر شود. بخش دیگری از افراد که دارای بینی کوچکی در قیاس با سایر اجزای صورت خود هستند ، برای بزرگ کردن آن و ایجاد تعادل نیازمند پیوند غضروف در حین جراحی می شوند تا نسبت های صورت بهبود یافته و متعاقب آن اعتماد به نفس فرد افزایش یابد.

اهداف استفاده از غضروف در جراحی بینی

در عمل زیبایی بینی علاوه بر اینکه علم کافی و داشتن اطلاعات به روز در این حیطه از سوی پزشک ضروری است ، لزوم دانش زیبایی شناختی جهت ایجاد تناسبات در بینی نیز احساس می شود. بنابراین برای دستیابی به نتیجه ای ایده آل ، احاطه کامل به شیوه های مدرن زیبایی نظیر پیوند غضروف که در سرتاسر دنیا برای نتیجه ای بهتر رواج پیدا کرده اند، الزامی است. در حین جراحی زیبایی بینی ، برخی افراد به دلیل عدم استحکام بافت غضروف یا در مواردی نبود گرافت کافی برای تغییر شکل ساختمان بینی و اصلاح آن، نیازمند پیوند گرافت ها می شوند. به عبارتی ، این تکنیک با هدف جلوگیری از افتادگی نوک بینی در افرادی که دارای بافتی ضعیف در سراسر بینی هستند، در حین جراحی بینی توسط جراح بینی خوب مورد استفاده قرار می گیرد. در عمل بینی ترمیمی به دلیل اینکه یکبار تغییرات اعمال شده و ممکن است بافتی از بینی به علت عدم تبحر و تجربه کافی جراح از دست رفته باشد ، نیاز به پیوند غضروف بیشتر از سایر موارد احساس می شود.

منابع پیوند غضروف

پس از کسب اطلاعات جامع در زمینه ضرورت پیوند غضروف، نوبت به منابع برداشت این بافت قابل پیوند معجزه آسا به میان می آید که با اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. غضروف بافتی پیوندی بوده که در قسمت هایی از بدن ما مانند بینی ، گوش ، دنده و سایر وجود داشته و به دلیل انعطاف پذیری در عین استحکام بالای آن ، کاربرد پیوند آن در جراحی های بینی ثابت شده است. با این وجود غضروف های مصنوعی نیز در این تکنیک قابل استفاده هستند که از منابع مختلف آن ها را تهیه نمود، اما برای به حداقل رساندن خطر عفونت در بافت و احتمال پس زدن آن به دلیل واکنش های طبیعی بدن ، بهره گیری از غضروف های خود فرد بیشتر از گرافت های مصنوعی در الویت هستند. دسترسی به غضروف موجود در گوش فرد در حین جراحی بینی با سهولت بیشتری صورت می پذیرد اما در صورتی که در این بخش نیز غضروف ناچیز باشد ، از دنده فرد با ایجاد برشی ظریف بافت مورد نیاز برداشته شده و در بازسازی بینی مورد استفاده قرار می گیرد. پروسه بدین ترتیب پیش می رود که در جراحی زیبایی بینی با استفاده از تکنیک باز ، غضروف جدا شده از گوش یا دنده ابعاد مشخصی مطابق با نیاز موضع در ناحیه جایگذاری شده و سپس با قرار گیری پوست بینی بر روی ساختمان از جابجا شدن و حرکت آن جلوگیری می شود. علاوه بر بخش هایی از بینی مانند استخوان ها که دچار تغییرات شده اند، غضروف پیوندی نیز در طی دوره نقاهت کاملا تثبیت می شده و نتیجه حاصل از بینی فرمی دلپذیر و زیبا می گردد.

سخن آخر

امید است توانسته باشیم اطلاعات جامعی در زمینه استفاده از غضروف در جراحی بینی در این مبحث ارائه داده باشیم تا پاسخی کاملی برای سوالات ایجاد شده در ذهن شما باشد. با این حال تصمیم در این زمینه که آیا بینی شما نیازمند پیوند غضروف برای فرم دهی ایده آل با جراحی زیبایی بینی هست یا خیر ، تنها از جانب پزشک اتخاذ می گردد. در مرحله بعد نیز با معاینه بالینی میزان غضروف مورد نیاز و منابع برداشت آن از سوی ایشان انتخاب می شود.

منبع : www.drmofradclinic.com

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 52

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها