00%
منو

هزینه ابدومینوپلاستی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه ابدومینوپلاستی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه ابدومینوپلاستی چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه ابدومینوپلاستی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی است که برای انجام این عمل اقدام می‌کنند. قاعدتا تمام افراد می‌خواهند بدانند که هزینه جراحی ابدومینوپلاستی برای آنها چقدر است و چه بودجه‌ای را باید برای آن در نظر بگیرند. اما باید بد نیست بدانید  که با توجه به شرایط شما و کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید هزینه این عمل متفاوت خواهد بود؛ چرا که عوامل متعددی بر هزینه آن تاثیرگذار است و نمی‌توان یک مبلغ خاص را برای تمام افراد در نظر گرفت. در این مطلب با نحوه محاسبه هزینه ابدومینوپلاستی و فاکتورهای موثر بر آن آشنا خواهیم شد.

هزینه ابدومینوپلاستی چقدر است؟

همانطور که گفتیم هزینه ابدومینوپلاستی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در هر فرد متفاوت است. هر چقدر که جراحی با شدت و پیچیدگی بیشتری همراه باشد و به اقدامات سخت‌تری منجر شود احتمالا هزینه آن بیشتر خواهد بود. علت این مسئله تنوع در حالت فیزیکی و آناتومی افراد مختلف که باعث می‌شود تجمع چربی یا افتادگی پوست متفاوت باشد. طبیعتا پوست شکم در فردی که 40 کیلوگرم کاهش وزن داشته و فردی که 20 کیلوگرم کاهش وزن داشته متفاوت است. از طرفی سطح ارائه خدمات و تکنولوژی مورد استفاده توسط جراحان مختلف متفاوت است و هزینه متفاوتی دارد.

علاوه بر تمام فاکتورهایی که بر هزینه ابدومینوپلاستی موثر هستند، گذشت زمان نیز تاثیر قابل توجهی دارد. قطعا هزینه این جراحی نیز مثل هر روش زیبایی دیگری با گذشت زمان و تورم افزایش می‌یابد و نمی‌توان آن را در بازه‌های زمانی مختلف یکسان دانست. به همین دلیل برای استعلام دقیق هزینه ابدومینوپلاستی لازم است با پزشک متخصص مشورت کنید و حضوری معاینات لازم را انجام دهید.

عوامل موثر بر هزینه ابدومینوپلاستی

برای محاسبه ابدومینوپلاستی می‌بایست فاکتورهایی که بر آن تاثیر می‌گذارند را بررسی کنید و در  نهایت با جمع تمام هزینه‌ها به هزینه نهایی برسید. در ادامه به مهم‌ترین عواملی که در محاسبه هزینه ابدومینوپلاستی نقش دارند، خواهیم پرداخت.

دستمزد جراح

می‌توان گفت که مهم‌ترین عامل در تعیین هزینه ابدومینوپلاستی، دستمزد جراح است. دستمزد جراح پلاستیک به مهارت،‌ت تجربه و تا حدی شهرت او در این زمینه بستگی دارد. جراحی که تحصیلات آکادمیک معتبرتر، تجربه بیشتر و سابقه بهتری در جراحی ابدومینوپلاستی دارد قطعا هزینه بیشتری را نیز دریافت می‌کند؛ چرا که سال‌ها زحمت کشیده است و این توانمندی را دریافت کرده‌است. از طرفی دیگر تخصص و مهارت جراح در ابدومینوپلاستی بسیار حائز اهمیت است و ضامن سلامتی و تناسب اندام شماست.

ابدومینوپلاستی جزئیات پیچیده‌ای دارد که باعث می‌شود یک حرکت اشتباه باعث غیر طبیعی شدن ظاهر شکم شده یا حتی عوارض خطرناکی را به همراه داشته باشد. بنابراین هرچقدر که جراح تسلط و تجربه بیشتری در این زمینه داشته باشد نتیجه بهتری برای شما به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل  است که توصیه می‌شود تخصص و مهارت جراح را نسبت به هزینه ابدومینوپلاستی در اولویت قرار دهید.

میزان چربی شکم

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر هزینه ابدومینوپلاستی، میزان چربی شکمی است که باید حذف شود. اگرچه این جراحی ظرفیت خاصی دارد و نمی‌تواند حجم زیادی از چربی شکم را بر دارد؛ اما تا میزان خاصی جراحی آن امکانپذیر است و با افزایش میزان چربی، هزینه نیز افزایش می‌یابد. همچنین در صورتی که کاهش وزن شدیدتر بوده و افتادگی بیشتر باشد،‌ پیچیدگی عمل نیز افزایش یافته و بر هزینه آن تاثیر می‌گذارد.

جراحی ابدومینوپلاستی

جراحی ابدومینوپلاستی

نوع جراحی

ابدومینوپلاستی با تکنیک‌ها و روش‌های مختلفی انجام می‌شود که از ابدو مینی تا کامل را شامل می‌شود. هر کدام از این روش‌ها پیچیدگی خاصی دارند و به همین دلیل انتظار نمی‌رود که هزینه آنها نیز یکسان باشد.

تجهیزات کلینیک

هزینه تجهیزات مورد استفاده و خدماتی که کلینیک زیبایی ارائه می‌کند به هزینه عمل افزوده می‌شود و ممکن است تفاوت قابل توجهی ایجاد کند. معمولا این عمل در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌شود که هزینه بیشتری را در پی دارد. علاوه بر این اگر تجهیزات پیشرفته‌ و به روزتری به این منظور استفاده شود، هزینه نهایی را افزایش می‌دهد.

مدت زمان انجام جراحی

در صورتی که جراحی به مدت زمان بیشتری احتیاج داشته باشد یعنی پیچیدگی و سختی عمل بیشتر است. بنابراین در صورتی که ابدومینوپلاستی وسیع‌تر انجام شده و مدت زمان بیشتری به طور بیانجامد، هزینه آن افزایش می‌یابد.

اتاق عمل و بیهوشی

هزینه اتاق عمل و بیهوشی یکی از هزینه‌های جانبی است که به عمل اضافه می‌شود. هزینه اتاق عمل و تیم بیهوشی کاملا جدای از جراحی است و به مهارت و تجربه متخصص بیهوشی بستگی دارد. استفاده از تجهیزات پیشرفته و تخصص تیم بیهوشی می‌تواند باعث افزایش هزینه بیهوشی شود. علاوه بر این برخی افراد به دلایل مختلف سخت‌تر بیهوشی را می‌پذیرند و  اقدامات بیشتری احتیاج دارند.

سایر هزینه‌های جانبی

به منظور محاسبه هزینه ابدومینوپلاستی باید برخی هزینه‌های جانبی مثل آزمایشات، داروهای تجویز شده، ویزیت پزشک، مراقبت‌های بعد از عمل و … را نیز در نظر بگیرید.

تفاوت هزینه ابدومینوپلاستی با با سایر جراحی‌های لاغری

به طور کلی عملکرد و کاربرد ابدومینوپلاستی با جراحی‌های لاغری و لیپوساکشن متفاوت است و نمی‌توان هزینه آنها را مقایسه کرد؛‌ چرا که جراحی لاغری نمی‌تواند اهداف ابدومینوپلاستی را محقق کند و ابدومینوپلاستی نیز نمی‌تواند برای لاغری استفاده شود. این جراحی صرفا به منظور کاهش چربی‌های شکمی، بر طرف کردن افتادگی پوست و صاف کردن شکم به کار می‌رود. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که هزینه این جراحی‌‌ها با جراحی‌های لاغری یکسان باشد. در نهایت باید گفت که هزینه این عمل برای هر فرد متفاوت است و معمولا نسبت به هزینه جراحی لاغری برای همان فرد کمتر است.

چگونه هزینه ابدومینوپلاستی را کاهش دهیم؟

برای کاهش هزینه ابدومینوپلاستی لازم است به یک پزشک کم تجربه و نامعتبر مراجعه کنید که نه تنها نتیجه خوبی برای شما به همراه ندارد،‌ بلکه سلامت شما را نیز در معرض خطر قرار می‌دهد.  از سویی دیگر به دلیل کاربرد زیبایی این جراحی،‌ بیمه هیچ مقداری از هزینه آن را تقبل نمی‌کند و تمام هزینه را باید خودتان بپردازید. اما اگر به لاغری احتیاج دارید و همزمان می‌خواهید شکمی صاف و زیبا داشته باشید،‌ می‌توانید جراحی مثل لیپوساکشن را با ابدومینوپلاستی ترکیب کنید. با این روش می‌توانید هزینه‌های جانبی،‌ هزینه اتاق عمل و بیهوشی را کاهش دهید و لاغری مقرون به صرفه و بهتری را تجربه کنید.

منبع parsaclinic.com

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 4

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها