00%
منو

زایمان مادر در اتاق عمل بینی

یکی از متداول ترین سوالاتی که خانم ها در زمان ملاقات با متخصصان جراحی بینی ، مطرح می کنند در رابطه با بارداری ، زایمان و جراحی زیبایی بینی است. برخی از مادران در این رابطه درخواست های نادرست و بی منطقی دارند ،  به عنوان مثال قصد دارند زایمان مادر در اتاق عمل بینی رخ دهد ، یا به دلیل اینکه از فرم بینی خود بعد از جراحی اولیه شان راضی نیستند عمل ترمیمی بینی را حتی با وجود باردار بودن سریعا انجام دهند، در حالی که چنین چیزی غیر ممکن و نشدنی می باشد. چرا که نه تنها این عمل جراحی بلکه هر نوع عملی که نیاز به بیهوشی کامل داشته باشد برای بیماران باردار خطرناک می باشد. بیهوشی و انجام عمل جراحی می تواند اثر بدی بر روی جنین داشته باشد. از انجایی که این مسئله به یکی از دغدغه های بزرگ برای مادران تبدیل شده است ، لازم دانستیم ما در اینجا این موضوع یک بار برای همیشه توضیح دهیم.

عمل طبیعی بینی

عمل طبیعی بینی

جراحی بینی در زمان بارداری

همانطور که می دانید در زمان بارداری در خانم ها تغییرات اساسی به وجود می آید که یکی از بارز ترین آن ها بالا رفتن وزن و تورم چهره می باشد که این امر در این بازه زمانی از زندگی زنان کاملا طبیعی است و بعد از زایمان به طور کل برطرف می شود و به همین خاطر نباید مادران در این رابطه احساس نگرانی یا ناراحتی داشته باشند. اما از انجایی که به دلیل به وجود آمدن تغییرات هورمونی احساسات زنان نیز تغییر می کند و زیبایی ظاهر و اندام همواره یکی از نقطه ضعیف های بزرگ خانم ها بوده است ، این تغییرات می تواند برای آن ها به یک دغدغه مهم تبدیل شود و باعث شود تا آن ها درخواست های بی منطق و نادرستی داشته باشند. بانوان در این دوره از زندگی خود به خاطر اینکه احساس می کنند قادر به رسیدگی به خود و وضعیتشان نیستند ، دیگر زیبا نمی باشند از همین رو مدام به دنبال راهی هستند تا این وضعیت را تمام کنند و یک تغییر بزرگ و زیبا در خود بوجود آورند و دوباره مانند گذشته جذاب و زیبا شوند و برای همسرشان همان زنی شوند که در اوایل اشنایی عاشقش شده بود. یکی از مواردی که ممکن است در این باره به ذهنشان خطور کند انجام عمل بینی است. از همین رو شروع به جستجو برای پیدا کردن یک جراح بینی متبحر و مجرب برای انجام عمل زیبایی بینی خود می کنند. اما تنها چیزی که با آن رو به رو می شوند جواب منفی جراحان بینی به آن ها برای رینوپلاستی در دوران بارداری است. دکتر علی جاودانی بهترین جراح بینی تهران در این رابطه می گویند از آنجایی که برای انجام عمل جراحی نیاز است تا بیمار تحت بیهوشی کامل قرار گیرد ، نمی توان جراحی را بر روی زنان باردار انجام داد. دارو های بیهوشی از طریق تزریق وریدی (تزریق به رگ) وارد بدن مادر می شود که به دلیل اینکه جنین از خون مادر تغذیه می کند ، دارو بیهوشی می تواند بر روی او نیز تاثیر بگذارد و مشکلاتی را برای او به وجود آورد یا حتی موجب فوت او شود. از همین رو اگر حتی مشکوک به بارداری هستنید بهتر است در ابتدا وضعیت خود را در باره باردار بودن یا نبودن مشخص کنید پس از آن در رابطه با عمل زیبایی دماغتان صحبت نمایید.

اگر طی انجام ازمایشات مشخص شود که شما یک جنین در شکم خود دارید ، پزشکان توصیه می کنند تا این عمل را هم برای حفظ جان و سلامتی خود و هم برای حفظ جان کودکتان به زمانی دیگر حتی بعد از پایان شیردهی و زایمان موکول کنید. جدا از مسئله بیهوشی ، حامله شدن و زایمان باعث متورم شدن برخی از قسمت های صورت می شود و می تواند ظاهر طبیعی برخی از اعضای صورت را پنهان کند و باعث شود که جراح بینی نتواند به خوبی فرم و ایرادات طبیعی بینی شما را بررسی کند. چه بسا اگر بینی شما مشکلی نداشته باشد و تغییراتی که به وجود امده است بر اثر ورم باشد و بعد از زایمان از بین برود ، آن گاه که شما عمل جراحی را انجام داده باشید ، چه اتفاقی رخ می دهد؟ بهتر است بدانید که تغییراتی که در بینی شما در زمان بارداری به وجود می اید ، موقتی بوده و امکان دارد بعد از زایمان به خودی خود از بین برود. ایرادات اصلی با از بین رفتن تورم و تغییراتی که طی این دوران به وجود امده است نمایان می شوند و می توان با انجام عمل جراحی آن ها را برطرف کرد.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب فوق نتیجه می گیریم که مادران در زمان بارداری به دلیل این که از لحاظ روحی و روانی در برهه حساسی هستند ، این امکان وجود دارد تا به دلیل بارداری و افسردگی دچار اختلال خود زشت پنداری شوند. یعنی فکر کنند که چون چاق هستند ، بینی شان متورم شده است دیگر زیبایی قبل را ندارند و حتی در رابطه با احساسات همسرشان نیز دچار شک و تردید شوند. در حالی که چنین چیزی نبوده و نیست. این دسته از افراد حتی اگر در واقعیت نیز دارای مشکلاتی در بینی خود باشند ، نیاز دارند تا مدت زمان کوتاهی را تا بعد از زایمان صبر کنند و سپس اقدام به انجام این عمل نمایند. بهتر است به یاد داشته باشید که برای متبحر ترین و حرفه ای ترین جراحان بینی اولویت حفظ جان و سلامت شما و جنین درون شکم شما می باشد و از همین رو شما را از انجام این عمل منع می کنند. به این نکته توجه داشته باشید که اگر سلامتی شما بر اثر انجام عمل بینی در زمان زایمان به خطر افتد یا حتی اتفاق ناخوشایندی مانند از دست رفتن جنین برای جنین شما رخ دهد ، زیبایی که در نهایت کسب می کنید ، فایده ای نیز دارد؟ پس بهتر است با عقل و منطق به گفته های پزشک خود گوش دهید و به هیچ عنوان برای انجام این فرایند در زمان باردای یا زایمان اصرار نکنید.

منبع  : دکتر علی جاودانی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 39

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها