00%
منو

ایمپلنت دندان درد دارد یا نه

ایمپلنت دندان درمانی باکیفیت و طول عمر زیاد است که اگر دندان از دست رفته دارید بهترین روش جایگزین کردن دندان است. سوالی که بسیار زیاد پرسیده می شود این است که آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

در ادامه این مطلب به بررسی ایمپلنت دندان و درد ایمپلنت می پردازیم پس با مجله خواندنی همراه باشید.

بررسی ایمپلنت دندان و درد ایمپلنت

بررسی ایمپلنت دندان و درد ایمپلنت

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک روش جدید برای کاشت دندان است و اگر دندان از دست رفته دارید و به هردلیلی مانند حادثه – پوسیدگی و … دندان خود را از دست داده اید ایمپلنت بهترین روش است.

ایمپلنت دندان یک جراحی پیچیده و مهم است و طول درمان ایمپلنت حدودا 3 الی 6 ماه زمان لازم دارد تا بهبودی کامل میسر شود و دندانی زیبا و محکم داشته باشید.

ایمپلنت دندان درواقع یک پایه فلزی از جنس تیتانیوم است که درون استخوان فک و بجای ریشه دندان قرار میگیرد و پس از اینکه با استخوان فک بخوبی جوش خورد روکش ایمپلنت یا تاج دندان نصب می شود.

ایمپلنت دندان قیمت متنوعی دارد و از مبلغ حدودا 5 میلیون تومان تا 16 میلیون تومان می باشد برای مشاهده قیمت انواع ایمپلنت دندان به همراه مارک و ضمانت هر کدام به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت ایمپلنت دندان در سال 1401

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

موضوعی که ذهن افرادی که نیازمند ایمپلنت دندان هستند را درگیر می کند ترس از ایمپلنت دندان می باشد که سوالاتی مثل آیا ایمپلنت دندان درد دارد یا خیر ؟ درد ایمپلنت دندان چند روزه را می پرسند.

در ادامه توضیح می دهیم که ایمپلنت دندان درد دارد یا نه و درد ایمپلنت چند روز است. بطور کلی باید بگوییم که ایمپلنت دندان نیز مانند تمامی درمان های دندان پزشکی مقداری درد دارد.

در ناحیه دهان و دندان و لثه ها به دلیل اینکه گیرنده های عصبی بسیار زیاد هستند درد و سوزش بیشتر حس می شود و همین امر موجب شده افرادی دچار ترس از ایمپلنت دندان و دندانپزشکی بشوند.

ایمپلنت دندان نیز مانند تمامی درمان های دندانپزشکی کمی درد دارد اما قبل از جراحی بخوبی با بی حسی موضعی ناحیه مورد نظر بی حس می شود و در هنگام جراحی ایمپلنت دردی را حس نخواهید کرد.

اما باید بگوییم که ایمپلنت دندان کمی درد دارد اما در حد یک درمان معمولی می باشد و جای نگرانی ندارد. پس از جراحی ایمپلنت متخصص ایمپلنت دندان دکتر آقاجری تمامی داروهای مسکن را برای شما تجویز میکنند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان

درد ایمپلنت دندان چند روزه؟

درد ایمپلنت دندان چند روزه ؟ متداول ترین سوالی که متقاضیان ایمپلنت دندان می پرسند همین سوال است که ایمپلنت دندان چند روز درد دارد.

بطور کلی باید بگوییم که تا 4 الی 7 روز بعد از انجام ایمپلنت دندان مقداری درد خواهید داشت که با تجویز متخصص ایمپلنت دندان و مصرف داروهای مسکن درد ایمپلنت رفع می شود و مشکلی نخواهید داشت.

مهمترین نکته این است که در هنگام جراحی ایمپلنت دندان هیچ دردی را حس نخواهید کرد و نیازی نیست در این مورد نگران باشید زیرا بخوبی ناحیه ایمپلنت دندان بی حس می شود.

البته توجه داشته باشید که تبحر و تجربه پزشک متخصص ایمپلنت دندان تاثیربسزایی در موفقیت ایمپلنت دندان و کاهش درد ایمپلنت دارد.

درد ایمپلنت دندان نشانه هایی از درمان ایمپلنت دارد این درد کم تا قبل از یک هفته طبیعی است و با قرص مسکن و تزریق داروهایی که دکتر پس از ایمپلنت دندان تجویز میکند خوب می شود.

اما اگر درد ایمپلنت دندان بیش از این طول بکشد و یا همراه با خونریزی و تورم و … باشد نشانه مشکل در ایمپلنت دندان است و باید سریعا با پزشک خود در میان بگذارید.

می توانید برای مشاهده مطلب درد ایمپلنت دندان و راه های کاهش درد ایمپلنت به لینک زیر مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: درد ایمپلنت چند روزه و راه های کاهش درد ایمپلنت کدام است

آیا بعد از ایمپلنت مسکن مصرف کنیم ؟

یکی از مهمترین راه های جلوگیری از درد ایمپلنت دندان مصرف مسکن بعد از ایمپلنت دندان است که متخصص ایمپلنت نیز پس از جراحی ایمپلنت برای شما تجویز میکنند.

مصرف داروی مسکن بعد از ایمپلنت دندان هیچ مانعی ندارد و درد بعد از ایمپلنت دندان را بهبود می بخشد.

مسک قوی برای درد ایمپلنت دندان چیست؟

بعد از ایمپلنت دندان چند مسکن توسط متخصص ایمپلنت برای شما تجویز می شود که شامل قرص های نوافن – ژلوفن و آمپول کتورولاک Ketorolac است که یک آمپول ضد درد و التهاب است و پس از ایمپلنت دندان تاثیر زیادی در کاهش درد و التهاب ایمپلنت دارد.

آمپول کتورولاک در زمان سریعتری تاثیر میگذارد اما قرص کتورولاک نیز وجود دارد که تاثیر دیرتری در کاهش درد و التهاب دارد.

همچنین گاهی اوقات درد ایمپلنت دندان بسیار کم است و نیازی به آمپول مسکن نیست و درد ایمپلنت پس از جراحی در حدی است که با یک قرص ژلوفن یا نوافن رفع می شود.

 

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 106

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها