00%
منو

ویزای همراه برای تحصیل فرزندان در کانادا

آیا از شرایط دریافت ویزای همراه دانش‌ آموزی کانادا آگاه هستید؟ امروزه والدین بسیاری برای مشاهده پیشرفت فرزندانشان آنها را برای ادامه تحصیل به کانادا می‌فرستند. از طرفی دوری از فرزندان برایشان بسی دشوار است. با این وجود، برخی شرایط سخت دوری از فرزندان را تحمل می‌کنند و برخی دیگر از تحصیل فرزاندانشان در کانادا منصرف می‌شوند.

نگران نباشید راه دیگری نیز هست و آن‌هم مهاجرت به کانادا همراه فرزندان دلبندتان است. دولت کانادا قوانین سهل و منعطفی برای مهاجران درنظر گرفته ‌است. به خصوص اگر این مهاجرت در حوزه تحصیلات و بهره‌مندی از علم باشد. شما قادر خواهید بود ویزای کانادا برای مهاجرت در کنار فرزندان خود دریافت کنید.

از طرفی اقامت شما در کنار فرزندانتان در کانادا علاوه بر رفع دلتنگی و مسائل احساسی مزایای بیشمار دیگری نیز به ‌همراه دارد. زمانی که شما در کنار فرزند خود باشید، او احساس امنیت بیشتری می‌کند و در نتیجه اعتماد به نفس او افزایش می‌یابد.

چگونگی دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا

اگر تصمیم شما برای تحصیل فرزندان در کانادا قطعی است، باید ابتدا دعوتنامه یا یک گواهی پذیرش از یکی از مدارس کانادایی دریافت کنید. برای اخذ مجوز لازم است به یکی از مراکز وزارت خارجه رسیدگی به امور تحصیلی دانش‌آموزان مراجعه کنید. پس از مراجعه به این مرکز باید تمامی مدارک مورد نظر را تحویل دهید و منتظر تاییدیه بمانید.

پس از طی مراحل قانونی و اخذ ویزای تحصیلی برای فرزندان خود اکنون نوبت شماست که برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید. توجه داشته باشید که اگر فرزند شما سابقه سفر به کانادا را داشته باشد، دیگر نیازی به دریافت مجوز تحصیل در این کشور ندارد.

والدین کودکانی که اندیشه تحصیل در مدارس کانادا را در سر می‌پرورانند، تنها دو روش برای اخذ ویزای همراه دانش‌ آموزی کانادا دارند. روش اول دریافت ویزا به‌عنوان بازدیدکننده و روش دوم دریافت ویزای گاردین به‌عنوان قیم کودکان زیر 18 سال است.

ویزای ویزیتوری کانادا

شما قادر خواهید بود به‌عنوان یک شخص بازدیدکننده به این کشور مهاجرت کنید و در طول تحصیل فرزندانتان در کنار آنها باشید. برای این کار لازم است همزمان با درخواست اخذ ویزای تحصیلی فرزندانتان اقدام به اخذ ویزای ویزیتوری کنید.

اعتبار ویزای تحصیلی کانادا 5 سال و اعتبار ویزای ویزیتوری 6 ماه است. اما نگران نباشید امکان تمدید ویزای ویزیتوری به‌راحتی برای شما فراهم ‌است. مدت زمان صدور ویزای ویزیتوری تقریبا یک ماه طول می‌کشد.قوانین مهاجرتی خاصی برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

تمامی افرادی که به عنوان بازدیدکننده وارد کشور کانادا می‌شوند باید ویزای موقت با TRV داشته ‌باشند. تنها مهاجران برخی از کشورهای خاص نیاز به اخذ ویزای TRV ندارند؛ اما لازم است که با مراجعه به سایت آنلاین ویزای الکترونیکی ETA خود را دریافت کنند.

در این میان افرادی که از ایالات متحده آمریکا قصد سفر به این کشور داشته باشند، نیاز به هیچ‌یک از ویزاهای TRV و ETA ندارند.

ویزای گاردین یا کاستودین

دانش‌آموزانی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند، این امکان برایشان فراهم است که درخواستی مبنی بر برخورداری از حمایت والدین خود ارائه دهند. ویزای همراه دانش آموزی کانادا به عنوان قیم به والدین دانش‌آموز تعلق می‌گیرد.

اگر والدین از هم جدا شده ‌باشند، شخصی که مسئولیت نگهداری از فرزند را به‌ عهده دارد به عنوان قیم شناخته می‌شود. با اثبات مدارک و شواهد ویزای کاستودین برای قیم دانش آموز صادر می‌شود. تحت شرایط خاصی ممکن است قیم شخصی غیر از پدر و مادر دانش‌آموز باشد.

الزامی است که توافق‌نامه ای بین والدین و قیم دانش‌آموز به امضا و تاییدیه محضری برسد. طی این توافق‌نامه قیم موظف است به تمام مندرجات آن عمل کند. این توافق‌نامه باید نزد یک شخص حقوقی امضا شود. لازم است که توافق‌نامه به ترجمه رسمی و تایید قوه قضائیه برسد.

قیم اقامت دائم یا شهروند کانادا

گاهی اوقات شرایط برای همراهی دانش‌آموز توسط والدین او مهیا نیست. در این شرایط والدین قادر خواهند بود سرپرستی و حمایت از فرزند خود را در طی دوران تحصیل به یک شخص مطمئن که اقامت دائم دارد یا شهروند کاناداست بسپارند.

شخص یا خانواده‌ای که مسئولیت نگهداری از دانش‌آموز را به‌عهده می‌گیرد، باید حتما بالای 19 سال سن داشته‌ باشد. این خانواده مطمئن ممکن است از اقوام یا آشنایان دانش‌آموز باشند. این شخص باید تعهد بدهد که تمامی نیازهای دانش‌آموز را در طی دوران تحصیل او مهیا کند.

نیازهایی از قبیل محل استراحت مستقل، تامین مواد غذایی، هزینه‌های تحصیلی، نیازهای عاطفی و غیره مواردی هستند که این اشخاص به‌عنوان قیم موظف به تامین آنها هستند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاستودین

اخذ ویزای کاستودین یا گاردین نیاز به ارائه مدارکی دارد که ما در ادامه این مدارک را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • اولین و ضروری‌ترین مدرک، ارائه دعوتنامه یا گواهی پذیرش از جانب یکی از مدارس کانادایی است؛
  • ارائه ترجمه رسمی تمامی ریز نمرات دانش‌آموز در مقاطع سابق تحصیلی از دیگر مدارک الزامی محسوب می‌شود؛
  • دانش‌آموز باید کمتر از 18 سال سن داشته ‌باشد؛
  • ارائه گواهی اثبات تمکن مالی از جانب والدین یا قیم قانونی دانش‌آموز الزامی است. از طریق این مدرک توانایی تامین نیازهای تحصیلی و زندگی دانش‌آموز در کشورکانادا تضمین می‌شود؛
  • ارائه ترجمه رسمی سند ازدواج والدین دانش‌آموز برای دریافت ویزا ضروری است؛
  • ارائه مدارک مبنی بر گردش‌حساب 6 ماه اخیر دانش‌آموز از دیگر موارد ضروری محسوب می‌شود؛
  • ارائه اصل و کپی تمام مدارک هویتی و تحصیلی دانش‌آموز به همراه پاسپورت الزامی است؛
  • تکمیل تقاضانامه از جانب والدین برای همراهی دانش‌آموز از مدارک نهایی این مرحله به‌حساب می‌آید.

تفاوت ویزای کاستودین یا ویزیتوری به عنوان ویزای همراه دانش‌آموزی کانادا چیست؟

اگر والدین ویزای توریستی کانادا را دریافت کرده ‌باشند، پس از 6 ماه اقامت موظف هستند به مدت دو هفته از کانادا خارج شوند. پس از آن مجددا این امکان برای آنها فراهم است که به کانادا بازگردند؛ مدت اعتبار ویزای کاستودین ‌یک‌سال تعیین شده ‌است و پس از یک‌سال نیازی به خروج از کانادا برای تمدید اقامت نیست.

تحصیل بدون قید و شرط فرزندان شما درکانادا به عنوان همراه

عکس تمامی مراحل و شرایط ذکر شده در بالا نیز وجود دارد. چگونه؟ به این شکل که اگر شما با توجه به موقعیت و شرایط زندگی خود قادر باشید به کانادا مهاجرت کنید و در این کشور اقامت داشته باشید، فرزند شما به‌عنوان همراه این امکان را دارد که بدون نیاز به مجوز در این کشور دوره تحصیلاتی خود را سپری کند.

چرا شما با اقامت خودتان در کانادا مقدمات تحصیل آنان در این کشور را فراهم نکنید؟ در چنین شرایطی با یک تیر چند نشان زده‌اید! کانادا کشور پیشرفته‌ای است که برای همه افراد در هر سن‌وسالی که باشند شرایط و مزایای خاصی به‌همراه دارد.

شما قادر هستید از روش‌های مختلفی مانند تحصیل، دریافت جاب‌آفر، راه‌اندازی یک طرح تجاری و غیره مقدمات مهاجرت خود را به کانادا فراهم کنید. کانادا این کشور مهاجرپذیر شرایط و امکانات فوق‌العاده‌ای برای شما در نظر دارد.

با فراهم آوردن چنین شرایطی شما قادر خواهید بود به‌راحتی مجوز مهاجرت 5تن از اعضای خانواده‌تان را نیز دریافت کنید. پس از مهاجرت به کانادا به روش شغلی، دیگر نگرانی از بابت تامین مخارج زندگی در این کشور ندارید.

فرزندان شما به‌عنوان همراه نیازی به کسب مجوز برای تحصیل در مدارس کانادا نخواهند داشت. با چنین شرایطی هم شما در طول تحصیل درکنار فرزندانتان هستید و هم شغل خود را به دست آورده‌اید.

چرا از تحصیل فرزندان در کانادا استقبال زیادی می شود؟

کانادا جزو 10 کشور پیشرفته جهان از لحاظ خدمات تحصیلی، امنیتی، تکنولوژی، اقتصادی و اجتماعی است. سیستم آموزشی این کشور بسیار قوی و حرفه‌ای محسوب می‌شود. والدینی که اهداف و موفقیت‌های چشمگیری برای فرزندان خود در نظر گرفته‌اند، از تحصیل فرزندانشان در کانادا غافل نمی‌شوند.

کانادا کشوری است که از لحاظ گردشگری، آب‌وهوایی و زیبایی چشمگیر، مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته ‌است. همینطور فرهنگ‌های متنوعی در این کشور مشاهده می‌شود که بدون هیچ درگیری و نگرانی در کمال آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند.

توجه و احترام به فرهنگ ایرانی در این کشور به وفور مشاهده شده ‌است.

همراهی همسر در طول تحصیل

برخی از دانشجویان ممکن است متاهل باشند و هنگام مهاجرت و تحصیل در کانادا بخواهند همسرشان نیز در این سفر همراهشان باشد. برای این امر و دریافت ویزای همراه برای همسر، روش‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این روش‌ها فعالیت شغلی همراه است.

دانشجویانی که به تحصیل معتبر و تمام وقت در کانادا مشغول هستند، این امکان برایشان فراهم است که برای همسر خود مجوز فعالیت شغلی آزاد در کانادا دریافت کنند. از شرایط مهم دریافت این مجوز عدم اشتغال دانشجو در کنار تحصیل است.

همسر دانشجو به عنوان همراه قادر خواهد بود در موسسه‌های کاملا خصوصی یا موسسه‌های خصوصی وابسته به مراکز دولتی مشغول به‌ کار شود. امکان اشتغال در مراکزی مانند بیمارستان یا مدرسه برای این اشخاص وجود ندارد؛ مگر در شرایط خاص با ارائه گواهی سلامت!

مدت زمان فعالیت شغلی همسر و نحوه درخواست

مدت زمان قانونی برای اشتغال همسران همان مدت زمان تحصیل در این کشور تعیین شده ‌است. برای اخذ ویزای همراه لازم است همزمان با متقاضی تحصیل، اقدام به درخواست ویزای کاری به عنوان همراه صورت گیرد.

همینطور ممکن است شخص همراه به‌عنوان بازدیدکننده وارد کانادا شود و پس از ورود مجوز فعالیت شغلی در این کشور را دریافت کند. پس از اتمام تحصیلات، متقاضی قادر خواهد بود اقدام به دریافت مجوز شغلی در کانادا کند. اگر متقاضی فعالیت شغلی خود را در کانادا آغاز کند، همسر او نیز قادر خواهد بود مجوز فعالیت شغلی خود را تمدید کند.

مزایای دریافت ویزای همراه دانش آموزی کانادا

حضور شما در کنار فرزندانتان برای تحصیل در کانادا مزایای بیشماری به‌ همراه دارد که در ادامه این مزایا را برای شما بازگو خواهیم کرد. این مزایا هم شامل حال شما و هم فرزندان عزیزتان می‌شود.

  • اقامت شما در کنار فرزندانتان آرامش و دلگرمی خاصی به آنها می‌بخشد. درنتیجه اعتماد به‌نفس آنها افزایش یافته و در امور تحصیلی و زندگی موفق‌تر خواهندبود؛
  • حضور شما در کانادا و زندگی در کنار فرزندانتان نقش مهم و اساسی در حفظ امنیت آنها دارد؛
  • فرزندان شما پس از پایان زمان مدرسه به‌خوبی قادر خواهند بود استراحت کنند و تکالیف خود را با تمرکز بیشتری انجام دهد؛ چرا که خیالشان از انجام فعالیت‌های متفرقه توسط والدین راحت خواهد بود؛
  • با این شرایط تامین نیازهای مالی فرزندان شما راحت‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد؛
  • دیگر احساس دلتنگی نخواهید کرد و با آسودگی خاطر در تمام مراحل تحصیل در کنار دلبندتان خواهید بود؛
  • خیالتان از بابت حفظ امنیت و نحوه زندگی فرزندانتان در کشور کانادا راحت می‌شود؛
  • به‌راحتی این امکان برای شما فراهم است به مسائل درسی و تکالیف او رسیدگی کنید؛
  • زندگی در یک کشور جدید ممکن است باعث پیدایش عادت‌های جدید یا نابهنجار شود. در چنین شرایطی امکان کنترل رفتارهای فرزندانتان برای شما فراهم خواهد بود.

از همراهی فرزندان خود هنگام تحصیل در کانادا بازنمانید!

والدینی که تمایل دارند فرزند آنها قله صعود و پیشرفت را برای رسیدن به اهداف خود پیش بگیرند گزینه‌ای با عنوان تحصیل درکانادا را در ذهن خود می‌پرورانند. از طرفی دوری از فرزندان امر مشکلی است. قوانین و مراحلی برای اخذ ویزای همراه دانش ‌آموزی کانادا وجود دارد.

طبق این قوانین که دولت کانادا برای والدین دانش‌آموزان خارجی درنظر گرفته ‌است، دو روش برای مهاجرت والدین وجود دارد. یکی از این روش‌ها روش اخذ ویزای ویزیتوری و دیگری ویزای کاستودین است. با رعایت قوانین و اجرای مراحل ذکر شده در این مقاله به‌راحتی همراه فرزندان دلبند خود به کانادا سفر کنید.

همینطور روش دیگری از مهاجرت که مزایای زیادی به ‌همراه دارد، مهاجرت از طریق موقعیت شغلی یا تحصیلی والدین به کاناداست. با این نوع مهاجرت دیگر نیازی به اخذ مجوز تحصیلی برای فرزند شما وجود ندارد. اگر در این زمینه نیاز به پشتیبانی یا مشاوره دارید، با کارشناسان ما در سایت تراست در ارتباط باشید.

کلمه کلیدی: ویزای همراه دانش ‌آموزی کانادا

خدمات تراست برای اخذ ویزای فرزندان

تراست مفتخر است که مشتریان خود را با رضایت کامل به سوی مقصد خود راهی کند. شما می‌توانید صفر تا صد کار مهاجرت خود را به وکلا و مشاوران متعهد و پیگیر بسپارید و دیگر هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. برای تماس با وکلا و گرفتن مشاورۀ تخصصی می‌توانید همین الان با مراجعه به سایت trustimm.com جلسۀ خصوصی رزرو نمایید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 119

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها