00%
منو

هزینه‌های زندگی در کانادا سال 2020

کسانی که قصد مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری را دارند علاوه برداشتن انگیزه‌هایی چون داشتن زندگی بهتر و کم استرس تر و ساختن آینده‌ای روشن و رؤیایی، بالاخره از دنیای رؤیا و خیال بیرون آمده و بر روی زمین پا می‌گذارند و آنچه در اولین لحظه در دنیای واقعیت پیش روی خود می‌بینند هزینه‌های گذران زندگی در کانادا یا هر نقطه دیگری از این جهان پهناور است. برای گذران زندگی چه یک روز و چه صدسال نیاز به پول ‌دارید تا از پس هزینه‌ها بربیایید. حالا فکر کنید که قرار باشد مهاجرت کرده و از یک کشور درحال ‌توسعه با اقتصاد ناخوش‌احوالی چون ایران به یک کشور پیشرفته با اقتصادی شکوفا چون کانادا مهاجرت کنید.

پیش از هر حرکتی باید دودوتا چهارتا کنید بدانید که زندگی در یک کشور غریب چقدر هزینه می‌خواهد. کسانی که برای اولین بار قصد مهاجرت دارند، بخصوص کسانی که ویزای تحصیلی دریافت کرده و از همان ابتدا وضعیت شغلی‌شان مشخص و معلوم نیست باید حداقل برای سه ماه زندگی در کانادا پول همراه خود ببرند. این هزینه چیزی جدا از هزینه‌های تحصیل و دانشگاه و همچنین هزینه‌های دریافت ویزا و … است.

کسانی که از ایران قصد مهاجرت دارند باید ریال را تبدیل به دلار کانادا کرده و با خود به همراه ببرند. البته زمانی که در کشور کانادا مشغول به کارشده و درآمد خود را به دلار کانادا دریافت کنید قطعاً بهتر با هزینه‌ها کنار خواهید آمد اما به‌هرحال کسب آگاهی از هزینه‌های زندگی در کانادا سال 2020 برای شما و بخصوص کسانی که قصد مهاجرت به همراه خانواده را دارند بسیار مهم است.

هزینه‌های زندگی در کانادا

شغل و درآمد در کانادا

کشور کانادا اقتصاد رو به رشدی دارد و همسایه جنوبی آن یعنی ایالات‌متحده آمریکا سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در این کشور انجام داده است؛ بنابراین ازنظر اشتغال در وضعیت مطلوبی قرار داشته و نرخ بیکاری پایینی دارد. ازنظر درآمدی نیز اکثر افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند رضایت داشته و درواقع می‌توان گفت اکثریت مردم کانادا در رفاه نسبی به سر می‌برند.

بنابراین با داشتن درآمد ثابت نگرانی بابت هزینه‌ها وجود ندارد. در کانادا همان‌گونه که قوانین از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت است، میزان درآمد در استان‌های مختلف نیز یکسان نیست. برای مثال در استان‌های آلبرتا، انتاریو، ساسکاچوان و بریتیش کلمبیا متوسط درآمد بیشتر از سایر استان‌هاست. البته درآمد شما به نوع شغلتان بستگی دارد و طبیعتاً مشاغل مختلف، میزان درآمد متفاوتی هم خواهند داشت.

انواع هزینه‌هایی که در کانادا با آن مواجه هستید

اینکه زندگی شما در کانادا چقدر خرج دارد بستگی به سبک زندگی شما دارد. برخی افراد پرخرج و برخی دیگر کم‌خرج‌تر هستند. اگر فکر می‌کنید در دسته پرخرجان قرار می‌گیرید بهتر است در شیوه زندگی‌تان تغییر ایجاد کنید.

  • وقتی پایتان به خاک کانادا می‌رسد اولین و مهم‌ترین چیزی که نیاز دارید، سقفی بالای سر است. به‌هرحال مجبور خواهید بود هزینه‌ای برای مسکن کنار بگذارید. یا توان خرید خانه در این کشور را دارید و یا خانه‌ای اجاره خواهید کرد. معمولاً خرید ملک در کانادا هزینه‌های جانبی بسیار و همچنین مالیات قابل‌توجهی دارد به همین دلیل اغلب ساکنین کانادا ترجیح می‌دهند که در ملک‌های اجاره‌ای زندگی کنند.
هزینه اجاره خانه با توجه به اینکه چه شهری را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنید متفاوت است؛ اما در برخی از شهرهای کانادا نرخ اجاره خانه خیلی تفاوتی با یکدیگر ندارد.

 

هزینه‌ زندگی در کانادا

تورنتو و ونکوور از مهم‌ترین شهرهای کانادا هستند که از اتفاق ایرانیان تمایل زیادی دارند که در این شهرها ساکن شوند. به‌طورمعمول اجاره ماهیانه خانه در مرکز شهر هزینه‌ای از حدود 800 تا 2500 دلار کانادا و در حومه شهر هزینه‌ای بالغ‌بر 700 الی 1500 دلار کانادا طلب می‌کند. هر چه خانه بزرگ‌تر و تعداد اتاق‌های آن بیشتر باشد مسلماً قیمتی که بابت اجاره‌بها می‌پردازید بیشتر است. همان‌گونه که متوجه شدید زندگی در حومه شهر ارزان‌تر از مرکز شهر است. بخش وسیعی از هزینه‌های زندگی در کانادا سال 2020 به اجاره خانه تعلق دارد. البته این قیمت‌هایی که عنوان کردیم تنها شامل اجاره‌بها بدون در نظر گرفتن هزینه انرژی است.

  • هزینه بعدی که پس از مسکن و اجاره خانه بسیار اهمیت دارد، هزینه خوردوخوراک است. باز مبلغ این آیتم به سبک زندگی و عادات غذایی شما بستگی دارد. البته در شهرهای مختلف به‌ویژه تورنتو بازارچه‌های هفتگی برپا می‌شود که شهروندان می‌توانند مواد غذایی موردنیاز خود را با هزینه بسیار کمتری تهیه کنند. در شهر ونکوور معمولاً هزینه‌ها گران‌تر است و همچنین امکان خرید از چنین بازارچه‌هایی فراهم نمی‌باشد. هزینه‌ای که برای خوردوخوراک یک خانواده چهارنفره در کانادا می‌توان در نظر گرفت چیزی حدود 6 الی 7 هزار دلار کانادا می‌باشد. اگر یک نفر هستید هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید یک‌چهارم این مقدار خواهد بود.
  • بخش بعدی که به‌عنوان زیرمجموعه هزینه‌های زندگی در کانادا سال 2020 باید به آن پرداخت، هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل است. اگر پول کافی داشته باشید خرید اتومبیل صفرکیلومتر گزینه مناسبی است اما توجه داشته باشید که باید هزینه بیمه پرداخت کنید که هزینه کمی هم نیست. اگر قصد خرید اتومبیل دست چندم را دارید بهتر است بدانید که هزینه تعمیر این اتومبیل‌ها بسیار بالاست و مقرون‌به‌صرفه نیست؛ بنابراین اکثر مردم ترجیح می‌دهند از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. البته سیستم حمل‌ونقل عمومی در کشور کانادا بسیار پیشرفته و مناسب است بنابراین شهروندان هم به دلیل راحتی و سرعت این سیستم و هم به دلیل هزینه کم، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی را ترجیح می‌دهند.

هزینه‌های حمل‌ونقل در کانادا

  • اگر فرد برند پوش و ولخرج در زمینه پوشاک نیستید با ماهی حدود 100 الی 200 دلار کانادا هم می‌توانید سر کنید. خرید از حراجی‌ها مقرون‌به‌صرفه تر خواهد بود و می‌توانید مبلغی که ماهیانه برای خرید پوشاک کنار می‌گذارید را پس‌انداز کنید.
  • علاوه بر نیازهای اولیه و هزینه‌هایی که برای آن باید بپردازید هزینه‌های جانبی دیگری هم هست که باید آن‌ها را مدنظر قرار دهید. ازجمله بیمه، هزینه‌های پزشکی و درمانی، هزینه بنزین و سوخت، قبض موبایل، اینترنت ماهیانه و … در برخی مناطق هزینه بیمه درمان رایگان است و نیاز به پرداخت هزینه ندارد، ازجمله شهر تورنتو. همچنین بسته به اینکه چه نوعی است، چه خدماتی ارائه می‌دهد و سن بیمه شونده، قیمت متفاوتی دارد؛ اما در کل بیمه یکی از هزینه‌های واجبی است که اگر درآمدتان کفاف می‌دهد از آن غافل نشوید و خود را بیمه کنید.
  • بحث بعدی که مطرح می‌شود و بسیار هم جدی ست، پرداخت مالیات است. مالیات هم در زمره هزینه‌های زندگی در کانادا سال 2020 قرار می‌گیرد. مالیات با توجه به میزان درآمد متفاوت است و کسانی که حقوق بالاتری می‌گیرند باید مالیات بیشتری نیز بپردازند.
  • بهتر است کنار تمام این هزینه‌ها مبلغی هم برای تفریح و سفر در نظر بگیرید. بالاخره انسان در هر طبقه اجتماعی و اقتصادی که قرار داشته باشد به تفریح در حد توان خود نیاز دارد؛ بنابراین با توجه به نیازتان ماهیانه مبلغی هم برای تفریح و سفر کنار بگذارید.

با توجه به موضوعاتی که مطرح شد و هزینه‌هایی که به شما ارائه دادیم می‌توانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. بازهم گفته می‌شود در صورت اشتغال در کانادا و دریافت حقوق از پس تمام هزینه‌های زندگی خود بر خواهید آمد همچنین اگر ذهن اقتصادی خوبی داشته باشید می‌توانید ماهیانه مبلغی هم به‌عنوان پس‌انداز کنار بگذارید. هزینه‌های زندگی در کانادا سال 2020 با توجه به نرخ دلار، هزینه کمی نیست و باید آمادگی لازم برای آن را داشته باشید.

اگر قصد اخذ اقامت دائم کانادا از طریق برنامه های سرمایه گذاری در کانادا یا برنامه استارت آپ کانادا را دارید، موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ مشاور مناسبی جهت مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و انجام امور دریافت انواع ویزای کانادا می باشد. هم اکنون می توانید تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان حرفه ای و باسابقه جهت دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا بهره‌مند شوید و یا با تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت در وبسایت atlantic724، منتظر تماس کارشناسان و ارائه مشاوره مهاجرتی بمانید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 398

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها