00%
منو

همه چیز در مورد دریافت اقامت در کانادا

بدون شک کشور کانادا، یکی از اولین نام­هایی ست که در لیست کشورهای پیشرفته دیده می­شود و یکی از گزینه­های اصلی برای بسیاری از افرادی ست که مایل به تجربه­ی یک زندگی عالی در خارج از مرزهای کشورشان هستند. این کشور در قسمت شمالی قاره آمریکا قرارگرفته است و چهارمین کشور پهناور دنیا شناخته می­شود.

کانادا از اعضای گروه G8 با همان گروه هشت است که از هشت کشور صنعتی و ثروتمند جهان تشکیل‌شده است و کیفیت زندگی در آن از سطح بسیار بالایی برخوردار است. درآمد بالا، نرخ بیکاری کم، محیط‌زیست سالم، کمترین میزان گزارش جرم و جنایت در دنیا، امید به زندگی بالا و بالاترین استانداردهای آموزشی ازجمله شاخص‌های کیفی زندگی در کانادا هستند که دیگران را به زندگی و اقامت در این کشور ترغیب می­کنند.اگر قصد مهاجرت و اقامت کانادا را دارید این مطلب را هرگز از دست ندهید چراکه قرار است با هم درباره نحوه اخذ اقامت کانادا صحبت کنیم.

همه چیز در مورد دریافت اقامت در کانادا

 

مزایا و معایب اقامت در کانادا

همان‌طور که اشاره کردیم کانادا یکی از کشورهایی ست که با دارا بودن شاخص‌های بالای کیفی برای زندگی و مهاجرت بسیار مناسب است و با امنیت، آزادی و آرامشی که برای ساکنان خود به ارمغان می­آورد بستر یک زندگی ایده آل را برای شهروندان خود فراهم می­­کند. این کشور یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است که با منابع سرشار، جمعیت کم در مقایسه با مساحت زیاد، فرصت‌های شغلی بسیار و آینده­ای روشن برای پیشرفت در کار و تحصیل آماده پذیرایی از مهاجران است. شاید مهم‌ترین مزیتی که کانادا را نسبت به دیگر کشورها متمایز می­کند، این است که این کشور، کشوری مهاجرپذیر و چند فرهنگی ست که هماهنگی و انطباق با محیط را برای مهاجران آسان‌تر می­کند و این یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در مسئله مهاجرت باید به آن توجه کرد.

در برابر این مزایا، معایبی نیز وجود دارد که ممکن است تصمیم شما برای اقامت به کانادا را تغییر دهد و یا زندگی در آنجا را برای شما دشوار کند. آب‌وهوای سرد این کشور یکی از مسائلی ست که ممکن است برای شما آزاردهنده باشد. البته اگر در ونکوور یا مناطق جنوبی و غربی کانادا زندگی کنید این مشکل را نخواهید داشت و می‌توانید آب‌وهوای معتدل‌تری را تجربه کنید. همچنین پروسه طولانی دریافت ویزای کانادا یکی از دلایلی ست که ممکن است برای برخی از افراد خوشایند نباشد و آن­ها را از زندگی در کانادا منصرف کند. علاوه بر این‌ها با توجه به سطح بالای زندگی در کانادا، نرخ بالای مالیات و هزینه بالای زندگی در این منطقه دور از ذهن نیست و این نکته نیز از معایب اقامت در کانادا محسوب می­شود.

همه چیز در مورد دریافت اقامت در کانادا

اقامت در کانادا

به‌طور کل اقامت در کانادا یا موقت است یا دائم. اقامت موقت در کانادا با گرفتن ویزای توریستی، تحصیلی ویزای کار اماکن پذیر است و مدت آن زیر ۶ ماه است. کسانی که تمایل دارند در کانادا، اقامت دائم داشته باشند می­توانند از ویزای شغلی افراد متخصص و ماهر فدرال استفاده کنند و مدت آن حداقل ۶ ماه است. کارت اقامت دائم کانادا پی آر نام دارد که بر طبق قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا صادر می­شود و هر ۵ سال یک‌بار انقضای آن به اتمام می­رسد.

 

روش‌های اقامت در کانادا

اخذ اقامت در این کشور کمی دشوار است و بر اساس قانون مهاجرت به کانادا هرساله تنها ۲۵۰۰۰۰ مهاجر می‌توانند اقامت کانادا را دریافت کنند. بااین‌حال شرایطی وجود دارند که اخذ اقامت کانادا را برای علاقه‌مندان به زندگی در این کشور امکان‌پذیر می­کند.

  • اقامت در کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه‌گذاری ازجمله مسیرهایی ست که می­توان با آن به اقامت کانادا رسید. این روش یکی از روش­هایی ست که بعضی از کشورها برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به‌منظور سرمایه‌گذاری و کمک به اقتصاد خود از آن استفاده می­کنند. گفتنی ست این سرمایه‌گذاری امروزه با مبلغی حدود دویست هزار دلار و به سه شیو­ه­ی سرمایه‌گذاری فدرال، سرمایه‌گذاری استانی و سرمایه‌گذاری در ایالت کبک قابل انجام است و در صورت سرمایه‌گذاری دولت کانادا به شخص و همراهان او اجازه می­دهد تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

  • اقامت در کانادا از طریق کار

مهاجرت به کانادا از طریق کار و گرفتن اقامت از این طریق یکی دیگر از روش‌های اقامت در کاناداست. ازآنجاکه کانادا یک کشور بزرگ و پیشرفته محسوب می­شود، بدیهی ست که به انواع مشاغل نیاز داشته باشد و گرایش‌هایی مثل مهندسی و فنی و همین‌طور نفت و پرستاری در آن بیشتر از هر رشته دیگری موردتوجه قرار می­گیرد. مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی، کارآفرینی و تخصص یکی از راه‌هایی ست که می­تواند اقامت دائم در این کشور را برای شما به ارمغان بیاورد به‌شرط آنکه حداقل ۲ سال تجربه مرتبط با کاری که قصد دارید در کانادا انجام دهید داشته باشید و دارایی‌تان نیز برای این کار ارزش بالایی داشته باشد. برای دریافت اطلاعات بیتشر در خصوص امتیاز بندی ویزای کار کانادا به وب سایت ویزاموندیال مراجعه کنید.

  • اقامت در کانادا از طریق ازدواج

ازدواج با یک فرد کانادایی یا کسی که اقامت دائم این کشور را دارد؛ یکی دیگر از راه­هایی ست که می­تواند شرایط اقامت دائم در کانادا را برای شما فراهم کند. این کار پروسه‌ای زمان‌بر است و حداقل شش ماه طول می­کشد زیرا فردی که شما قصد دارید با او ازدواج کنید باید بتواند حداقل شرایط موردنیاز برای تأمین زندگی شما در کانادا را آماده کند. البته مراقبت باشید در این راه گول افراد و تبلیغات را نخورید و به امید گرفتن اقامت در کانادا به افرادی که نمی­شناسید اعتماد نکنید چراکه ممکن است تبعات بدی برای شما داشته باشد.

  • اقامت در کانادا از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه­هایی ست که اکثر مردم دنیا برای اخذ اقامت یک کشور از آن استفاده می­کنند. البته با توجه به خطراتی که این راه دارد و ریسک بالای این کار، پیشنهاد می­شود از روش‌های قانونی برای اخذ اقامت در کانادا استفاده کنید.

  • اقامت در کانادا از طریق تحصیل

کشور کانادا با دارا بودن بهترین مراکز آموزشی یکی از کشورهایی ست که علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور، آن را برای ادامه تحصیل انتخاب می­کنند. کیفیت بالای آموزش و هزینه‌های معقول تحصیل در کانادا در کنار امکان اخذ اقامت دائم این کشور، ویزای تحصیلی را به یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای کسب اقامت کانادا تبدیل کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در کانادا می توانید به وب سایت ویزاموندیال مراجعه کنید.

  • اقامت در کانادا از طریق تولد

یکی دیگر از راه‌هایی که اخذ اقامت در کانادا را برای شما امکان‌پذیر می­کند تولد فرزند در خاک کاناداست. یکی از روش‌هایی که باعث انتقال تابعیت کانادایی به افراد می­شود تولد در خاک کانادا و اخذ اقامت کانادا از طریق خاک و خون و تولد است.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 39

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها