00%
منو

راهنمای اخذ اقامت کانادا

کانادا شمالی ترین کشور آمریکا و دومین کشور پهناور جهان است؛ پایتخت این کشور اتاوا و شهرهای مهم آن تورنتو، ونکوور، مونترال و اتاوا می باشند. تنوع در آب و هوا، اقتصاد قوی و شرایط زندگی با کیفیت بالا باعث شده تا بسیاری از مردم به صورت موقت یا دائم به فکر اقامت کانادا باشند. بسیاری از شهرهای کانادا در لیست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارند، اما هزینه و شرایط زندگی می تواند با توجه به استان، منطقه و شهر محل زندگی متفاوت باشد. وسعت کشور کانادا نشان دهنده فرصت های فراوان برای شهروندان و مهاجران این کشور می باشد. کانادا بارها از طرف سازمان ملل متحد به عنوان برترین کشور برای زندگی انتخاب شده، زیرا هم فرصت های شغلی بسیاری فراهم می کند و هم استانداردهای بهداشتی و آموزشی مناسب دارد. دلایل زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد که مهمترین آنها تحصیل، کار و استراحت در دوران بازنشستگی میباشند. مردم بیشتر کشورها برای سفر به کانادا (توریستی یا اقامتی) احتیاج به گرفتن ویزا دارند و شهروندان کشورهای محدودی تنها با پاسپورت یا مجوز سفر اینترنتی (eTA) می‌توانند وارد کانادا شوند.

 

مدارک و مراحل اخذ اقامت کانادا

کانادا دارای ظرفیت پذیرش مهاجرین زیادی است که سبب تقاضای زیاد مهاجرت به این کشور می باشد؛ به همین جهت کانادا یک کشور چند فرهنگی محسوب میشود به طوری که بیش از 200 نژاد و فرهنگ مختلف در آن زندگی میکنند. برای دریافت اقامت کانادا روش های مختلفی وجود دارد که انتخاب مناسب ترین گزینه برای مهاجرت به کانادا میتواند موفقیت اخذ اقامت شما را تا حدودی تضمین کند. ویزای کانادا دارای انواع مختلفی است، ازجمله :

  • ویزای توریستی (که خود به 4 قسمت ترانزیت، یکبارورود، مولتی و سوپرویزا تقسیم میشود)
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار
  • ویزای استارت آپ
  • ویزای ازدواج
  • ویزای سرمایه گذاری
  • اکسپرس اینتری

برای دریافت ویزای کانادا نیازی به مصاحبه نمیباشد، اما برای انگشت نگاری و عکس دیجیتال حضور فرد متقاضی در سفارت پس از ثبت درخواست اینترنتی، ضروری است. با توجه به تعطیلی سفارت کانادا در ایران، متقاضیان دریافت ویزای کانادا باید توسط سفارت کشورهای واسط مانند ترکیه، امارات، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان اقدام کنند. در این مرحله مدارک مورد نیاز ویزا باید ارائه شوند که معمولا موارد زیر می باشند؛ با توجه به نوع ویزا ممکن است مواردی حذف یا اضافه شوند.

1- اصل پاسپورت جدید و قدیمی

2- ترجمه شناسنامه

3- فرم تکمیل شده درخواست ویزا

4- دو قطعه عکس رنگی با زمینه سفید

5- ترجمه سند ملکی (درصورت وجود)

6- ترجمه سند ازدواج (درصورت همراهی همسر)

7- ترجمه مدارک شغلی

8- ترجمه گردش شش ماه اخیر حساب بانکی

9- دعوت نامه یا رزرواسیون هتل (حتما یکی از این دومورد باید وجود داشته باشد)

 

شرایط دریافت اقامت کانادا

همانطور که گفته شد روش های بسیاری برای دریافت اقامت کانادا وجود دارد که با توجه به شرایط هر متقاضی شانس پذیرش او برای هر یک بیشتر یا کمتر است. در سال های اخیر برای دریافت ویزای کانادا به دلایل زیادی قوانین سخت گیرانه ای وضع کرده اند؛ به همین علت بسیاری از آژانس های مسافرتی و مهاجرتی با دریافت مبلغ بیشتری برنامه هایی برای دریافت ویزای تضمینی کانادا ارئه می دهند. ویزای تضمینی کانادا به این معناست که مراحل دریافت ویزا با موفقیت طی می شود و در صورت عدم دریافت ویزا مبلغ گرفته شده به متقاضی برگردانده می شود.

برای تضمین دریافت ویزا بهتر است مناسب ترین روش برای مهاجرت را انتخاب کنید که با شرایط شما سازگار باشد و احتمال رد شدن آن را به حداقل برسانید. به عنوان مثال در بیشتر روش های اقامت موقت کانادا، ارائه تمامی مدارک درخواستی و قانع کردن مامور سفارت ، درخصوص برگشت به کشورتان پس از اتمام زمان ویزا از مهمترین مراحل قبولی درخواست ویزا می باشند. نکته مهم دیگر در خصوص دریافت اقامت کانادا تمکن مالی و هزینه دریافت ویزا میباشد؛ هزینه دریافت ویزای کانادا با توجه به روش انتخابی، شامل هزینه های ثابت (ثبت درخواست و انگشت نگاری) و هزینه های متغیر آژانس های مهاجرتی میشود که معمولا بین 400 تا 1000 دلار متغیر است.

اثبات تمکن مالی در زمان ارائه درخواست ویزا به این دلیل اهمیت دارد که متقاضی پس از ورود به کانادا و برای زندگی در آنجا، توان پرداخت هزینه های زندگی خود را داشته باشد. این هزینه ها شامل هزینه مسکن، مواد غذایی، پوشاک، حمل و نقل و متفرقه میشوند. البته با توجه به نوع ویزای درخواستی علاوه بر هزینه های ذکر شده باید در ابتدا مبلغ ثابتی در حساب خود داشته باشید تا ثابت کنید که میتوانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید؛ به عنوان مثال برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا علاوه بر شهریه دانشگاه، شما نیاز به 10هزار دلار در هر سال دارید.

 

منبع : www.iremigration.com

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 30

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها