00%
منو

معرفی تکنیک های کاهش لرزش لباسشویی

اینکه چه برندی از لباسشویی را خریداری کرده‌اید و حالا با لرزش آن هنگام کارکرد مواجه شدید، تفاوت چندانی در بروز این مشکل و انتخاب روش برای برطرف کردن نخواهدداشت. در هرحال تکنیک‌های کاهش لرزش لباسشویی در همه برندها مشکلی حاد بوده و بایستی برطرف شود. چگونگی آن را در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

علت لرزش لباسشویی چیست؟

معرفی تکنیک های کاهش لرزش لباسشویی

معرفی تکنیک های کاهش لرزش لباسشویی

لرزش و صدای شدید در ماشین لباسشویی از جمله مشکلاتی هستند که در تمامی برندها مشترک بوده و بسیاری از تولید کنندگان در صدد برطرف شدن آن در مدل‌های جدید تولیدات خود برآمده‌اند. هرچند ممکن است این لرزش مشکلی جدی به نظر نیاید، اما با این حال بهتراست به منظور جلوگیری از آلودگی‌های صوتی و از بین بردن لرزش‌های اضافه، نسبت به از بین بردن لرزش لباسشویی اقدامات لازم را انجام دهید. قرار دادن لباس به اندازه کافی، گلوله نکردن آن‌ها، توجه به ظرفیت لباسشویی و توجه به ظرفیت این دستگاه تا حد زیادی می‌تواند از بروز این مشکل جلوگیری کند.

معیوب شدن پیچ ترنسلیت یا ترنسفر؛ علت دیگر لرزش لباسشویی

پیچ ترنسلیت یا ترنسفر قطعه‌ای محکم برای محافظت از لباسشویی حین حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف سایر موارد که در برندهای مختلف یکسان هستند، استفاده از این پیچ در برندهای سامسونگ، بوش، ال جی و… بسیار کاربردی‌تر خواهدبود. در صورتی که پیچ ترنسلیت در لباسشویی سامسونگ باز نشده باشد، در حین کار کردن، تکان و لرزش‌های شدیدی را شاهد خواهیدبود. با توجه به ضرورت این قطعه در لباسشویی، در صورتی که با معیوب شدن پیچ ترنسلیت روبه رو شدید، بهتر است برای تعمیر لباسشویی سامسونگ در مشهد به مشهد تکنیک مراجعه کرده تا از خدماتی با کیفیت بالا بهره مند شوید.

بیشتر بخوانید» یکی از مهم‌ترین وسایل برقی خانگی ماشین لباسشویی است. از همین رو باید زمانی که با خرابی یا اشکالی در عملکرد این دستگاه مواجه شدید، از خدمات مشهد تکنیک، برای تعمیر لباسشویی پاکشوما در مشهد بهره ببرید. زیرا همکاران ما بر پایه دانش و تجربه شان، اقدامات لازم را برای تعمیر انجام می‌دهند.

تراز نبودن دستگاه دلیل لرزش لباسشویی

تراز نبودن لباسشویی می‌تواند یکی از عوامل اصلی لرزش دستگاه باشد. وقتی که لباسشویی تراز نبوده و روی زمین صاف قرار نگرفته باشد، هرگونه حرکت و لرزشی که توسط دستگاه ایجاد می‌شود می‌تواند توسط عدم ترازبندی تشدید شود.برای رفع این مشکل، ابتدا باید مطمئن شد که لباسشویی روی زمین صاف و استوار قرار دارد. اگر لباسشویی در زمین ناصاف یا ناهموار قرار دارد، می‌توان از تخته‌های چوبی یا پایه‌های قابل تنظیم استفاده کرد تا ترازبندی دستگاه بهبود یابد.

بیشتربخوانید» دیگر برند لباسشویی موجود در بازار برند اسنوا است. درصورتی که با خرابی قطعه‌ای در دستگاه رو به رو شدید، به مشهد تکنیک، نمایندگی تعمیر لباسشویی اسنوا در مشهد مراجعه کرده تا ازبهترین خدمات با کیفیتی مناسب استفاده کنید.

لرزش لباسشویی به خاطر بی توجهی به ظرفیت دستگاه

لرزش در هنگام استفاده از لباسشویی ممکن است به دلیل بی توجهی به ظرفیت دستگاه باشد. ظرفیت دستگاه شامل حداکثر وزن لباسهای قابل شستشو و حجم آبی است که می‌تواند در هر دوره شستشو استفاده شود. اگر از ظرفیت دستگاه بیشتر از حد استفاده کنید، ممکن است لباسها به طور نامنظم در دستگاه حرکت کنند و باعث لرزش شوند.

برای جلوگیری از لرزش لباسشویی به دلیل بی توجهی به ظرفیت دستگاه، باید از ظرفیت مشخص شده توسط تولید کننده پیروی کرد و لباسهای مناسبی برای هر دوره شستشو انتخاب کرد. همچنین باید مطمئن شد که لباسها به طور یکنواخت در دستگاه قرار گرفته و هیچ یک از آنها به تنهایی در دستگاه باقی نمانده است. همچنین مطمئن شدن از اینکه دستگاه روی زمین صاف و استوار قرار دارد نیز می‌تواند به کاهش لرزش کمک کند.

تنظیم نبودن پایه های زیرین دستگاه علت دیگر لرزش لباسشویی

تنظیم نبودن پایه‌های دستگاه از جمله دلایل پرتکرار تکان‌های شدید و لرزش در ماشین لباسشویی خواهدبود. تقریبا همه لباسشویی‌ها دارای پایه‌های زیرین بوده تا از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری کرده و از لرزش دستگاه کم می‌کند.

خراب شدن کمک فنرها دلیل دیگر لرزش لباسشویی

کمک فنرها در لباسشویی عملکردی مشابه همین قطعه در ماشین را خواهندداشت. به همین خاطر باید بعد از گذشت 5 تا 7 سال بایستی اقدامات لازم را برای تعمیر یا تعویض این قطعه در لباسشویی در نظر بگیرید. کمک فنر به درستی در قسمت پشتی دستگاه قرار گرفته و داخل دستگاه است.

فرسودگی فنرهای دیگ، باعث لرزش لباسشویی خواهدشد

مانند خودرو، فنرهای ماشین لباسشویی هم به گرفتن لرزش‌های دستگاه هنگام شستشو کمک خواهندکرد. زمانی که با فرسودگی یا خرابی کمک فنرها در لباسشویی رو به رو شدید، لرزش دستگاه پیامد بعدی است که در انتظار دستگاه‌تان خواهدبود.

تخلیه نشدن آب داخل لباسشویی دلیل دیگر لرزش دستگاه

علت دیگر لرزش لباسشویی را می‌توان تخلیه نشدن آب داخل دیگ دانست. زیرا آب داخل دستگاه وزن زیادی را به آن وارد کرده و اگر به درستی تخلیه نشود، معمولا با مشکلاتی نظیر تخلیه و لوله خروجی و همینطور لرزش دستگاه مواجه خواهیدشد.

خراب شدن بردهای الکترونیکی و لرزش لباسشویی

تمامی لباسشویی‌ها دارای برد الکترونیکی بوده تا تعادل دستگاه را حفظ کنند. در حقیقت این قطعه در مدل‌های قدیمی‌تر برد تایمر نامیده می‌شد که در لباسشویی‌های جدید جایگزین برد الکترونیکی شده‌اند. اما تفاوتی در عملکرد نخواهند داشت؛ هر کدام از این قطعه‌ها که دچار خرابی شوند، با لرزش لباسشویی رو به رو خواهید شد.

برای کاهش لرزش لباسشویی از پد ضد لرزش استفاده کنید

یکی از اصلی‌ترین راه‌های کاهش لرزش لباسشویی استفاده از پد ضدلرزش است. استفاده از این پد بسیار آسان بوده و کافی است آن را زیر پایه‌های دستگاه قرار دهید. برای انجام این کار باید دستگاه را بلندکرده و مکان دقیق پایه‌ها را مشخص کنید. محل قرار گیری پایه‌ها را به درستی تمیز کرده و لاستیک‌ها را در آن قسمت بچسبانید. این روش به دستگاه کمک می‌کند تا با لرزش و صدای کمتری شستن لباس‌ها را انجام دهد.

کلام پایانی

معرفی تکنیک‌های کاهش لرزش لباسشویی، در این مقاله مورد بررسی قرار دادیم. پیشنهاد می‌کنیم برای تعمیر و بررسی این مشکل به متخصصین مشهد تکنیک مراجعه کنید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 3

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها