00%
منو

قبل از زنگ به تعمیرکار لباسشویی این 5 کار را انجام بده !

همیشه نیازی نیست که با مشاهده کوچک ترین مشکل، به تعمیرکار لباسشویی زنگ بزنید. بلکه در اغلب مواقع می توانید بدون مهارت خاصی، مشکل را تشخیص داده و اقدام به رفع آن کنید. مطالعه این مطلب می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر در شهر تهران، کرج یا حومه ساکن هستید پیشنهاد می کنیم در صورت نیاز، مشکل ماشین لباسشویی را با نمایندگی ” الوتکنیک ” مطرح کنید.

قبل از زنگ به تعمیرکار لباسشویی این 5 کار را انجام بده !

قبل از زنگ به تعمیرکار لباسشویی این 5 کار را انجام بده !

 

به تعمیرکار نیاز ندارم چون … !

اغلب افراد با مشاهده کوچک ترین خرابی در ماشین لباسشویی، نگران می شوند و خونسردی خود را از دست می دهند. آن ها تصور می کنند که باید هزینه گزافی بابت تعمیر آن بپردازند. در حالی که همیشه هم چنین نیست. گاهی اوقات یک مشکل ساده مانند پیچ خوردگی شلنگ تخلیه، باعث جلوگیری از تخلیه لباسشویی می شود و تنها کافیست شلنگ را باز کنید تا راه برای تخلیه آب دستگاه باز شود. در این مطلب به 5 کار مهم اشاره می کنیم که باید قبل از زنگ زدن به تعمیرکار، آن ها را انجام دهید. قطعا می دانید که انتخاب نمایندگی معتبر چقدر اهمیت دارد. اگر در شهر تهران، کرج یا حومه ساکن هستید و از ماشین لباسشویی اسنوا استفاده می کنید امکان برقراری تماس با نمایندگی تعمیرات اسنوا در کرج یعنی” الوتکنیک” وجود دارد.

ماشین لباسشویی از بخش های مختلفی تشکیل شده که خرابی هر کدام از آن ها می تواند اختلال کلی در دستگاه به وجود آورد. بسیاری از این قطعات را می شناسیم و به خوبی با کارکرد آن ها آشنایی داریم. اما برخی از قطعات صرفا توسط تکنسین های ماهر در نمایندگی ها قابل عیب یابی و تشخیص است. در حال حاضر نمایندگی تعمیرات دوو در کرج به عنوان یکی از بهترین مراکز تعمیرات برند دوو، اسنوا و … شناخته می شود.

فیلتر تخلیه را چک کنید !

فیلتر تخلیه یکی از قطعاتی است که همه ما با آن آشنایی داریم. این قطعه همواره در معرض آب و آلودگی های خارج شده از لباس ها قرار دارد. به همین دلیل امکان انسداد آن با اشیای خارجی، پرز، مو، دستمال کاغذی و …. وجود دارد. بهتر است هر چند وقت یکبار آن را تمیز کنید تا آلودگی های احتمالی آن از بین بروند. اگر شاهد بروز اختلال در روند شستشو و تخلیه آب دستگاه هستید پیشنهاد می کنیم قبل از تماس با تعمیرکار لباسشویی، فیلتر را مورد بررسی قرار داده و اقدام به تمیز کردن آن کنید.

کابل برق را چک کنید !

کابل برق همانند سایر اجزای ماشین لباسشویی، به مرور زمان دچار فرسودگی و خرابی می شود. اگر با زدن دوشاخه به برق، متوجه شدید که دستگاه روشن نمی شود به سراغ کابل بروید. ایراداتی مانند خراش، بریدگی، پوسیدگی و … عامل مهمی در قطعی آن و در نهایت روشن نشدن دستگاه می باشد. برای آنکه از خراب بودن کابل یا پریز مطمئن شوید از کابل و پریزهای دیگر به منظور آزمایش استفاده کنید. اگر باز هم مشکل پابرجا بود می توانید از تعمیرکاران مجموعه الوتکنیک بخواهید که در اسرع وقت به محل شما مراجعه کنند.

مقدار لباس درون دیگ را بررسی کنید !

هر کدام از ماشین های لباسشویی ظرفیت ویژه ای دارند و نمی توان بیشتر از آن، لباس درون دیگ قرار داد. اگر متوجه شدید که دیگ ماشین لباسشویی نمی چرخد یا بیش از حد لرزش دارد ابتدا میزان لباس های درون آن را چک کنید و اگر از این جهت مشکلی وجود نداشت به سراغ نمایندگی بروید. در اغلب مواقع با خارج کردن لباس های اضافه و توزیع مساوی وزن آن ها درون دیگ، مشکل حل می شود.

تراز بودن ماشین لباسشویی را بررسی کنید !

در سال های گذشته ماشین لباسشویی فاقد پایه های ترازشونده بود و این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد می کرد. اما امروزه تمام ماشین های لباسشویی دوو، اسنوا و سایر برندها از پایه های تراز شونده برخوردار هستند که به راحتی تنظیم می شوند. توجه داشته باشید که این موضوع به معنای آن نیست که می توانید لباسشویی را بر روی هر سطحی نصب کنید. سطح زیرین دستگاه باید کاملا صاف و هموار باشد تا در حین شستشو شاهد صدای غیرطبیعی، لرزش بیش از حد، نشت آب از دیگ و … نباشد. تراز بودن دستگاه را چک کرده و آن را تصحیح کنید. اگر مشکل حل می توانید روی کمک نمایندگی الوتکنیک حساب ویژه ای باز کنید.

کلیدهای روی پنل را بررسی کنید !

اگر پنل ماشین لباسشویی لمسی باشد مشکلات کمتری برای شما پیش می آید. زیرا پنل هایی که دارای دکمه هستند دچار چالش هایی از جمله گیر کردن دکمه ها و اختلال در روند شستشو می شوند. این امر به دلیل خرابی دکمه ها، آلودگی یا چسبناک شدن آن ها رخ می دهد. بهتر است ابتدا وضعیت دکمه ها را بررسی کنید و اگر گیر کرده اند آن ها را آزاد کنید. اگر مشکل حل نشد می توانید از تعمیرکاران ماهر کمک بگیرید.

مطالعه دفترچه راهنما فراموش نشود !

هر کدام از مشکلاتی که در ماشین لباسشویی رخ می دهد با کدهای ارور بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود. اگر می خواهید با تمام این کدها آشنا شوید توصیه می کنیم دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید. بسیاری از ارورهای مندرج در آن، بدون مراجعه به تعمیرکاران متخصص قابل حل هستند و نیازی نیست که بابت رفع مشکل، هزینه زیادی بپردازید.

به هر حال اگر مجبور به تعمیر دستگاه شدید، مجموعه الوتکنیک انتخاب مناسبی برای شماست. زیرا تعمیرکارانی که در این مجموعه فعالیت می کنند کاملا بر سیستم ماشین لباسشویی مسلط هستند و ایرادات آن را می شناسند. در این مجموعه اولویت با تعمیر قطعات است نه تعویض آن ها ! زیرا اغلب مشتریان تمایل دارند با تعمیر قطعات هزینه های خود را کاهش دهند. تمام خدماتی که از سوی نمایندگی الوتکنیک ارائه می شود دارای 6 گارانتی هستند.

4.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 1

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها