00%
منو

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی چیست؟

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

تصفیه آب نیمه صنعتی یکی از بهترین راه حل ها برای شرکت های بزرگ و رستوران هاست که بتوانند به راحتی طعم آب ارائه شده به مشتریان را بهبود ببخشند. این دستگاه ها دارای 5 مرحله فیلتر هستند که میتوانند آلاینده های موجود در آب را با استفاده از اسمز معکوس تا بیش از 99 درصد تصفیه کنند.

در این مقاله به این موضوع میپردازیم که تصفیه آب نیمه صنعتی چیست؟ در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟ تفاوت تصفیه آب نیمه صنعتی با خانگی در چیست؟ و همچنین بهترین مارک های تصفیه آب نیمه صنعتی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد.

تصفیه آب چیست؟

شاید تا به حال نام آب تصفیه کن را شنیده باشید. به طور کلی اگر بخواهیم توضیحی راجع به دستگاه تصفیه آب بدهیم، میتوانیم بگوییم همانطور که از نام آن مشخص است، تصفیه آب دستگاهی است که آب شهری را دریافت و آب تصفیه شده و عاری از هر گونه آلاینده را به ما میدهد.

به این دلیل است که بسیاری از افرادی که از آلوده بودن آب شهری در منطقه خود آگاه هستند، اقدام به نصب دستگاه تصفیه آب میکنند.

تصفیه آب نیمه صنعتی چیست؟

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی یکی از انواع تصفیه آب است که به دلیل بالا بودن ظرفیت تصفیه آن، نام نیمه صنعتی روی آن گذاشته شده است. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا دارای 5 مرحله فیلتراسیون هستند که به کمک آن آلودگی های موجود در آب، شامل آلاینده های فیزیکی، آلاینده های شیمیایی و … را حذف میکنند.

بهترین مارک تصفیه آب نیمه صنعتی

در صنف تصفیه آب به دلیل عدم نظارت دقیق، مارک های متفرقه بسیار زیادی وجود دارند. به همین دلیل معرفی بهترین مارک تصفیه آب نیمه صنعتی میتواند شما را تا حد زیادی در خرید دستگاه راهنمایی کند.

images_1663960765.jpg

در حال حاضر میتوان گفت برند لایف واتر، چه در حوزه تصفیه آب خانگی و چه نیمه صنعتی دارای بهترین کیفیت از دستگاه تصفیه آب است. این شرکت با به کار بردن بهترین قطعات وارداتی و تایوانی، با کیفیت ترین دستگاه ها را با قیمتی اقتصادی و مقرون به صرفه ارائه میکند.

علاوه بر آن مارک های سافت واتر، سی سی کا و آرتک نیز در حوزه نیمه صنعتی فعال هستند.

تصفیه آب نیمه صنعتی چه کاربردی دارد؟

از دستگاه نیمه صنعتی میتوان در مکان هایی که در طول شبانه روز نیاز به آب تصفیه شده زیادی دارند استفاده کرد. برای مثال کافه ها، رستوران ها، شرکت ها و اداره های بزرگ، مدرسه و … از مکان هایی هستند که آب تصفیه کن نیمه صنعتی میتواند در آن نصب شود.

دستگاه تصفیه نیمه صنعتی چه قطعاتی دارد؟

به مانند دیگر دستگاه های تصفیه آب، تصفیه کننده آب نیمه صنعتی نیز دارای قطعات برقی و غیر برقی است. به طور کلی میتوان گفت قطعات زیر از اصلی ترین لوازم به کار رفته در دستگاه نیمه تجاری است.

  • مخزن: برای نگهداری آب تصفیه شده
  • پمپ: برای بیشتر کردن فشار ورودی آب به دستگاه تصفیه آب
  • شیر برقی: برای کنترل قطع و وصل شده جریان ورودی آب به صورت اتوماتیک
  • فیلترها: اصلی ترین قطعه تصفیه آب که به تصفیه کردن آلاینده های آب میپردازند
  • سوئیچ های فشار: این سوئیچ های شامل های پرشر و لو پرشر هستند که به شیر برقی در قطع و وصل جریان ورودی آب کمک میکنند
  • شیر ورودی: این شیر در مسیر آب ورودی خانه نصب شده و جریان آب ورودی به تصفیه آب را کنترل میکند
  • شیر مخزن: این شیر نیز روی مخزن نصب شده و در صورت بسته بودن میتواند از ورود آب به مخزن جلوگیری کند
  • هوزینگ: سه فیلتر مرحله اول دستگاه داخل محفظه ای عمودی قرار میگیرند که هوزینگ نام دارد

سختی آب مصرفی مورد نیاز تصفیه آب نیمه صنعتی

تعیین میزان سختی آب خروجی از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با استفاده از نوع مصرف مورد نیاز تعیین میشود. برای مثال آبی که برای کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد با آبی که برای تجهیزات آزمایشگاهی استفاده میشود تفاوت زیادی دارد. گاهی موارد نیاز است که طراحی های خاصی در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی انجام شود تا سختی آب مورد نظر فراهم گردد.

گاهی اوقات سختی آب خروجی خیلی پایینی مورد نیاز نیست اما به علت میزان کدورت بالای آب ورودی نیاز به پیش تصفیه های متفاوتی اعم از رزین یا سیلیس قبل از تصفیه است. بنابراین باید با مشاوره دقیق از کارشناسان تخصصی تصفیه آب نیمه صنعتی، به میزان سختی آب درست برسید.

از کجا تصفیه آب نیمه صنعتی بخریم؟

خرید تصفیه آب نیمه صنعتی یکی از کار های نسبتا دشوار است. به دلیل اینکه آب تصفیه کن های نیمه تجاری وارد حوزه تخصصی تصفیه آب میشوند. بهترین راهکار برای خرید بهترین دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، خرید از یک مرکز معتبر است.

images_1663960820.jpg

شرکت تصفیه آب پاکاب گستر یکی از تخصصی ترین مراکز فروش و ارائه خدمات برای تصفیه آب های نیمه صنعتی و خانگی است. پاکاب گستر با بیش از یک دهه تجربه در حوزه فروش و ارائه خدمات تصفیه آب، خدمات زیر را به مشتریان خود ارائه میدهد:

  • گارانتی بی قید و شرط تمامی دستگاه های تصفیه آب
  • فروش دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آماده
  • تولید تصفیه آب نیمه صنعتی درخواستی با کیفیت درخواستی
  • نصب و ارسال رایگان تصفیه آب نیمه صنعتی و خانگی
  • خدمات پس از فروش مادام العمر

سرویس تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی مانند دیگر آب شیرین کن ها نیاز به سرویس دوره ای دارد. دلیل اصلی سرویس دوره ای دستگاه های نیمه صنعتی، تعویض فیلتر است.

تعویض فیلتر تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی دارای 5 عدد فیلتر اصلی است. این فیلترها پس از مدتی آلوده شده و تاریخ مصرفشان به پایان میرسد. به همین دلیل نیاز است تا همه فیلترهای آن تعویض شود.

زمان تعویض فیلترهای نیمه صنعتی بسته به کیفیت آب منطقه و میزان مصرف شما قابل تغییر است. به طور کلی سه فیلتر اول تصفیه آب نیمه صنعتی، پیش تصفیه هستند، فیلتر مرحله چهارم، ممبران است که اصلی ترین قسمت از تصفیه آب است و فیلتر مرحله پنجم پست کربن است که طعم و بوی آب را بهبود میبخشد.

 

برچسب ها : تصفیه آب,تصفیه آب نیمه صنعتی,بهترین تصفیه آب,آب تصفیه کن نیمه صنعتی,دستگاه تصفیه آب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 19

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها