00%
منو

انواع فنر لوله بازکنی چیست؟ نحوه استفاده و 9 مزیت آن

یکی از بهترین روش‌ها که قادر است گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کند، استفاده از فنر لوله بازکنی است. این فنر که به نام فنر چاه بازکنی برقی هم شناخته می‌شود، یکی از بهترین تجهیزات برای رفع گرفتگی‌های شدید است. انواع مختلفی از این فنر وجود دارد که نوع پیشرفته آن توسط شرکت‌های خدماتی به کار گرفته می‌شود و قادر است هر نوع گرفتگی لوله‌های فاضلاب را رفع کند.

اگر می خواهید از فنر لوله باز کن اطلاعات بیشتری در خصوص انواع آن، مزایای استفاده، نحوه استفاده از فنر چاه بازکن و… بدست آوردید حتما تا انتها با برچسب همراه باشید یا می توانید بخش مورد علاقه خود را پیدا و مطالعه کنید.

راه باز کردن لوله فاضلاب با فنر

راه باز کردن لوله فاضلاب با فنر

آنچه در ادامه خواهید خواند:

  • فنر لوله بازکنی چیست؟
  • انواع فنر لوله بازکنی در رفع گرفتگی
  • انواع سر فنر لوله باز کنی
  • نحوه کار با انواع فنر لوله بازکنی چگونه است؟
  • مدت زمان باز کردن لوله فاضلاب با فنر چاه بازکنی
  • مزایای استفاده از فنرلوله بازکنی

فنر لوله بازکنی چیست؟

فنر لوله بازکنی ابزاری کاربردی و قدرتمند است که با استفاده از آن می‌توان به طول ۸ متر در طی لوله فاضلاب پیشرفت و گرفتگی آن را برطرف کرد.

نحوه کار فنر چاه بازکن به این شکل است که فنر لوله بازکنی دریلی توسط نیروی مکانیکی حاصل از موتور دریل، به لرزش در می‌آید. این لرزش باعث می‌شود تا سر فنر در طول لوله پیش برود و با اجسام و موادی که باعث گرفتگی لوله‌ها شده اند، مقابله کرده و در نهایت لوله را باز کند.

استفاده از بهترین فنر لوله بازکنی نیازمند داشتن مهارت کافی است. در صورت نداشتن تجربه و مهارت استفاده از آن آسیب های جبران ناپذیری به خود و لوله فاضلاب وارد می شود. بنابراین بهتر است از یک لوله بازکن ماهر کمک بگیرد.

اگر در تهران ساکن هستید می توانید برای درخواست لوله بازکن با نزدیکترین متخصص به منطقه خود، به سایت برچسب مراجعه کنید. سایت برچسب پلتفرمی برای ارائه خدمات لوله بازکنی شبانه روزی تهران به صورت تضمینی و با هزینه ای بسیار مناسب است. شما می توانید در هر منطقه ای از تهران که هستید نزدیکترین لوله بازکن تهران به خود را پیدا و با آن تماس بگیرید.

جنس فنر لوله باز کن از فولاد بوده که بسیار مقاوم است. با حالت ارتجاعی که دارد قادر است سخت‌ترین گرفتگی‌ها را هم باز کند. فنرلوله بازکنی در عین مقاومت بالایی که دارد، بسیار نازک است و به خوبی از بین موانع عبور کرده و آن‌ها را تخریب و به داخل چاه فاضلاب هدایت می‌کند.

انواع فنر لوله بازکنی در رفع گرفتگی

انواع فنر لوله بازکنی به دو مدل کلی دستی و برقی تقسیم می‌شوند:

  • فنر لوله بازکن دستی: فنر چاه بازکن خانگی یا همان فنر لوله بازکنی دستی، حدود ۳ الی ۴ متر طول دارد و دارای دسته کج برای ایجاد لرزش است. نوک این نوع فنر لوله باز کنی حالت قلابی داشته و برای باز کردن سینک آشپزخانه و دستشویی که در فواصل کوتاه دچار گرفتگی شده باشند، می‌توان استفاده کرد.
  • دستگاه فنر لوله باز کن برقی: یک دستگاه قدرتمند است که با موتور هیدرولیک قوی خود، فنر سنگین و پر قدرت را به چرخ درمی‌آورد. این دستگاه قادر است سخت‌ترین گرفتگی‌ها را در عمق زیاد برطرف کند.

انواع سر فنر لوله بازکنی

بسته به اینکه چه بخشی از چاه فاضلاب دچار گرفتگی شده باشد، باید از فنر لوله بازکنی مخصوص استفاده شود. منظور از اینجا استفاده از سر فنر های لوله بازکنی است. انواع سر فنرهای مختلفی وجود دارد که هر کدام برای بخش مخصوصی استفاده می‌شوند؛ برای مثال نوع سر فنر استفاده شده برای باز کردن لوله فاضلاب آشپزخانه با سر فنری که برای باز کردن سینک استفاده می‌شود، متفاوت است. همچنین بسته به اینکه عامل گرفتگی چه ماده‌ای باشد، متناسب با آن باید از سر فنر مناسب استفاده شود.

انواع سری فنر لوله باز کن

انواع سری فنر لوله باز کن

از انواع سری فنر لوله بازکنی موارد زیر می باشد:

  • سر فنر نیزه‌ای: این مدل سر فنر نوک تیزی داشته و در اجسام سفت و سختی چون ماسه و سیمان فرو می‌رود و گرفتگی ناشی از این مواد را رفع می‌کند.
  • سر فنر اسیدی: لوله‌های فاضلاب حاوی مواد مختلفی هستند که بعضی از این مواد شیمیایی و اسیدی هستند. به منظور جلوگیری از آسیب فنر برقی، از سر فنری استفاده می‌شود که در برابر خوردگی اسید مقاوم باشد.
  • سر فنر الماسی: از بهترین و مقاوم‌ترین سر فنرهای استفاده شده جهت باز کردن گرفتگی لوله‌های فاضلاب است. این فنر بسیار مقاوم بوده و قادر است گرفتگی که ناشی از  سنگ و آجر باشد را با خرد کردن آن‌ها برطرف کند.
  • سر فنر میله فنری: اگر عمق گرفتگی زیاد باشد، با استفاده از این مدل سر فنر، دو فنر را به هم متصل کرده و در طول لوله پیش می‌برند.
  • سر فنر چاقویی: اگر موادی چون پارچه و الیاف در لوله‌های فاضلاب گیر کرده باشد، با استفاده از سر فنر چاقویی می‌توان آن‌ها را قطعه قطعه کرد و گرفتگی را برطرف نمود.
  • سر فنر برسی: دقیقا به منزله برس، پس از اتصال به فنر لوله باز کن، دیواره لوله‌های فاضلاب را از چربی و لجن پاک کرده و باعث رفع گرفتگی می‌شود.

نحوه کار با انواع فنر لوله باز کنی چگونه است؟

فنر لوله بازکنی دستی به روش مکانیکی و با حرکت دست تکان می‌خورد. دستگاه فنر لوله باز کن با موتور الکتریکی که دارد به حرکت در می‌آید.

قبل از اقدام به باز کردن مسیر توسط فنر لوله باز کنی دستی، محل گرفتگی دقیق را تشخیص دهید. گاهی عمق گرفتگی زیاد بوده و برای این کار بهتر است از متخصصین لوله بازکنی افسریه تهران کمک بگیرد. در این مجموعه با استفاده از بهترین و پیشرفته‌ترین فنرها، با قیمتی مناسب اقدام به باز کردن گرفتگی‌ها می‌کنند.

لوله بازکنی افسریه در سایت برچسب، با اعزام لوله بازکن ماهر و متخصص به صورت فوری و شبانه روزی به کمک شما می آید تا سخت ترین گرفتگی ها را با قیمتی مناسب و بدون کثیف کاری برطرف نماید.

برای باز کردن گرفتگی توسط فنر چاه بازکن دستی، آن را وارد لوله کرده تا به محل گرفتگی برسید. سپس در جهت عقربه‌های ساعت، فنر را بچرخانید و به جلو ببرید تا گرفتگی رفع شود. برای خارج کردن فنر لوله بازکنی، آن را به سمت خود نکشید؛ چرا که امکان گیر کردن آن وجود دارد. برای خارج کردن فنر لوله بازکن دستی در جهت خلاف عقربه‌های ساعت آن را بچرخانید و به بیرون بکشید. همچنین می‌توانید فنر را به دریل متصل کرده و به عنوان فنر لوله بازکنی دریلی از قدرت چرخش آن استفاده کرده و گرفتگی را باز کنید.

نحوه کار با فنر چاه بازکنی برقی متفاوت است. قبل از شروع به کار حتما دستکش بپوشید. دستگاه فنر برقی را در طی مراحل کار، باید مداوم خاموش و روشن کرد. در طول کار دستگاه را خاموش کنید و از گیر نيفتادن آن مطمئن شوید. سر فنر مناسب، دستگاه را متصل کرده و وارد لوله کنید. دستگاه را با دور کم روشن کنید و اجازه دهید تا فنر پیش رفته و به گرفتگی برسد.

دقت کنید که سرعت چرخش فنر خیلی بالا نباشد؛ چرا که ممکن است فنر پیچ خورده و یا به لوله کشی فاضلاب برخورد کرده و به آن آسیب برساند. پس از برخورد فنر با محل گرفتگی، آن را روی دور تند بگذارید تا با قدرت زیاد گرفتگی را برطرف کند. بعد از باز شدن لوله، فنر را خارج کرده و داخل لوله‌ فاضلاب آب بریزید تا رسوب و مواد باقی مانده به داخل چاه فاضلاب هدایت شوند.

مدت زمان باز کردن لوله فاضلاب با فنر چاه بازکنی

بسته به نوع فنر لوله بازکنی استفاده شده مدت زمانی که برای باز کردن لوله فاضلاب نیاز است متفاوت خواهد بود. فنرهای دستی نسبت به فنر برقی قدرت و چرخش کمتری دارند و باز کردن لوله توسط آن‌ها طولانی‌تر خواهد بود.

همچنین وسعت گرفتگی لوله فاضلاب یکی دیگر از عوامل تعیین کننده مدت زمان رفع گرفتگی خواهد بود. به طور کلی اگر از دستگاه فنر لوله بازکن با کیفیت جهت رفع گرفتگی استفاده شود، در عرض ۵ دقیقه مشکل برطرف خواهد شد. مجموعه لوله بازکنی افسریه متشکل از افراد باتجربه بوده و از بهترین فنر لوله بازکنی استفاده می‌کنند و در کمترین زمان ممکن گرفتگی را در هر قسمت از خانه، برطرف خواهند کرد.

زمان باز کردن لوله فاضلاب با فنر لوله بازکن

زمان باز کردن لوله فاضلاب با فنر لوله بازکن

مزایای استفاده از فنر لوله بازکنی

فنر لوله بازکنی در مقایسه با روش‌های دیگر رفع گرفتگی لوله فاضلاب، مزایای زیادی دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • اندازه مناسب و حمل آسان آن
  • فنر چاه باز کن قادر است تا سخت‌ترین گرفتگی‌ها را رفع کند.
  • دارا بودن انواع سر فنر با سایزهای مختلف
  • فنر با طول زیاد جهت رفع گرفتگی‌های عمیق
  • سرعت رفع گرفتگی لوله فاضلاب با فنر برقی بالا است.
  • هزینه کم و مقرون به صرفه
  • عدم آسیب به لوله‌های فاضلاب و جلوگیری از پوسیدگی آن‌ها
  • ایمن بودن و عدم واکنش با مواد داخل لوله‌ها
  • مقاوم بودن فنر لوله بازکن به دلیل جنس فولادی آن

جمع بندی

فنر لوله بازکنی دارای دو مدل مختلف دستی و برقی است. با توجه به نیاز و مهارت خود می توانید از هریک این دستگاه ها استفاده کنید. اما اگر تجربه ای در استفاده از فنر لوله باز کنی برقی ندارید حتما از یک متخصص لوله بازکن کمک بگیرید. اگر در تهران هستید می توانیددر سایت برچسب، نزدیکترین لوله بازکن تهران به منطقه خود را پیدا و با آنها به طور مستقیم تماس بگیرید.

لازم است بدانید برای نتیجه بهتر در رفع گرفتگی لوله فاضلاب با فنر چاه بازکن، استفاده از سری فنر مناسب الزامی است. بنابراین با توجه به نوع گرفتگی سری مناسب را خریداری و استفاده نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 40

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها