00%
منو

درجه بندی شیشه شیر نوزاد

انتخاب شیشه شیر استاندارد و با کیفیت یکی از مهمترین و اصلی ترین وسایلی است که یک مادر بعد از تولد نوزاد خود به آن نیاز دارد. قرار دادن کودک روی بازو های خود برای تغذیه یکی از بهترین لحظات ایجاد ارتباط بین کودک با والدین است. مطمئناً اگر کودک کوچک شما وعده های غذایی خود را از یک شیشه شیر مطمئن و مناسب دریافت کند، خوردن غذا برای او بسیار لذت بخش خواهد بود. یک شیشه شیر مناسب نوزاد، مانع از نشت شیر و مواد غذایی یا ایجاد حباب و در نهایت نفخ شکم کودک خواهد شد.

 

برای مشاهده ی بهترین شیشه شیر های نوزاد بر روی لینک زیر کلیک کنید 

****** ( خرید شیشه شیر ) ******

آیا به شیشه شیر نیاز دارید؟

بله! بسیاری از خانواده ها از شیشه شیر خوب برای تغذیه کودک خود استفاده می کنند. این امر به ویژه برای مادران شاغل و کسانی که مجبورند ساعت های طولانی از کودک خود دور باشند، اهمیت بیشتری پیدا می کند، حتی اگر در خانه هستید و می خواهید کودکتان فقط از شیر مادر تغذیه کند پس باید به نوع شیشه شیری که انتخاب می کنید، بسیار دقت کنید. یک شیشه شیر استاندارد که به راحتی شیر مادر در آن پمپاژ می‌شود، علاوه بر راحتی مادر در انتقال شیر به بطری و جلوگیری از اتلاف وقت، موجب می شود تا دیگر اعضای خانواده نیز در تغذیه کودک به شما کمک کنند. یک بطری شیر استاندارد باعث می‌شود، تا کودک کمتر دچار تحریک، آزار یا نفخ شده و با آرامش بیشتری شیر بنوشد. این امر به کاهش استرس و گریه نوزاد در اثر تغذیه نادرست نیز کمک می کند. بنابراین انتخاب بهترین مارک شیشه شیر ضد نفخ، مهمترین چیزی است که شما هنگام خرید وسایل نوزاد باید به آن توجه کنید.

 

اهمیت توجه به جنس شیشه شیر

جنس بطری شیر یکی از فاکتورهای مهمی است که هنگام انتخاب شیشه شیر مناسب نوزاد باید به آن توجه کنید. بطری های استاندارد از دو ماده زیر ساخته می شوند:

  • شیشه‌ای، این نوع شیشه شیرها بسیار محکم و با دوام بوده و معمولاً گران‌تر از مدل های دیگر هستند. بزرگترین عیب این نوع بطری ها، وزن آن‌هاست. همچنین به دلیل جنس شیشه‌ای که دارند، به راحتی خرد می شوند.
  • پلاستیکی، این نوع بطری‌ها عمدتاً از پلی پروپیلن (یک نوع پلاستیک سخت) ساخته می شوند، اما به سرعت نیز فرسوده می گردند. این نوع بطری ها سبک تر از نوع شیشه ای هستند.

اگر از بطری های پلاستیکی استفاده می کنید، سعی کنید آن‌هایی را انتخاب نمایید که فاقد ماده شیمیایی به نام بیسموت باشند و همچنین بهتر است فاقد هرگونه BAP باشند.

آیا اندازه شیشه شیر و نوک پستانک آن مهم است؟

شیشه شیر ها در سایزها و اندازه های مختلفی تولید می شود. نوک پستانک آن‌ها نیز بر اساس سن نوزاد و قدرت مکیدن او متفاوت است. اندازه نوک پستانک یکی از گزینه های مهم دیگری است که شما هنگام انتخاب شیشه شیر مناسب نوزاد باید به آن توجه کنید. نوک پستانک شیشه شیر بر اساس سن نوزاد و قدرت مکیدن او طراحی شده است، البته نباید فراموش کرد که نوزادان با یکدیگر متفاوت هستند و نمی‌توان یک دستورالعمل کلی برای همه آن‌ها ذکر کرد. در شیشه شیر های استاندارد سه نوع جریان برای عبور شیر از نوک پستانک در نظر گرفته شده است:

  • جریان آهسته برای نوزادان سه ماهه
  • جریان متوسط برای نوزادان ۳ تا ۶ ماهه
  • جریان سریع برای نوزادان ۶ تا ۱۲ ماه

با این حال سن همیشه بهترین تعیین کننده اندازی نوک پستانک نیست، زیرا نوزادان از نظر نمودار رشد ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. عوامل دیگری به غیر از سن وجود دارند که نشان می دهند، کودک شما تا چه حد برای تغییر سایز شیشه شیر و نوک پستانک آماده است. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سخت مکیدن
  • لرزیدن
  • لگد زدن یا دور کردن بطری شیر
  • لبخند زدن به بطری یا شیشه شیر

مدت زمان طولانی برای تغذیه با شیشه شیر حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت است. اگر زمان تغذیه کمتر از این مدت باشد، اما کمی بعد کودک دوباره گرسنه شود، یا کودک شما هیچ نشانه‌ای از ناامیدی یا نخوردن غذا نشان ندهد، نیازی به بزرگتر کردن شیشه شیر یا نوک پستانک او نیست.

 

درجه بندی شیشه شیر نوزاد باید چگونه باشد؟

درجه بندی شیشه شیر نوزاد بر اساس سن نوزادان و میزان نیاز آن‌ها در طول شبانه روز تنظیم شده است و شما می توانید روی شیشه شیر آن را مشاهده کنید. این میزان برای کودکان مختلف، متفاوت است، زیرا برخی از کودکان به خوبی از شیر مادر تغذیه می شوند و نیاز کمتری به استفاده از شیرخشک یا کمک غذا دارند. برخی کودکان نیز به دلیل آلرژی به شیر مادر، نفخ و شکم درد شدید یا عدم تمایل در گرفتن سینه مادر باید از شیر خشک استفاده کنند. در حالت کلی برای نوزادانی که فقط با شیر خشک تغذیه می شوند، در طول یک شبانه روز حدود ۹۵۰ سی سی شیر توصیه می شود.

هنگامی که کودک شروع به خوردن مواد غذایی جامد می‌کند، این مقدار کاهش می‌یابد. دستورالعمل کلی نیز وجود دارد که بر اساس هر ۴ کیلو و نیم وزن کودک، مقدار ۹.۷۳ سی سی شیرخشک را توصیه می‌کند. به عنوان مثال اگر نوزاد شما ۲ کیلو و ۷۰۰ گرم باشد در طی یک شبانه روز او باید حدود ۴۲۵ سی سی شیر خشک دریافت کند. البته این اعداد و قوانین نسبی هستند و همانطور که ذکر شد بر اساس نیاز کودک، وزن و حساسیت به شیر مادر قابل تغییر هستند. هرچه نوزاد شما بزرگ‌ تر شود، روزانه باید مقدار شیر بیشتری در دفعات کمتر به او داده شود. در زیر یک دستورالعمل کلی برای مصرف روزانه شیر خشک کودکان آورده شده است.

  • هفته اول ۳۰ تا ۶۰ سی سی در هر وعده
  • با افزایش سن کودک در هفته های بعد ۶۰ تا ۹۰ سی سی هر ۳ تا ۴ ساعت یکبار
  • یک ماهگی حدود ۱۲۰ سی سی، پنج بار در شبانه روز
  • شش ماهگی ۱۸۰ ۲۴۰ سی سی به مدت چهار یا پنج مرتبه در شبانه روز

در ماه‌های بعد، از قانون وزن که در بالا ذکر شد، پیروی کنید.

 

چرا باید از شیشه شیرهای ضد نفخ یا آنتی کولیک استفاده کرد؟

 شیشه شیر ضد نفخ، به کودک کمک می کند تا به راحتی شیر بنوشد؛ زیرا این نوع شیشه شیرها طوری طراحی شده اند که کودک بدون فشار به سر و گردن به راحتی می تواند شیر بنوشد. در واقع زاویه بدنه باعث هدایت صحیح شیر به سر شیشه می‌شود و از نفوذ هوای اضافی به دهان کودک جلوگیری می کند. همچنین یک واشر سیلیکونی در انتهای درب بطری قرار گرفته است که مانع نفوذ هوا و نشت شیر می‌شود، به این ترتیب کودک از شکم درد در اثر ورود هوا به معده در امان می ماند. به همین دلیل به آن‌ها شیشه شیر آنتی کولیک نیز می گویند.

در تغذیه نوزاد، استفاده از بهترین شیشه شیر آنتی کلیک همراه با تغذیه طبیعی منظم، بسیار مهم است. این بطری ها علاوه بر تغذیه صحیح کودک، به رشد مهارت های جسمی کودک مانند نگه داشتن اشیاء نیز کمک می کنند. برای خرید شیشه شیر، بهترین مارک شیشه شیر ضد نفخ، بهترین شیشه شیر آنتی کلیک، شیشه شیر مناسب نوزاد می توانید از فروشگاه اینترنتی مادرآن اقدام کنید و محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

3.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 7,968

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها