00%
منو

صرفه جویی در هزینه ها با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

افزایش جمعیت و صنعتی شدن شهر ها، باعث افزایش تقاضای آب زیر زمینی برای مصارف مختلف کشاورزی، صنعتی و شهری شده است.  بسیاری از صنایع و کارخانه ها ضایعات خود را در کانال ها و مناطق ضعیف شهرها تخلیه می کنند که متصل به آب های زیر زمینی هستند. پس از ورود این مواد و آلوده کردن خاک و آب های سطحی، وارد شبکه آب های زیر زمینی می شود و تمام آن را آلوده می کند. یکی از خطرناک ترین آلاینده های آب، مواد شیمیایی هستند مثل فلزات سنگین.  فلزاتی مانند سرب و جیوه در آب لوله کشی شهری بسیار خطرناک و کشنده است.

آلودگی های آب شهری

آفت کش هایی که در کشاورزی استفاده می شود نیز از طریق خاک به آب های زیر زمینی نفوذ می کند و یکی دیگر از آلودگی های آب شهری می باشد که بسیار سرطان زاست. فاضلاب های صنعتی سمی ترین مواد آلوده کننده ی آب است که صنایع آن ها را بدون هیچ تصفیه ای در منابع طبیعی آب رها می کنند. از دیگر آلودگی های آب می توان به دارو ها و مواد آزمایشگاهی اشاره کرد. دارو هایی که توسط بدن ما جذب نشده اند از طریق ادرار دفع و از راه فاضلاب وارد منابع تامین کننده ی آب می شوند. و در آخر باید از ماده ای به نام کلر یاد کنیم که سیستم تصفیه آب شهری از آن به عنوان ضد عفونی کننده و گند زدای آب استفاده می کند. استفاده بیش از حد از این ماده ی سمی بسیار برای بدن خطرناک می باشد.

آلودگی آب شهری و خرید آب تصفیه کن

سالانه تعداد زیادی از کودکان در منطق مختلف دنیا به ویژه کشور های توسعه نیافته به علت کمبود آب سالم از بین می روند. در کشور های جهان سوم 80 درصد بیماری ها مربوط به مصرف آب آلوده است. بنابراین استفاده از روش های مناسب برای تصفیه آب باید به صورت جدی مطرح شود و در راستای آن اقدامات لازم را انجام دهند به ویژه در کشور های در حال توسعه و توسعه نیافته. کشور ما نیز به دلیل تحریم های اقتصادی، سیستم تصفیه آب فرسوده ای دارد و به آب لوله کشی شهری اصلا نمی توان اعتماد کرد و از آن برای شرب استفاده کرد. بنابراین دستگاه تصفیه آب خانگی بهترین راه حل برای دستیابی به آبی سالم و گوارا می باشد.

معایب خرید بطری های آب معدنی

بسیاری از مردم آب معدنی را بهداشتی تر از آب شهری می دانند و فکر می کنند که املاح غنی دارد بنابراین مصرف آن را ترجیح می دهند. اما جالب است بدانید که آب معدنی نیز مضرات و معایب زیادی دارد.
یکی از معایب آن، هزینه بطری آب معدنی است که بسیار بالا می باشد. آب یکی از پرمصرف ترین موادی است که ما در طول روز استفاده می کنیم. ما باید روزانه حداقل 16 بسته آب معدنی کوچک بخریم تا نیازمان را برطرف کند که این نیازمند صرف هزینه ی بسیار می باشد. بسیاری از فروشندگان آب های نمعدنی را بیرون از مغازه و در معرض نور خورشید قرار می دهند. این کار باعث جدا شدن مشتقات نفتی سازنده بطری و حل شدن در آب می باشد. هم چنین بطری های آب معدنی را نباید در فریزر گذاشت تا یخ بزند. این کار نیز موجب سمی شدن آب درون آن می شود. این بطری ها برای استفاده در دمای صفر تا 4 درجه سانتی گراد طراحی شده اند.
آب های معدنی موجب پوسیدگی دندان ها نیز می شوند. فلوراید در آب معدنی اگر بالای 2 میلی گرم غلظت باشد باعث بیماری فلوئوروزیس یا همان لکه دار شدن دندان ها می شود.

رابطه ی میان بطری های پلاستیکی و آلودگی محیط زیست نیز موجب می شود ما بخواهیم کمتر از آن استفاده کنیم. روزانه بیش از 16 میلیون بطری پلاستیکی یک بار مصرف دور انداخته می شود که در بزرگراه ها انباشته می شود و باعث مسدود شدن راه های آب می شود. این بطری ها در نهایت در محل های دفن زباله ریخته می شود و تجزیه ی آن ها 700 سال طول می کشد.
هم چنین آب های معدنی اگر چه سختی آب لوله کشی شهری را ندارد اما نمی توان به مواد معدنی که در آن به کار رفته است نیز اطمینان داشت.

مزایایی دستگاه تصفیه آب خانگی

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

مطالب قبل ما را بر این داشت تا برای خرید دستگاه تصفیه آب مصمم تر شویم. تصفیه آب در دنیا به دو روش فیزیکی یعنی استفاده از آشغال گیر ها و حوضچه های تهنشینی و روش استفاده از مواد شیمیایی مثل کلر است. روش اول تا حدودی مواد معلق در آب را از بین می برد و روش دوم که از کلر به عنوان ضد عفونی کننده و  گند زدای آب استفاده می شود به دلیل سمی بودن کلر بسیار خطرناک است. این میزان از تصفیه آب برای مصرف و آشامیدن مناسب و کافی نیست چون املاح و مواد مضر آب را به طور کامل از بین نمی برند.

دستگاه های تصفیه آب خانگی با روش اسمز معکوس تمامی مواد مضر محلول در آب را حذف می کنند. از جمله موادی مثل نیترات، کلر، باکتری ها و انگل ها ، فلزات سنگین مثل سرب و روی و آرسنیک و غیره.  هم چنین سختی آب را نیز کاهش می دهند و بو و طعم نا مطبوع آب را از بین می برند و باعث شیرین شدن آب نیز می شوند. شما با خرید دستگاه تصفیه آب در هزینه های خود صرفه جویی بلند مدت می کنید چرا که دیگر نیازی به خریدن بطری های آب معدنی برای مصارف خود ندارید.  آب تصفیه شده از همه جهات بهتر از آب های معدنی است. ما از کیفیت و مواد این آب های معدنی آگاهی و اطمینانی ندارید. ولی آب تصفیه شده توسط دستگاه های خانگی این اطمینان را به شما می دهند که آبی سالم و با کیفیت و به دور از هرگونه املاح مضر خواهد بود. از دیگر دستگاه های موجود در بازار دستگاه 8 مرحله ای قلیایی می باشد که آب را یونیزه کرده و از اسیدیته شدن بدن جلوگیری می کند.

فیلترهای دستگاه تصفیه آب

فیلتر های دستگاه تصفیه اب باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و رکتوم و مثانه با حذف کلر و مواد جانبی آن می شود. این فیلتر ها آب تمیز و سالمی را برای پخت و پز و آشامیدن در اختیار شما قرار می دهند. هم چنین املاح مورد نیاز بدن مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و یون های مثبت مفید را به آب اضافه می کنند.

بیش از نیمی از بطری های پلاستیکی خریداری شده هر ساله وارد زمین می شوند که با نوشیدن آب از دستگاه های تصفیه آب خانگی می توان این درصد را کاهش داد و به حفظ زمین و محیط زیست کمک کرد.
خرید دستگاه تصفیه آب خانگی هم از نظر اقتصادی بسیار به صرفه و مناسب است و هم سلامتی شما را از آبی که می نوشید تضمین می کند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 65

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها