00%
منو

خدمات زیبایی دندانپزشکی آتن

کامپوزیت دندان یکی از خدمات درمانی و زیبایی در دندانپزشکی‌‌هاست. کامپوزیت ماده‌ای از جنس پلاستیک، شیشه و رزین است که قابلیت فرم‌گیری و رنگ‌پذیری آسان دارد. این ماده مناسب‌ترین طرح درمان برای مشکلات جزئی دندان‌ها از قبیل شکستگی، برطرف کردن لکه و زردی، رفع حفره‌ و کجی‌ دندان‌ها محسوب می‌شود. این درمان کم هزینه و آسان است. ضمن اینکه برای انجام آن، دندان‌ها تراشیده و تخریب نمی‌شوند.

در این مقاله می‌خواهیم به طور کامل در خصوص کامپوزیت دندان و سایر روش‌های درمانی و زیبایی همچون ایمپلنت و لمینت صحبت کنیم. همچنین بحث هزینه‌های این روش درمانی را مطرح کرده‌ایم. پس لطفاً تا انتهای مقاله همراه ما بمانید.

 

خدمات زیبایی دندانپزشکی آتن

خدمات زیبایی دندانپزشکی آتن

 

کامپوزیت دندان چیست؟

در پی تلاش برای بهینه و بهتر کردن طرح‌های درمانی دندانپزشکی، انواع کامپوزیت دندان مطرح شد. این ماده‌ خمیر مانند و ترکیبی از مواد پلاستیکی، شیشه و رزین است. این ماده چسبناک به صورت لایه‌به‌لایه روی سطح دندان یا داخل حفره‌های دندانی قرار می‌گیرد؛ سپس با کمک نور مخصوص سخت می‌شود و به خوبی با مینا و عاج دندان پیوند می‌خورد. همچنین به راحتی می‌توان آن را به رنگ دندان طبیعی درآورد؛ بنابراین امروزه این روش به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی و زیبایی در کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌شود.

روش درمانی و زیبایی کامپوزیت ارزان است؛ لذا به سرعت جای روش‌های قدیمی ترمیم دندان از قبیل آمالگام نقره را گرفت. بسیاری از مراجعین کلیکنیک‌های دندانپزشکی نسبت به روش‌های درمانی و زیبایی دندانپزشکی اطلاعات کافی ندارند. به همین دلیل بخش بعدی را به تفاوت دو روش درمانی و زیبایی دندانپزشکی یعنی کامپوزیت و لمینیت دندان اختصاص دادیم. سپس در ادامه راجع به روش ایمپلنت صحبت می‌کنیم.

 

فرق لمینت و کامپوزیت دندان

فرق لمینت و کامپوزیت دندان

 

فرق لمینت و کامپوزیت دندان

قبل از هر چیز بهتر است بدانید هر دو روش کامپوزیت دندان و لمینت جزو بهترین روش‌های زیبایی و درمانی دندانپزشکی محسوب می‌شوند. در هر دو روش روکشی نازک به جلو دندان‌ها متصل شده و بدین ترتیب معایب و مشکلات دندانی را رفع می‌کند. برخی از مراجعین دندانپزشکی می‌خواهند بدانند کامپوزیت بهتر است یا لمینت؟ تفاوت‌های این دو روش درمانی را در زیر آورده‌ایم.

  • اختلاف قیمت: یکی از تفاوت‌های اساسی و مهم‌ترین عامل در انتخاب دو روش درمانی کامپوزیت و لمینت اختلاف قیمت آن‌هاست. به طور میانگین، روش درمانی لمینت دو برابر گران‌تر از هزینه روکش کامپوزیت است.
  • طول دوره‌ درمان: طول دوره درمان کامپوزیت کوتاه است و معمولاً در یک جلسه قابل انجام است. همچنین برای انجام این روش دندان‌ها تراشیده نمی‌شوند. اما برای انجام درمان لمینت به مدت زمان دو الی سه هفته نیاز خواهد بود. در این روش مینای دندان تراشیده شده و سپس قالب‌گیری می‌شود. قالب‌ها در آزمایشگاه ساخته می‌شوند. ساختن قالب‌ها به زمان نیاز دارد به همین دلیل زمان مورد نیاز برای لمینت بیشتر است.
  • برگشت‌پذیری: درمان کامپوزیت قابل برگشت است و می‌توان باز هم از دندان‌های طبیعی استفاده کرد. اما در روش لمینت به دلیل تراشیدن دندان امکان استفاده از دندان‌های طبیعی وجود ندارد.
  • دوام و طول عمر: طول عمر کامپوزیت دندان حدود 5 الی 7 سال است. این مدت در مقایسه با روش لمینت که حدود 10 الی 15 سال حتی بیشتر دوام می‌آورند، بسیار کم است.

لازم به ذکر است که انتخاب هرکدام از روش‌های فوق قبل از هر چیز به ساختار و شرایط دندان شما و صد البته نظر دندانپزشک معالج بستگی دارد؛ بنابراین بهتر است با توجه به شرایط، بودجه و پس از مشاوره با دندانپزشک روش مناسب را انتخاب کنید.

هزینه کامپوزیت دندان

مورد مهمی که در ارتباط با خدمات زیبایی دندانپزشکی همیشه مطرح است، بحث هزینه‌هاست. در خصوص کامپوزیت دندان هزینه ‌ها بسیار کمتر از سایر روش‌های زیبایی است. قیمت کامپوزیت دندان در کلینیک‌های مختلف، بسته به چند عامل اساسی زیر متغیر است.

  • میزان تخریب دندان و حجم کامپوزیت مورد نیاز: هزینه کامپوزیت دندان برای هر مراجعه‌کننده بسته به میزان تخریب دندان و حجم کامپوزیت (تعداد واحدهای انجام شده) مورد نیاز متفاوت است.
  • کیفیت کامپوزیت و برند آنکیفیت مواد و برندی که مورد استفاده قرار می‌گیرد نقشی کلیدی در قیمت تمام شده دارد.
  • تخصص دندانپزشک: تخصص دندانپزشک هم به طور غیرمستقیم باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود؛ به عبارتی یک دندانپزشک ماهر و باتجربه هرچند در مقایسه با دندانپزشک‌های تازه‌کار مبلغ بالاتری از شما درخواست می‌کند؛ اما درمان کامل و بدون ایراد او شما را از شر درمان‌های ناقصی که نیاز به تکرار دارد، نجات می‌دهد. بدین ترتیب شما را متحمل پرداخت هزینه‌های تکراری درمان نخواهد کرد.

موارد دیگری از جمله دستمزد دندانپزشک معالج و کادر درمان ، هزینه برداشتن روکش‌های قبلی نیز در تعیین قیمت کامپوزیت دندان مؤثر هستند. به هر حال قیمت هر واحد کامپوزیت از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متفاوت است.

برای اطلاع دقیق از قیمت هر واحد کامپوزیت و قیمت سایر روش‌های درمانی از جمله ایمپلنت می‌توانید با کلینیک دندانپزشکی اتن تماس بگیرید و در این زمینه اطلاعات کامل‌تری کسب نمایید.

ایمپلنت چیست

ایمپلنت (implant) یا کاشت دندان، یکی از روش‌های درمانی و زیبایی جدید در دندانپزشکی‌ها جهت رفع مشکل بی‌دندانی است. در حال حاضر از این روش برای درمان دندان‌های از دست رفته استفاده می‌شود. پر کردن جای خالی دندان‌ها تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر زیبایی افراد خواهد داشت.

ایمپلنت ماده‌ای از جنس تیتانیوم است. ایمپلنت‌ها به صورت میله‌ای باریک در داخل استخوان فک قرار می‌گیرند و نقش پایه را برای دندان‌ها ایفا می‌کنند. سپس محل دندان‌های از دست رفته را با استفاده از روکش‌های سرامیکی پُر می‌کنند.

دقت داشته باشید انجام طرح درمان ایمپلنت بسیار حساس است؛ زیرا اگر قرار دادن ایمپلنت در داخل فک با مهارت کامل انجام شود، طول عمر و ماندگاری آن بسیار بالا خواهد بود. در غیر این صورت ممکن است مشکلات عدیده‌ای برای شخص به وجود بیاید. بر همین اساس بهتر است درمان ایمپلنت را به دندانپزشک‌های متخصص و با تجربه بسپارید.

 

ایمپلنت دندان چقدر طول می‌کشد؟

بر خلاف روش درمان کامپوزیت دندان که بسیار سریع بوده و غالباً در یک جلسه قابل انجام است، انجام درمان ایمپلنت به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. در حقیقت این روش درمانی طی چند جلسه انجام می‌شود و هر جلسه به مدت زمان مشخصی برای بهبود نیاز خواهد داشت.

هرچند ممکن است متغیرهای دیگری بر این مقیاس زمانی تأثیر بگذارند؛ اما به طور معمول درمان ایمپلنت در حدود 1 الی 6 ماه زمان نیاز دارد. زمان مورد نیاز برای هر جلسه جراحی ایمپلنت نیز به طور معمول 30 الی 120 دقیقه است. مراحل ایمپلنت دندان به شرح زیر است.

  • مشاوره و طرح درمان
  • سینوس لیفت
  • جراحی ایمپلنت
  • هیلینگ گپ
  • اباتمنت و تاج موقت
  • روکش

 

قیمت دندان ایمپلنت

قیمت دندان ایمپلنت

 

قیمت دندان ایمپلنت

تعداد ایمپلنت، کیفیت و مارک ایمپلنت و درمان‌های جانبی مورد نیاز برای بیمار، مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت ایمپلنت دندان هستند. در حال حاضر که در سال 1401 هستیم، این قیمت ‌ها از 8 میلیون تا 18 میلیون تومان برای هر واحد متغیر است. توجه داشته باشید که در جلسات مشاوره با دندانپزشک در خصوص کیفیت و برند مواد مورد استفاده به توافق برسید؛ چرا که کیفیت مواد در ماندگاری درمان و البته قیمت و هزینه نهایی درمان نقش کلیدی دارد.

 

سخن پایانی

کامپوزیت دندان، لمینت و ایمپلنت از روش‌های درمانی و زیبایی بسیار پرطرفدار هستند. هرچند که قیمت و هزینه زیبایی دندان غالبا بالاست؛ اما به دلیل نقش مهمی که زیبایی دندان‌ها در زیبا نشان دادن چهره و افزایش اعتمادبه‌نفس دارند، این هزینه‌ها کاملا معقول است. جهت مشاوره و استفاده از خدمات دندانپزشکی با کیفیت بالا و ضمانت کار می‌توانید با کلینیک دندانپزشکی اتن در ارتباط باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 37

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها