00%
منو

6 ترند برتر طراحی اتاق خواب در سال 2023

طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب

بر اساس گزارش سبک زندگی عصر 5شنبه : مواد بادوام، پارچه‌های معمولی و لباس‌های راحتی، برخی از وسایلی هستند که در سال آینده رویای آن را خواهید داشت.

از میان اتاق های خانه، شاید اتاق خواب خصوصی ترین اتاق باشد. این مکان به عنوان پناهگاه خصوصی­تان، جایی برای استراحت و راحتی شماست تا سبک زندگی شخصی زندگی­تان را منعکس نمایید. وقتی انتظار سال جدیدی را می کشید، محور اصلی اهداف­تان را شخصی سازی این مکان امن و خصوصی نمایید. بر اساس گزارش روند جدید برند کمپانی استور (The Company Store)، برای دستیابی به آن احساس دنج و شخصی، مولفه هایی مانند مواد پایدار و با کیفیت بالا و سبک های خاص به طور فزاینده ای مورد توجه قرار می گیرند. این گزارش حاصل نظرسنجی از 1000 فرد بزرگسال آمریکایی است که ترندهای برتر طراحی اتاق خواب را در سال پیش رو به تصویر می کشد. برای یادگیری نحوه ترکیب این عناصر ضروری برای خلق یک اتاق خواب رویایی، با ما همراه باشید.

1. طراحی برای احساس راحتی

از آنجایی که همه‌گیری کرونا ما را مجبور کرد زمان بیشتری را در خانه بگذرانیم، ایجاد یک پناهگاه آرامش بخش بسیار مهم شد. بر اساس گزارش 53 درصد نفرات، همه‌گیری باعث شده تا متوجه شوند که حفظ راحتی خانه همیشه باید در اولویت باشد. برای تاکید بر آرامش در اتاق خوابتان، از بالش های مخملی و منسوجات نرم استفاده کنید، و یکسری لوازم جانبی که به شما احساس آرامش و راحتی می کنند، مانند: شمع های معطر، کتاب های مورد علاقه یا عکس های خانوادگی اضافه کنید.

2. ملافه و پتوهای پایدار

پایداری یکی از دغدغه‌های اصلی در خانه است که بر انتخاب‌های ما برای تمیز کردن محصولات، رنگ، ظروف نگهداری مواد غذایی و موارد دیگر تأثیر می‌گذارد. اما از آنجایی که بخش زیادی از هر روز را در رختخواب می گذرانیم، استفاده از مواد طبیعی و سازگار با محیط زیست در اتاق خواب اهمیت ویژه ای دارد. می توانید ملافه هایی تهیه کنید که از پارچه‌های ارگانیک، مواد بازیافتی یا الیاف پایدار مانند بامبو، ساخته شده‌اند.

ملافه و پتوهای پایدار

ملافه و پتوهای پایدار

3. رنگ های روشن برای اتاق خواب

رنگ‌های خنثی ملایم مانند سفید و خاکستری همیشه برای حس آرامش مورد استقبال قرار می گیرد، اما در آینده ای نه چندان دور، سایه‌های گرم‌تر و پررنگ‌تر به عنوان رنگ‌های اتاق خواب محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند. در اتاق خواب، سایه های گرم را روی رختخواب یا دیوارها بگنجانید تا رنگی و پررنگ شود، و جلوه ای درخشان به اتاق خوابتان بدهد.

4. الگوهای گویا

در حالی که ممکن است در پوشاندن تمام اتاق نشیمن خود با کاغذ دیواری های پرطرفدار تردید داشته باشید، اتاق خواب شما فضای خصوصی تری است که می توانید جرأت تجربه کردن در آن را داشته باشید. به ویژه نسل های جوان، به طور فزاینده ای به دنبال الگوهای گویا با طراحی اتاق خواب خود هستند.

5. افزایش کیفیت

کیفیت، اغلب نیاز به کمی سرمایه گذاری دارد، اما مصرف کنندگان به طور فزاینده ای مایل به ولخرجی در مورد راحتی هستند. تقریباً 80 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که ترجیح می دهند برای کالاهای خوش ساختی که دوام بیشتری دارند، هزینه اضافی بپردازند تا اینکه روی اقلام مد روز و با کیفیت پایین تر هزینه کنند.

6. روی اتاق مهمان تمرکز کنید

پس از ماه‌ها رویداد لغو شده و گردهمایی‌های مجازی، بسیاری از ما آماده‌ایم تا دوباره از دیگران در خانه‌هایمان پذیرایی و استقبال کنیم. اگرچه 78 درصد از افراد گفته اند که قصد دارند در این فصل تعطیلات میزبان مهمانان باشند، اما 69 درصد اذعان داشتند که خانه های آنها کاملاً برای پذیرایی آماده نیست. برای آماده شدن برای نشست های دوستانه شبانه، اتاق‌های مهمان در چند ماه آینده تمرکز عمده‌ای خواهند داشت، به طوری که 30 درصد از مصرف‌کنندگان به این نکته اشاره می‌کنند که خرید بعدی مربوط به اتاق خواب‌شان برای مهمانانشان خواهد بود تا فضای خصوصی خودشان. در اتاق خواب مهمان، دیوارها را روشن کنید، ملافه های رنگارنگ تری به کار گیرید تا مهمانتان احساس خوشامد و راحتی کند.

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

  • 1
  • 227

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یلدا سامانی
یلدا سامانی
1 سال قبل

خیلی خوبه که باز هم رنگ های روشن ترند دکوراسیون اتاق خواب شدم