00%
منو

ویژگی های کمپرسور دندانپزشکی چیست؟

بیایید به بررسی رادیوگرافی دگوتزن که محصول ایتالیا است بپردازیم. سپس نگاهی به لایت کیور دندانپزشکی می کنیم و در نهایت با بررسی کمپرسور دندانپزشکی مبحث را تمام می کنیم.

نمایندگی فروش رادیوگرافی دگوتزن De Gotzen 

دستگاه رادیوگرافی دگوتزن محصولی ساخت کشور ایتالیا، در دو مدل پایه دار و دیواری موجود است. تیوب این دستگاه ولتاژی بین 4 تا 8 میلی آمپر دارد، همچنین جریان این تیوب بین 4 تا 8 میلی آمپر قابل تنظیم می باشد. این دستگاه فاصله ی لامپ تا نقطه کانونی آن 31 سانتی متر است. تیوب تولید شده این دستگاه توسط توشیبا ژاپن ساخته شده است، از قابلیت های این دستگاه قابلیت کار با RVG و PSP را دارد. در این دستگاه بخاطر اینکه تصاویر را با وضوح بیشتری نمایش دهد از فیلتر آلومینیومی استفاده شده است.

تایمر دیجیتالی همراه با سیستم میکروپروسسوری بسیار پیشرفته و از صفحه ی دیجیتالی ساخته شده است. کار کردن با دو تیوب به صورت همزمان از دیگر ویژگی های این دستگاه است. این دستگاه از پایه ها و بازوهای سه شکن اورجینال ساخته شده است. دستگاه با وزن 19.5 کیلوگرم و توان و تغذیه ی 1000W و AC 220 V می باشد. این دستگاه استاندارد CE اروپا را داراست. برای خرید رادیوگرافی دگوتزن و لوازم دندانپزشکی و دیگر وسایل می توانید با ما تماس بگیرید.

سیستم های دیجیتالی در رادیوگرافی دگوتزن

رادیوگرافی یا اشعه ایکس دندان از تجهیزات تصویر برداری است که در دندانپزشکی از آن استفاده می شود. که تصاویری از دندان ها را برای ارزیابی دندان پزشکان نشان می دهد، که با استفاده از آن می توان سلامت دندان ها را ارزیابی کرد. رادیوگرافی دگوتزن می تواند دندانپزشک را برای شناسایی پوسیدگی دندان ها و حفره ها و دندان های آسیب دیده ای که دارید کمک کند.

نمایندگی فروش لایت کیور دندانپزشکی

با جایگزینی استفاده از انواع کامپوزیت ها به جای آمالگام، لایت کیور دندانپزشکی جز لوازم لاینفک در درمان های ترمیمی می باشد. در مورد پوسیدگی های دندان، پرکردن فضای دندان ها با کامپوزیت بسیار مرسوم است. کامپوزیت‌‌‌‌های امروزی در ابتدا خمیری شکل هستند و کامپوزیت نوری نامیده می‌شوند. به این دلیل نوری نامیده می شوند که وقتی نور به آنها می رسد شروع به سفت شدن می‌کنند.

این کامپوزیت مخلوطی از مونومرها ساخته شده است که هنگام رسیدن نور به آن به پلیمر که ماده ای است سفت و محکم تبدیل می شود. لذا استفاده از دستگاه لایت کیور برای سفت شدن مواد کامپوزیت می باشد. چون مواد کامپوزیت ها ابتدا خمیری شکل هستند تا دندانپزشکی براحتی بتواند حفره دندان را پر کرده و به آن شکل دلخواه را دهد و سپس توسط دستگاه لایت کیور آنرا محکم و سفت کند.

دستگاه لایت کیور دستگاهی متفاوت از لیزر می باشد. ولی بسیاری از درمان هایی که با این دستگاه انجام می شود، با دستگاه لیزر هم قابل انجام می باشند. البته دستگاه لیزر کاربرد‌های بسیار متنوع تر و گسترده تری در دندانپزشکی دارد و هر روز جنبه‌های جدیدی از کاربرد تکنولوژی لیزر در دندانپزشکی، معرفی می شود.

کمپرسور دندانپزشکی

کمپرسور دندانپزشکی

نمایندگی فروش کمپرسور دندانپزشکی

یکی از اصلی ترین نیاز های مراکز دندانپزشکی، هوای فشرده پاک می باشد و به طور قطع می توان گفت وجود کمپرسور اویل فری مناسب می تواند تداوم یک مطب دندانپزشکی را با تضمین بیشتری همراه سازد. هوای فشرده ای که در مراکز دندانپزشکی برای به حرکت در آوردن ابزارآلات دندانپزشکی استفاده می گردد باید کیفیت بالایی داشته باشد و به دلیل اینکه این ابزار آلات در دهان بیمار استفاده می گردد نیاز است که هوای مصرفی به طور کامل پاک و عاری از هرگونه آلودگی باشد.

جنس قطعات هواساز در کمپرسور دندانپزشکی معمولا از جنس های غیر فلزی (تفلون صنعتی یا گرافیت) است به همین دلیل این کمپرسور ها اغلب سبک هستند و به راحتی جابجا می شوند اما این نکته نباید فراموش شود که به دلیل حساس بودن، این کمپرسور ها احتیاج به نگهداری و مراقبت بیشتری دارند. فشار مورد نیاز در تجهیزات مصرف کننده هوای فشرده در دندانپزشکی حداقل 5 بار است و شرایط کارکرد کمپرسور باید به شکلی باشد که فشار در مخزن از 5 بار پایین تر نیاید.

ویژگی های کمپرسور دندانپزشکی

در کمپرسور پیستونی معمولی، به دلیل احتیاج به خنک کاری و روان کاری قطعات متحرک، غالبا هوای فشرده در مجاورت روغن قرار دارد و در هنگام استفاده نیز روغن همراه با هوا به تجهیزات وارد می گردد اما در کاربرد های پزشکی (به خصوص دندانپزشکی) به علت اهمیت فراوان کیفیت هوای مورد مصرف، از کمپرسور دندانپزشکی بدون روغن (Oil Free یا اویل فری) و کم روغن (Oil Less یا اویل لس) استفاده می گردد و به دلیل وجود نداشتن هیچ گونه روغن در این کمپرسور ها، هوای تولید شده در آنها عاری از ذرات روغن می باشد.

چه زمانی نیاز به تعویض پمپ باد دندانپزشکی دارید؟

ضعیف شدن عملکرد کمپرسور دندانپزشکی را می توان از زمان مورد نیاز آن جهت تولید هوای فشرده متوجه شد. تمامی انواع پمپ باد دندانپزشکی، به زمان معینی برای ایجاد فشار و شروع کار نیاز دارند که با قدیمی شدن دستگاه، این زمان افزایش می یابد. در صورتی که از یک کمپرسور قدیمی استفاده می کنید، حتما زمان شروع به کار آن را اندازه گیری کنید و در صورتی که این زمان هر بار افزایش یابد، قطعا دستگاه شما دچار مشکل شده است.

ممکن است بخشی از کمپرسور باد دندانپزشکی، نشتی داشته باشد و یا خود کمپرسور در حال ضعیف شدن باشد. در این موارد باید از تعمیرکاران مجاز و فنی بخواهید تا پس از بازدید پمپ باد دندانپزشکی، در خصوص تعویض و یا تعمیر کمپرسور تصمیم بگیرید.

برای خرید این محصولات و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، سری به وب سایت dentyshine.com بزنید و از کاتالوگ محصولات آنها دیدن کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 17

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها