00%
منو

چشم آرایی بی‌نقص با پرایمر چشم

فکر کنید به یک مهمانی دعوت شده‌اید و زمان زیادی برای انتخاب لباس و آرایش صورتتان صرف کرده‌اید. بعد از این که همه چیز به بهترین شکل پیش می‌رود تا شما در مهمانی بدرخشید، اتفاقی وحشتناک رخ می‌دهد! این اتفاق وحشتناک چیزی نیست جز قرینه نشدن آرایش چشم‌هایتان، مشکلی که اکثر خانم‌ها و دختران جوان با آن مواجه هستند. همین مسئله کافیست تا آرایش شما جلوه خاصی نداشته باشد.چون زیبایی آرایش چشم‌ها اهمیت بسیاری در جذابیت چهره دارد. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید که همیشه با آرایش چشم مشکل دارید ما اینجاییم که این مسئله را برایتان به راحتی حل کنیم. پس با ما همراه باشید تا یک چشم آرایی بسیار ساده و شیک را به شما آموزش دهیم.

چشم آرایی

مراحل انجام چشم آرایی بی نقص

اولین کار برای زیبایی یک آرایش این است که صورتتان را از آلودگی و آرایش قبلی پاک کنید. حواستان باشد به هیچ عنوان آرایش و ریمل روز گذشته روی چشم‌ها وجود نداشته باشد.

بعد از اینکه صورت خود را به خوبی شستید نوبت به مرحله هیجان انگیز می‌رسد و آن هم استفاده از پرایمر چشم است. روی پلک‌ها و زیر چشم از پرایمر استفاده کنید و اجازه دهید تا جذب شود.

ابتدا باید بگوییم پرایمر یک محصول آرایشی است که قبل از انجام آرایش استفاده شده و پوشانندگی و ماندگاری آرایش را بالا می‌برد.

پرایمر چشم همانطور که از نامش پیداست مخصوص چشم بوده و در بازار به شکل مایع یا کرم وجود دارد.

پیش از آن که آرایش چشم را شروع کنید، حتما روی پلک‌ها پرایمر بزنید تا تیرگی و خطوط دور چشم را بپوشاند. علاوه بر این، پرایمر کمک می‌کند پوست اطراف چشم یکدست شده و سایه با رنگ واقعی خود کاملا روی پلک بنشیند.

پرایمر چشم یک ویژگی مثبت دیگر هم دارد و آن این است که از عرق کردن پشت پلک جلوگیری کرده و آرایش چشم را فیکس و ثابت نگه خواهد داشت. پس توصیه می‌کنیم اگر پوست چربی دارید و یا پوستتان زیاد عرق می‌کند، حتما از پرایمر استفاده کنید:

روش استفاده از پرایمر چشم

ابتدا کرم دور چشم روزانه و مرطوب‌کننده صورت را استفاده کنید. سپس کمی پرایمر چشم را با نوک انگشتان روی پوست اطراف چشم‌ها بمالید. حدود یک دقیقه صبر کنید تا پرایمر کاملا جذب شود و بعد آرایش چشم‌ها را شروع کنید.

برای زدن پرایمر از خط رویش مژه‌های بالا شروع کنید و به طرف ابروها حرکت کنید. استفاده از پرایمر در اطراف ابروها کمک می‌کند آرایش ابروها ماندگاری بیشتری داشته باشد.

نکته کلیدی که باید به شما بگوییم این است که پرایمر چشم را حتما روی پلک‌های پایین خود هم بزنید.

بعد از زدن پرایمر چشم لازم است اگر زیر چشمتان سیاه است، سیاهی را با یک کانسیلر خوب بپوشانید. سپس با استفاده از یک کرم پودر یا پودر فیکس که با رنگ پوستتان متناسب است، کانسیلر را در سر جایش فیکس کنید.

حالا نوبت مداد چشم است. انتخاب یک مداد چشم مرغوب و باکیفیت اهمیت ویژه‌ای دارد و باید سلامت چشم شما را به خطر نیندازد. پس هنگام خرید مداد چشم نهایت دقت خود را به خرج دهید.

برای داشتن یک آرایش چشم ساده و زیبا با استفاده از مداد چشم در امتداد چشم هایتان خط چشم بکشید. کشیدن این خط نیازی به دقت بالا ندارد چون بعد از کشیدن خط، آن را با یک براش سرگرد باید به خوبی فید کنید. منظور از فید این است که باید با قلمو روی خط چشم بکشید تا به حالت سایه مانند دربیاید. این روش آرایش چشم شما را طبیعی تر و زیباتر می‌کند.

حالا به سراغ سایه چشم بروید و روی استخوان پلک را با یک سایه کرم رنگ بپوشانید. گوشه خارجی چشم‌ها را می‌توانید با سایه بادمجانی یا بنفش یا هر رنگی که دلخواهتان است، سایه بزنید. اگر می‌خواهید مداد چشمی که کشیده‌اید پر رنگ‌تر شود و عمق بیشتری به چشم‌ها ببخشد، کمی سایه مشکی در گوشه خارجی چشم استفاده کنید. این رنگ ها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا هیچ خط و مرزی بین سایه‌ها دیده نشود.

در قسمت گوشه داخلی چشم می‌توانید مقدار کمی هایلایتر هم بزنید تا چشمانتان جذابتر شود.

آخرین مرحله آرایش چشم، رسیدگی به مژه‌هاست. مژه‌های بلند چشم را درشت‌تر، بزرگتر و جذابتر می‌کنند. برای زیبایی چشم می‌توانید از مژه مصنوعی استفاده کنید.

در ادامه با زبانی ساده به شما کمک می‌کنیم مژه مصنوعی را خیلی راحت روی چشمانتان بچسبانید.

پرایمر چشم

ابزار مورد نیاز برای چسباندن مژه مصنوعی

ابتدا با استفاده از موچین یا انگشتانتان، مژه‌ها را خیلی آرام و بدون صدمه زدن از جعبه خارج کنید.

سپس با انگشت اشاره و شست دو سر انتهای مژه مصنوعی را بگیرید و به آرامی آن را به اندازه یک سانتی متر با دست بالا و پایین کنید. این کار کمک می‌کند مژه مصنوعی ها نرمتر شوند و بهتر روی پلک بنشینند.

اگر چشمان ریزی دارید ممکن است مژه مصنوعی برای چشم شما بزرگ باشد و لازم است کمی از آن را قیچی کنید. مژه را روی چشم نگه دارید و اضافه آن را از گوشه خارجی کوتاه کنید.

حالا مقدار کمی چسب مژه را روی یک سطح تمیز بریزید. حواستان باشد به هیچ وجه به طور مستقیم چسب را از داخل تویوپ به مژه ها نزنید. چون مقدار زیادی چسب روی مژه‌ها می‌ریزد و آن‌ها را خراب خواهد کرد.

با استفاده از یک وسیله مانند خلال دندان لایه نازکی از چسب را به مژه بزنید.

به کمک موچین مژه را از قسمت وسط بردارید.

حالا به مرحله حساس ماجرا می‌رسیم یعنی چسباندن مژه! برای اینکه راحت باشید کمی سرتان را به عقب کج کنید، تا وقتی که مستقیم نگاه می‌کنید، چشمتان مسلط شود و بهتر خط مژه خود را ببینید.

موچین را به چشم نزدیک کنید و قبل از چسباندن به خوبی کنترل کنید که مژه در جای مناسب قرار بگیرد. بعد از آن که مژه مصنوعی با خط مژه‌های خودتان هم تراز شد از وسط مژه‌ها را با موچین به پلک فشار دهید. سپس ابتدا و انتهای مژه را هم سر جایش فیکس کنید.

نکته: حواستان باشد مژه مصنوعی نزدیک مجرای اشک نباشد. چون ممکن است دچار آبریزش چشم و احساس فشار روی چشم شوید. به خاطر داشته باشید فضای کمی از ابتدای مژه‌ها را خالی نگه دارید.

حدود یک الی دو دقیقه صبر کنید تا چسب کامل خشک شود.

در آخر یک لایه ریمل بزنید تا مژه‌های طبیعی و مصنوعی با هم یکی شوند.

برای اینکه این آرایش ساده و زیبا را انجام دهید پیشنهاد ما این است که محصولات خود را از فروشگاه اینترنتی مو تن رو تهیه کنید.

مژه مصنوعی

اما چرا مو تن رو؟!

مو تن رو یک فروشگاه اینترنتی با بیش از چهار سال سابقه درخشان در زمینه فروش محصولات آرایشی است. با خرید از این فروشگاه خیالتان بابت اصل بودن کالا راحت باشد چون تمامی محصولات مو تن رو از برندهای معتبر تهیه می‌شوند. همچنین در صورتی که هنگام خرید با مشکلی رو به رو شوید، پشتیبان‌های سایت به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 144

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها