00%
منو

چگونه یک آرایشگاه شیک و لاکچری داشته باشیم

آرایشگاه شیک و لاکچری

آرایشگاه شیک و لاکچری

سالن های زیبایی از کسب و کارهایی هستند که عمدتا مشتریان زیادی داشته و خدمات متعددی را ارائه می دهند. این سالن ها روش های مختلفی را برای زیباتر شدن بانوان استفاده می کنند و برای اشتراک گذاری استعداد و ایجاد شغل برای خانم های هنرمند، انتخاب خوبی به حساب می آیند. علاقه به آرایشگری نیز در وجود اکثر دخترها وجود دارد و خوشبختانه کلاس های آموزشی در کیفیت های متفاوت، به همین منظور ایجاد می گردد. اما یکی از سوالاتی که برای افراد تازه کار وجود دارد این است: چگونه یک آرایشگاه شیک و لاکچری داشته باشیم؟ ما در برورو قصد داریم چند نکته مهم برای داشتن سالن زیبایی شیک ذکر کنیم. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

برآورد اولیه داشته باشید

پیش اینکه به سراغ اجاره یا خرید یک مکان به عنوان آرایشگاه بروید، باید بدانیم که قصد دارید چه مبلغی را برای سالن زیبایی هزینه کنید؟ تا چه مدت باید کار کنید تا هزینه های ابتدایی جبران شود و به سود برسید؟ اجاره سالن، تجهیزاتی مانند آینه و میز کار، دیزاین و طراحی سالن، مواد آرایشی مورد نیاز و… جز ابتدایی ترین هزینه هایی است که باید در نظر گرفته شوند. پیش از اجاره مغازه به عنوان سالن زیبایی، در دسترس بودن آن را لحاظ کنید. آرایشگاه باید جایی باشد که در معرض دید بوده و دسترسی عمده بانوان منطقه به آن راحت باشد. برای مثال خیابان های پرترافیک تردد سختی را ایجاد می کنند که رفت و آمد را برای بانوان دشوار می کند. به علاوه پارک کردن خودرو وقت زیادی را گرفته و همین امر به کسب و کار شما آسیب می زند.

سالن آرایشی را در کنار آرایشگاه مشابه انتخاب نکنید. رقابت در بسیاری از موارد باعث پیشرفت می شود اما در این مورد بهتر است برای خود رقیب دورتری را انتخاب کنید. به علاوه، هر آرایشگاهی مشتریان خاص خود را دارد و به همین دلیل قرار گرفتن کسب و کار جدید در کنار آن احتمال موفقیت زیادی نخواهد داشت. پس کسب و کارتان را در جای بنا کنید که احساس نیاز در آن وجود داشته باشد.

کادر خوش برخورد و مودب

اخلاق خوب و خوشرویی نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها دارد. به خصوص افرادی که مستقیما با مشتری در ارتباط هستند باید صبور بوده و اصول مشتری مداری را رعایت کنند. به همین دلیل توصیه می شود کادر آرایشگاه تان را بر اساس مهارت و اخلاق خوب انتخاب کنید. شما برای داشتن یک آرایشگاه لاکچری و شیک نیازمند پرسنل خوش برخورد و مودب هستید تا مشتری را تحت تاثیر قرار داده و او را ترغیب به دریافت مجدد خدمات کند.

دکوراسیون آرایشگاه

بانوان به آرایشگاه می روند تا زیباتر شوند پس زیبا بودن محیط کارتان در تایید شما و مهارت تان تاثیرگذار خواهد بود. فضای آرایشگاه را متناسب با سلیقه مشتری طراحی کنید چرا که بسیاری از کسب و کارها به خصوص حوزه زیبایی، بر همین اساس قضاوت می شوند. دیزاین سالن آرایشی می تواند نشان دهنده نوع افکار و تسلط شما بر فعالیتتان باشد.

تم اختصاصی

تم ویژه خودتان را طراحی کنید. از رنگ های جذاب و زیبا استفاده کنید تا حس خوبی را برای مشتریان به وجود آورد. ترکیب رنگ های سالن آرایشی را به گونه ای انتخاب کنید که با هم هارمونی داشته و انرژی مثبتی را برای پرسنل و مشتریان به وجود آورد. آشنایی با روانشناسی رنگ ها و استفاده به جا از آن موفقیت های زیادی را برای کسب و کارهایی مانند سالن آرایشی به همراه دارد. استفاده از تابلوهای مرتبط و عکس هایی از نمونه کارهای خودتان، رغبت زیادی را برای مشتریان ایجاد خواهد کرد که سالن شما را نزدیک به ایده آل خود ببینند.

سالن انتظار

به جزئیات توجه کنید و به آن ها اهمیت دهید. همین جزئیات سبب تمایز کسب و کار شما با سایر رقبا خواهد شد. برای مشتری ارزش قائل شوید و بخشی از آرایشگاه را به عنوان سالن انتظار طراحی کنید. انتظار ممکن است حوصله سر بر باشد اما می توان با طراحی محیطی آرامش بخش و جذاب، برای مشتریان سرگرم کننده باشد. برای این کار از تلویزیون استفاده کنید و یا موزیک های شاد در فضای سالن بگذارید. برخی از سالن های آرایشی، نمونه کارهای خود را در قالب فیلم روی تلویزیون به نمایش میگذارند. نمایش نمونه کارها برای مشتریان علاوه بر سرگرم کننده بودن، نشان دهنده مهارت شما در کارهایتان نیز خواهد بود. آلبوم هایی از عکس مدل های آرایشی تان را روی میز انتظار قرار دهید تا مشتری با جزئیات بیشتری کارهای شما را بررسی کنید. نمونه کارهایی که به صورت قبل از تغییر و بعد از تغییر قرار داده می شوند تاثیر زیادی در ذهن مخاطبان به وجود خواهد آورد.

تجهیزات سالن را بررسی کنید

نرمال بودن شرایط سالن آرایشی از ابتدایی ترین و مهم ترین فاکتورهایی است که در جذب مشتری اثر می گذارد. یک سالن آرایشی شیک از باکیفیت ترین سیستم های گرمایشی و سرمایشی استفاده می کند. فضای نوری مناسب، وجود آبگرم برای شست و شو، سرویس بهداشتی سالم، فشار آب و… در سالن های آرایشی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. صندلی ها و مبل های سالم را در سالن استفاده کنید و به پاکیزگی و تمیز بودن محیط اهمیت دهید. برای همه لوازم جای مشخصی تعیین کنید تا محیط شلوغ و نامرتب به نظر نرسد. تمامی این جزئیات برای مشتری مهم بوده و معیار سنجش مهارت و کیفیت کاری شما خواهد بود.

خدمات مدرن ارائه دهید

هر کسب و کاری برای رسیدن به موفقیت، باید مطابق با دانش روز پیش برود. به عبارت دیگر افراد متخصص در حیطه زیبایی لازم است تا مهارت های خود را آپدیت کرده و براساس معیارهای زیبایی جدید کار کنند. هر روز آموزش ببینید و به دنبال اخبار مربوط به صنعت زیبایی، مد و فشن باشید. محصولات آرایشی و بهداشتی تان را براساس نیازهای جدید مشتریان انتخاب کنید تا خدمات شما از کیفیت بهتری برخوردار شود. کیفیت کارتان را اولویت قرار دهید و با مشتری منصفانه رفتار کنید.

تبلیغات مناسب

اگر تبلیغات کسب و کارتان را طبق اصول استاندارد آن انجام دهید باعث بیشتر دیده شدن و جذب مشتری مفید خواهید شد. برای تبلیغات و معرفی سالن زیبایی خودتان از افراد متخصص کمک بگیرید تا بهترین بازخورد را در افزایش مشتری داشته باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 96

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها