00%
منو

پوشاندن جای جوش با آرایش

پوشاندن جای جوش با آرایش

پوشاندن جای جوش با آرایش

هیچ چیز بدتر از این نیست که قبل از رفتن به مهمانی متوجه شوید که یک جوش روی صورتتان به وجود آمده است. تنها کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که از شر آن خلاص شوید، اما چطور می‌توان این کار را انجام داد؟

مهم نیست که چه نوع آکنه‌ای دارید، نحوه پوشاندن جای جوش با آرایش ترفندی است که در مواقع حساس می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری آراسته داشته باشید. بنابراین با چند روش ساده آرایشی می‌توانید جوش‌ها را بدون بدتر کردن آن‌ها پنهان کنید.

درباره این که چگونه جوش های صورت را محو کنیم باید گفت که استفاده از کانسیلر اصلاح کننده رنگ برای آکنه، می‌تواند یک روش کاربردی باشد. همچنین استفاده از پرایمر مناسب نیز، تا حدی جوش‌ها و لک‌ها را پوشش می‌دهد. در ادامه بیشتر درباره این ترفند‌ها به شما می‌گوییم.

چگونه جوش های صورت را محو کنیم؟

قبل از این که درباره نحوه پوشاندن جای جوش با آرایش صحبت کنیم، باید بدانید که پوست مستعد آکنه می‌تواند فوق‌العاده حساس باشد. بنابراین، بهتر است در مراقبت از پوست خود و هنگام آرایش کردن، از محصولات آرایشی متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید.

محصولات خود را هوشمندانه انتخاب کنید

اگر می‌خواهید آکنه را با آرایش پنهان کنید، باید چند محصول کلیدی را به لوازم آرایش خود اضافه نمایید؛ البته بهتر است قبل از تهیه آن‌ها نوع پوست خود را به خوبی بشناسید.

این محصولات عبارتند از:

  • پرایمر
  • کانسیلر
  • کرم پودر
  • پودر بیک

خانم‌هایی که دارای پوست مستعد آکنه هستند، باید محصولات فاقد چربی را انتخاب نمایند؛ زیرا این محصولات به پوست اجازه تنفس می‌دهند و منافذ را مسدود نمی‌کنند، همچنین باعث تحریک جوش‌ها و لکه‌های ملتهب نیز نخواهند شد.

صورت خود را تمیز کنید

آموزش پوشاندن جوش با آرایش می‌تواند عالی باشد اما قبل از آرایش کردن، ابتدا باید پوست خود را با یک ژل یا فوم شستشوی ملایم تمیز نمایید. از ماساژ بیش از حد پوست خودداری کرده و از پاک کننده‌های حاوی مواد محرک یا خشک کننده مانند الکل استفاده نکنید.

حتما نقاط ملتهب یا تحریک شده را نیز پاک کرده و هنگام شستن صورت مراقب باشید تا جوش ملتهب نشود. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که هرگونه درمان موضعی مانند کرم‌های ضدجوش، باید قبل از ضد آفتاب یا پرایمر استفاده شود.

از ابزارهای آرایشی تمیز استفاده کنید

مطمئن شوید که براش لوازم آرایشی یا اسفنج شما تمیز هستند و محصولات شما حاوی موادی نیستند که باعث تحریک آکنه شما شود. زیرا این کار از وارد کردن باکتری به جوش‌های تحریک شده یا منافذ شما جلوگیری می‌کند.

آموزش پوشاندن جوش با آرایش

زمانی که جوش می‌زنید، اولین گام، پوشاندن آن با آرایش است اما ممکن است از محصولات اشتباه استفاده کنید که منجر به ایجاد پوسته و لکه‌های تیره می‌شود. هنگام یادگیری نحوه پوشاندن جای جوش با آرایش ، مراحلی وجود دارند که بهتر است آن‌ها را به ترتیب انجام دهید.

با پرایمر شروع کنید

پرایمر برای پوشاندن جای جوش عالی عمل کرده و پوست شما را برای آرایش آماده می‌کند. همچنین این محصول یک سطح یکنواخت را روی پوست شکل می‌دهد، بنابراین به کرم پودر کمتری نیاز دارید. نحوه استفاده از پرایمر به این شکل است:

  1. مقدار کمی پرایمر را با یک انگشت تمیز یا اسفنج آرایشی مناسب بردارید.
  2. از انگشتان یا اسفنج خود استفاده کنید تا پرایمر را به طور یکنواخت روی پوست صورت خود پخش کنید. البته بهتر است آن را به دور چشم خود نزنید.
  3. قبل از استفاده از کانسیلر، اجازه دهید چند دقیقه روی پوستتان بماند.

از کانسیلر اصلاح کننده رنگ استفاده کنید

شاید بپرسید که با کمک کانسیلر چگونه جوش های صورت را محو کنیم ، در پاسخ به این سوال باید گفت که کانسیلر نقش مهمی در پوشاندن آکنه دارد و کار آن مخفی کردن لک‌ها و جای جوش‌ها است. استفاده‌ی کانسیلر قبل از کرم پودر می‌تواند به آرایش شما کمک کند تا ظاهری یکدست داشته باشد.

اگر آکنه شما تیره، صورتی یا قرمز است، باید به سراغ یک کانسیلر اصلاح کننده رنگ بروید. کانسیلرهای سبز می‌توانند به پوشاندن لکه‌های قرمز یا جای آکنه کمک کنند. اگر پوست تیره‌ای دارید، کانسیلرهای هلویی، نارنجی یا قرمز می‌توانند لکه‌ها و جای زخم‌های تیره را پنهان کنند.

اگر لکه‌ها یا نواحی آکنه‌ای شما طوری هستند که باید از پوشش بیشتری استفاده کنید، می‌توانید از یک کانسیلر شبیه به رنگ پوست خود کمک بگیرید. ترکیب خوب کانسیلر یک قدم کلیدی برای داشتن آرایشی بی‌عیب و نقص است.

نحوه استفاده از کانسیلر به این شکل است:

  1. ابتدا روی هر لکه یا جای زخم و جوش کمی کانسیلر بزنید.
  2. با استفاده از انگشت تمیز یا اسفنج مناسب به آرامی کانسیلر را پخش کنید تا یکدست شود.

کرم پودر خود را اعمال کنید

کرم پودر برای پوشاندن جای جوش و یکدست کردن رنگ پوست شما به خوبی عمل می‌کند. این محصول به اشکال مختلفی از جمله مایع، پودر فشرده یا کرمی تولید می‌شود؛ بنابراین گزینه‌ای که انتخاب می‌کنید معمولاً به ترجیح خودتان بستگی دارد.

در زمان خرید انواع کرم پودر از الانزا نوع مناسب پوستتان را انتخاب کنید. کرم پودر مایع گزینه خوبی برای پوست‌های خشک است و پودر فشرده گاهی خطوط ریز و چین و چروک را کمی نمایان کند. همچنین فونداسیون کرمی برای پوست‌های چرب مناسب است.

نحوه استفاده از کرم پودر به این شکل است:

  1. برای پوشش بهتر با مقدار کم شروع کنید.
  2. با استفاده از انگشتان تمیز، اسفنج یا براش کرم را پخش کنید تا یک لایه سبک و یکنواخت به دست آید.
  3. در صورت نیاز با اعمال یک لایه‌های سبک دیگر، پوشش بیشتری خود کنید.

آرایش را با یک پودر بیک تمام کنید

در آموزش پوشاندن جوش با آرایش ، استفاده از پودر بیک مرحله نهایی است. این پودر ظاهر چرب روی

پوست را کمتر کرده و به ماندگاری آرایش کمک می‌کند. در نتیجه، پوشش طولانی‌مدتی به جوش‌ها و لک‌ها می‌دهد.

نحوه استفاده از پودر بیک:

  1. یک براش را در پودر بچرخانید.
  2. با ضربه به براش، هرگونه پودر اضافی را حذف کنید.
  3. با حرکات دایره‌ای ملایم پودر را به صورت خود بزنید.

شما می‌توانید با اطلاعات بیشتر درباره مراقبت از پوست و انتخاب محصولات آرایشی مناسب، به راحتی آرایشی زیبا داشته باشید و جوش‌ها را نیز پوشش دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 1
  • 54

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سحر
سحر
1 سال قبل

بدون پرایمر هم امکانش هست که فقط با کانسلیر لک ها و جوش های صورت پوشانده بشن؟