00%
منو

معرفی بهترین برندهای بوتاکس در ایران

بهترین برندهای بوتاکس در ایران

بهترین برندهای بوتاکس در ایران

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان با کمک آن آثار افزایش سن را کمرنگ‌تر کرد، بوتاکس است. این روش شامل تزریق ماده‌ای است که باعث فلج شدن موقتی ماهیچه‌ها می‌شود. این ماده سم باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم است و به نام توکسین بوتولینوم شناخته می‌شود.

با این که استفاده از واژه بوتاکس در کشور ما بسیار رایج است، اما در واقع بوتاکس خود نام یکی از برندهای تولید کننده سم بوتولینوم در دنیا است. علاوه‌بر بوتاکس، سم بوتولینوم با برندهای دیگری هم در بازار موجود است. محصولات تولید این برندها همگی در اساس یکی هستند اما در برخی جزئیات باهم تفاوت‌هایی دارند، که در نتیجه نهایی و ماندگاری آن اثرگذار است.

در بازار دارویی ایران، انواع بوتاکس با برندهای مختلف یافت می‌شود. بعضی از این برندها وارداتی و تعدادی از برندهای موجود در بازار هم تولید شرکت‌های داخلی هستند. در این مطلب شما را با 4 تا از برندهای پرطرفدار و مطرح بازار ایران بیشتر آشنا می‌کنیم.

بهترین برندهای بوتاکس در ایران

برند دیسپورت  (Dysport)

محصولات برند دیسپورت، تولید شرکت انگلیسی گالدرما هستند. شعار این برند، ظاهر طبیعی، اثر سریع و ماندگاری طولانی است و علاوه‌بر کشورهای اروپایی، در ایران هم بسیار پرطرفدار است. برند دیسپورت محصولاتی اختصاصی را برای محو کردن و از بین بردن خط اخم تولید می‌کند. چین و چروک‌های بین دو ابرو، که خطوط گلابلا هم نامیده می‌شوند، با افزایش سن ایجاد شده و می‌توانند تاثیر منفی بر جوانی و زیبایی چهره بگذارند. خط اخم در برخی افراد به دلایل ژنتیکی و محیطی عمیق‌تر از سایر افراد است. با افزایش سن، این خطوط به تدریج مشخص‌تر می‌شوند. خطوط گلابلا در بعضی از افراد، در همان سنین جوانی ظاهر می‌شوند.

برند دیسپورت ادعا می‌کند، که محصولاتش می‌توانند خطوط اخم متوسط تا شدید را محو کنند. نحوه تاثیر محصولات دیسپورت هم مانند سایر انواع بوتاکس، شامل فلج کردن موقتی عضلات محل درمان است. تزریق باید در حداقل 5 ناحیه در پیشانی انجام شود.

  • دیسپورت یکی از برندهایی است که علاوه‌بر نشان استاندارد اروپا، تاییدیه بیش از 65 کشور را کسب کرده است، به همین دلیل می‌توانید تا حد زیادی از ایمنی آن مطمئن باشید.
  • ماندگاری نتایج بسته به هر شخص متفاوت است. به طور میانگین، ماندگاری نتایج بین 4 تا 6 ماه است. پس از این مدت می‌توان دوباره تزریق را تکرار کرد.
  • استفاده از محصولات برند دیسپورت برای افرادی که کمتر از 65 سال سن دارند، تایید شده است.

بوتاکس دیسپورت

برند مسپورت

مسپورت یک برند ایرانی است که به شرکت مصون دارو تعلق دارد. این برند اولین تولید کننده داخلی سم بوتولینوم است. برند مسپورت در کنار عرضه در ایران توانسته است محصولات خود را در چند بازار بین‌المللی هم به فروش برساند.

از بوتاکس تولید مسپورت، می‌توان برای پیشگیری و درمان چین و چروک‌های صورت، پیشانی، کنار چشم و چانه استفاده کرد.

از مزایای مهم محصولات برند مسپورت، می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • درمان موثر و ایمن برای انواع موارد مصرف
  • اثردرمانی سریع و قوی
  • پایداری طولانی مدت اثر درمانی
  • سهولت استفاده و رضایت بالای بیماران دریافت کننده محصول

ایمنی و اثربخشی محصولات برند مسپورت در کارآزمایی‌های بالینی مختلف ثابت شده است.یکی از برتری‌های مهم برند مسپورت در مقایسه با نمونه‌های وارداتی، قیمت آن است. قیمت محصولات این برند، بسیار کمتر از قیمت برندهای خارجی مانند: دیسپورت است. مطالعات مختلفی باهدف بررسی میزان ماندگاری نتایج درمان پس از تزریق بوتاکس مسپورت انجام شده است. نتایج این تحقیقات نشان داده است، که به طور میانگین، ماندگاری نتایج پس از تزریق بوتاکس مسپورت بین 4 تا 7 ماه است.

بوتاکس مسپورت دارای تاییدیه وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروی ایران است.

برند دیستون

یکی دیگر از برندهای ایرانی تولید کننده سم بوتولینوم، برند دیستون است که به شرکت ایمن واکسن البرز تعلق دارد. محصولات برند دیستون در دو نوع 300 و 500 واحدی تولید می‌شوند. دیستون یکی از برندهایی است که علاوه‌بر مصرف کنندگان، در میان پزشکان هم از محبوبیت و مقبولیت خوبی برخوردار است.

دیستون دومین برند ایرانی تولید کننده بوتاکس است که موفق به کسب تاییدیه سازمان غذا و دارو و تاییدیه‌های بین‌المللی معتبر بسیاری شده است. همانند مسپورت، محصولات دیستون هم در مقایسه با برندهای خارجی قیمت بسیار پایین‌تری دارند. از لحاظ کیفیت، محصولات برند دیستون، به راحتی می‌توانند با انواع محصولات برندهای خارجی مقایسه شوند.

از بوتاکس تولید برند دیستون می‌توان برای محو کردن و از بین بردن انواع چین و چروک‌های صورت، از جمله ناحیه زیر چشم‌ها، خط اخم و ناحیه گلابلا استفاده کرد. محصولات برند دیستون دارای ماندگاری بین 4 تا 6 ماه هستند. مدت ماندگاری نتایج در افراد مختلف متفاوت است و به مواردی مانند: ژنتیک، مراقبت‌های پس از تزریق، سن بیمار و وسعت محل درمان بستگی دارد.

بوتاکس دیستون جعبه آبی

برند نورونوکس (Neuronox)

بوتاکس نورونوکس، نام برندی است که توسط یک شرکت کره‌ای به نام مدی توکس تولید می‌شود. محصولات برند نورونوکس برای مقاصد زیبایی و درمان بیماری‌هایی مانند: فلج و افتادگی پلک، درمان گرفتگی و اسپاسم عضلانی و درمان دیستونی دهانه رحم کاربرد دارد.

نورونوکس بیشتر از 10 سال است که در بازار ایران حضور دارد. محصولات این برند در بیشتر از 50 کشور دنیا عرضه می‌شوند. بوتاکس نورونوکس دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی ایران است. نورونوکس در بیشتر کشورها به کیفیت بالا و قیمت پایین خود مشهور است. از نورونوکس می‌توان برای محو کردن چین و چروک‌های انواع قسمت‌های صورت، به‌خصوص خط اخم استفاده کرد. ماندگاری بوتاکس نورونوکس در افراد مختلف متفاوت و بین 4 تا 7 ماه است. خوشخبتانه تاکنون هیچ عارضه جدی در اثر استفاده از نورونوکس گزارش نشده است.

کدام برند بوتاکس از همه بهتر است؟

پاسخ به این سوال بسیار مشکل است و نمی‌توان به همه افراد یک جواب یکسان داد. در انتخاب برند بوتاکس باید جوانب زیادی را در نظر گرفت. محصولات بعضی از برندها برای تزریق در قسمت‌های خاصی از صورت مناسب‌تر هستند. برای مثال، محصولات برند دیسپورت به طور اختصاصی برای از بین بردن خط اخم طراحی شده‌اند.

اگر هزینه تمام شده برای شما اهمیت زیادی دارد، می‌توانید سراغ محصولاتی که توسط شرکت‌های ایرانی تولید می‌شوند، بروید. قیمت پایین‌تر این نوع بوتاکس‌ها لزوما به معنای کیفیت پایین‌تر آن‌ها نیست. قیمت پایین‌تر برندهای بوتاکس ایرانی به علت این است، که در این برندها برعکس برندهای خارجی، نیازی به پرداخت پول گمرک یا سود واسطه‌ها وجود ندارد. قیمت بوتاکس‌های ایرانی تحت تاثیر قیمت ارز و دلار قرار نمی‌گیرند، بنابراین تغییرات شدید قیمت در آن‌ها کم‌تر است. یکی از مشکلاتی که مصرف کنندگان و پزشکان استفاده کننده از بوتاکس‌های خارجی را در سال‌های اخیر تحت تاثیر قرار داده است، نقش تحریم‌ها در عدم واردات برخی از برندهای خارجی است. بدیهی است این مشکلات در برندهای ایرانی وجود ندارد.

در حال حاضر دو برند مطرح ایرانی تولید کننده بوتاکس در کشور داریم، برند مسپورت که محصول شرکت مصون دارو است و برند دیستون که توسط شرکت ایمن واکسن البرز تولید می‌شود. بوتاکس تولید شده توسط هر دو این برندها از کیفیت قابل‌قبولی برخوردارند و می‌توانند با برندهای خارجی رقابت کنند. هر دو این برندها مورد تایید وزارت بهداشت ایران هستند و توانسته‌اند تاییدیه برخی از استانداردهای بین‌المللی را هم کسب کنند.

با وجود کیفیت خوب، برندهای خارجی برتری‌هایی نسبت به بوتاکس‌های تولید داخل دارند. برای مثال، مدت ماندگاری نتایج درمان دو برند مطرح نورونوکس و دیسپورت، بیشتر از برندهای داخلی است. در نتیجه درصورت استفاده از این برندها، ممکن است نیاز باشد تا کمتر درمان را تکرار کنید. بعضی از پزشکان، استفاده از برندهای وارداتی را ترجیح می‌دهند. یکی از مشکلاتی که در رابطه با استفاده از برندهای خارجی بوتاکس وجود دارد، انواع مدل‌های تقلبی است که می‌توانند درصورت استفاده، عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشند.

پزشک می‌تواند در انتخاب بهترین برند بوتاکس به شما کمک کند. برخی از پزشکان تجربه کاری بهتری در استفاده از یک سری برند خاص دارند. در این موارد بهتر است به حرف پزشک خود گوش داده و برند ترجیحی پزشک را تهیه کنید.

چه عواملی در ماندگاری نتایج تزریق بوتاکس تاثیر دارند؟

در کنار ژنتیک و نوع  و برند بوتاکس، یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در ماندگاری بوتاکس موثر است، مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس است. برای افزایش ماندگاری، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • گرما باعث پخش شدن سم بوتولینوم و در نتیجه کاهش اثر آن می‌شود. بهتر است تا یک هفته از رفتن به سونا و تا حداقل سه روز از گرفتن دوش آب گرم خودداری کنید.
  • باید تا یک هفته پس از درمان حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. تا سه روز زیر نور آفتاب نروید.
  • برای حداقل یک هفته ورزش سنگین انجام ندهید.
  • از دست زدن و مالش دادن محل درمان خودداری کنید.
  • برای کاهش کبودی و تورم محل تزریق می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.

هزینه تزریق بوتاکس چقدر است؟

در کنار مبلغی که باید برای تهیه بوتاکس کنار بگذارید، موارد دیگری هم در هزینه نهایی بوتاکس دخالت دارند. دستمزد پزشک، هزینه کلینیک و هزینه تکرار درمان، مواردی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. بدیهی است که هرچه تجربه و مهارت جراح بیشتر باشد، هزینه تزریق بوتاکس هم بیشتر است. هزینه بوتاکس در شهرهای مختلف متفاوت است. در شهرهای بزرگ و در کلینیک‌های مجهزتر، باید هزینه بیشتری برای بوتاکس پرداخت کنید.

بوتاکس تحت پوشش بیمه نیست و باید تمام هزینه تزریق بوتاکس را خودتان پرداخت کنید.

# برند بوتاکس هزینه تزریق (تومان)
۱ دیسپورت (انگلیس) ۲/۲۰۰/۰۰۰
۲ مسپورت (ایران) ۹۰۰/۰۰۰
۳ نورونوکس (کره جنوبی) ۲/۲۰۰/۰۰۰
۴ دیستون (ایران) ۹۰۰/۰۰۰
۳ ژئومین (آلمان) ۲/۲۰۰/۰۰۰

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 63

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها