00%
منو

اهمیت مشاوره حسابداری و مالی

یکی از اساسی‌ترین موارد برای تداوم حیات یک کسب و کار امور مالی می‌باشد. همپنین حل مسائل مالی نیاز به تخصص و مهارت افراد با تجربه دارد؛ بنابراین یکی از بهترین راه‌ها داشتن مشاوره مالی در کنار خود می‌باشد که هر فرد بسته به نوع کار و نیاز خود می‌تواند از وجود مشاور بهرمند شود.

چند نوع مشاوره حسابداری و مالی داریم؟

مشاوره مالی در بر گیرنده انواع مشاور در زمینه مالی، مشاوره حسابداری، مشاوره حسابرسی، مشاوره مالیات اشخاص و اصناف، مشاوره مالیات شرکت‌ها، مشاوره مالیات بر ارزش افزوده می‌گردد.

تحلیل شرایط بازار، ارائه راهکار جهت صرفه‌جویی مالی، پیش‌بینی آینده کسب‌وکار، ارائه پیشنهاد جهت کسب بالاترین بازده در آینده، تحلیل داده‌های مالی، نظارت بر روند مالی شرکت و ارائه پیشنهاد برای بهینه‌سازی حسابداری شرکت از جمله خدماتی است که در این فیلد ارائه میگردد اما مهم ترین و حیاتی ترین خدمتی که در این نوع مشاوره ها ارائه می گردد، ارزیابی کامل وضعیت حسابداری، اسناد و دفاتر مالی در جهت شناسایی کمبودهای دپارتمان مالی و حسابداری یک کسب‌وکار و ارائه بهترین راه حل ممکن در آن زمینه است.

مشاور حسابداری

مشاور حسابداری فردی است که در تمامی زمینه های مالی و حسابداری با توجه به حساسیت خاص محاسسبات مالی، تخصص لازم را کسب کرده و برپایه دانش وسیع خود قادر به تجزیه و تحلیل استراتژیک تمام جنبه های مالی یک کسب و کار است . بینش وسیع مشاوران حسابداری آنها را از حسابداران معمولی متمایز می‌سازد، این مشاوران علاوه بر دامنه وسیع اطلاعات و اشرافی که به تمامی امور حسابداری دارند با نگاه تیزبین خود قادرند برای کمبودها و مشکلات احتمالی بهترین و به روزترین راهکارها را ارائه نمایند .

مشاوران حسابداری علاوه بر داشتن تحصیلات عالیه در رشته حسابداری، دوره‌های تکمیلی را گذرانده اند و موفق به دریافت گواهینامه‌های بین‌المللی هم گردیده اند، لازم به ذکر است که این مشاوران در رسته کاری خود سال‌ها در کسوت حسابدار تجربه اندوزی کرده اند و به صورت دائمی به رصد شرایط اقتصادی و صنعتی به درجه مشاور حسابداری دست یافته اند .

در سامانه مشاوره تلفنی آرموو نیز شاخه مشاوره مالی به چندین دسته‌ی مختلف تقسیم می‌شود تا هر شخص با توجه به نیازی که دارد مشاوره مالی خود را انتخاب کند.

این نوع مشاوره‌ها در زمینه‌های گوناگون راهگشاست، زیرا یک مدیر تنها زمانی می‌توانید تصمیم درست در رابطه با بودجه و هزینه‌های شرکت بگیرد که اطلاعات درست و جامعی در این رابطه داشته باشد. همچنین یک فردنمی‌تواند همزمان به چندین حوزه تخصصی واقف باشد. مشاوره مالی شما را در این راستا کمک می‌کند تا در برنامه‌ریزی‌ها، اجرا و کنترل بهترین گزینه تغییر و تعدیل برنامه‌ها و نظارت بر فرآیندهای جاری را بیابید.

به عنوان مثال مشاوره حسابداری به ما کمک می‌کند از وقوع اشتباه در حساب و کتاب‌های شخصیمان جلوگیری کنیم.

مزیت مشاوران مالی آرموو نسبت به سایر مشاوران چیست؟

  • مهم‌ترین مزیت مشاور مالی آرموو در گستردگی دسته بندی گروه مالی است.
  • مزیت دوم این است که به راحتی می‌توان به خدمات مشاوره دسترسی پیدا کرد و تنها با یک تماس می‌توان با مشاورانی حاذق و کارآزموده ارتباط برقرار کرد.
  • در مشاوره هایی از قبیل سرمایه گذاری و مالیاتی به راستی وقت طلاست و کمی تعلل ممکن است گاهی فرصت سوزی بزرگی تلقی گردد بنابراین صرفه جویی در وقت و انرژی از دیگر مواردی است که بر این مشاوره ها حکمفرماست.
  • مشاوره‌های آرموو مقرون به صرفه‌اند.

نحوه کار با آرموو

  1. وارد سایت یا اپلیکیشن شوید و یا تماس با شماره (۰۲۱۴۵۲۹۸) تماس بگیرید .
  2. از میان مشاوران و متخصصین، با توجه به رزومه و شیفت کاری آنها، م مناسب‌ترین راهنما را برای خود انتخاب کنید.
  3. برای افزایش موجودی که از طریق درگاه امن و مطمئن تلفن بانک و اینترنت بانک، با توجه به نیازهای خود اقدام نمائید.
  4. و در آخر از طریق کد مشاور یا اتصال به اپراتور، به یکی از بهترین مشاوران متصل شده و راهنمایی‌های لازم را در زمینه ای که به آن نیاز دارید دریافت کنید .

 

چرا مشاور حسابرسی برای نظارت بر فعالیت حسابداران ضروری است؟

هرچند داشتن نگاه مثبت نسبت به کارمندان به ویژه کارکنان قسمت حسابداری، همواره به عنوان ضرورتی در دستور کار صاحبین مشاغل قرار دارد، اما این واحد هم می تواند بستر ناهماهنگی های شایان توجهی گردد و ضررهای مالی چشمگیر و گاها ورشکستگی یک بنگاه اقتصادی را رقم بزند، با این اوصاف همانگونه که بی اعتمادی چالش آفرین است، داشتن اطمینان تمام و کمال بدون هیچگونه بازرسی هم می تواند چالش های چشمگیری را در آینده رقم بزند. کمی دقت در سئوالات زیر ضرورت استفاده از خدمات حسابداری را برایمان واضح می نماید:

  • آیا می‌توان تمامی حسابداران را با یک چشم دید؟
  • آیا در هیاهوی تراکنشات، به ویژه در مجموعه های بزرگ اما بی نظم احتمال سوء استفاده مالی وجود ندارد؟
  • آیا می‌توان تمام حساب‌ها از جمله اسناد و مدارک تجاری یک مجموعه را به دست یک کارمند سپرد؟
  • آیا اطمینان چشم بسته و بیش از حد در دراز مدت زمینه ساز فساد و فریبکاری در یک شخص نمی شود؟
  • اگر یک مدیر یا سهامداران یک موسسه از حساب و کتاب های مکتوب و اعداد سر در نیاورند، چگونه می توانند متوجه دزدی از دارائی ها و حساب هایشان گردند ؟

این در حالیست که ممکن است گاهی تک تک اعضای شرکت نیز با یکدیگر هماهنگ و هم راستا بوده، اما در جهتی خلاف قانون حرکت نمایند که در این شرایط نیز ارائه گزارشی دقیق و بی‌طرفانه از سوی یک مشاور حسابرسی به اداره مالیات یا سازمان حسابرسی کشور لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

سامانه هوشمند مشاوره تلفنی آرموو

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 41

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها