00%
منو

خواص میوه شلیل

کالری شلیل پخته

1. شلیل و لاغری

برای رسیدن به تناسب اندام پیشنهاد می‌شود که مواد غذایی چرب و پرکالری را با میوه‌های جذاب و کم کالری مثل شلیل جایگزین کنید. شلیل حاوی فیبر است و از بروز یبوست پیشگیری می‌کند. این میوه خوشمزه ساعت‌ها شما را سیر نگه می‌دارد تا ریزه خواری نکنید. شلیل مانع از بروز زخم معده و مشکلات گوارشی می‌شود.

2. بهبود بینایی و بیماری‌های چشمی

برای این که شما یا فرزندانتان دچار ضعف بینایی نشوند شلیل را در سبد غذایی خود جای دهید. این میوه خوشمزه تابستانی حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A است. بتاکاروتن موجود در این میوه نیز از بروز بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید پیشگیری می‌کند. برای درمان بیماری‌های مربوط به بینایی، پیشنهاد می‌کنیم شلیل مصرف کنید.

3. بهبود زخم‌ها

برای درمان زخم‌های سطحی و عمیق می‌توانید از شلیل کمک بگیرید. شلیل دارای ویتامین K است و خون را منعقد می‌کند. شلیل میکروب‌کش بوده و مانع از رشد میکروب و ویروس در ناحیه آسیب دیده می‌شود و زخم‌ها را به سرعت بهبود می‌بخشد.

4. افزایش استحکام استخوان‌ها

محکم بودن استخوان‌ها در سن جوانی، مانع از بروز بیماری‌های مانند پوکی استخوان در سنین بالا می‌شوند. برای این که استخوان‌هایتان را قوی نگه دارید، باید مواد غذایی غنی از کلسیم مصرف کنید. شلیل یکی از میوه‌های سرشار از کلسیم است. خوردن این میوه خوشمزه به سلامت استخوان‌ها کمک می‌کند.

5. کاهش التهابات

شلیل یک ماده غذایی ضد التهاب است. افرادی که به بیماری روماتیسم و آرتروز مبتلا هستند، با مصرف شلیل می‌توانند پیشرفت بیماری را کند کرده و آن را بهبود دهند. شلیل برای پیشگیری از بیماری‌های التهابی گزینه مناسبی است.

6. افزایش انرژی و درمان افسردگی

استرس و اضطراب به سراغ هر کسی می‌آید. اگر افسرده هستید، برای درمان آن می‌توانید از شلیل کمک بگیرید. منیزیوم و ویتامین B6 موجود در این میوه ترشح هورمون استرس را در بدن کاهش می‌دهد و علایم افسردگی را از بین می‌برد. افرادی که می‌خواهند یک روز پر انرژی داشته باشند، شلیل یکی از بهترین انتخاب‌ها برایشان است.

7. پیشگیری از ابتلا سرطان‌های مختلف

رادیکال‌های آزاد موجود در هوا از مهم‌ترین مواردی هستند که سبب بروز سرطان‌های مختلف در بدن می‌شود. برای پیشگیری از جذب رادیکال‌های آزاد به بدن، باید مواد غنی از آنتی‌اکسیدان مصرف کنید. شلیل یکی از مواد غذایی سرشار از آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین است. خوردن این میوه جذاب خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان روده، سرطان ریه و… را کاهش می‌دهد.

سخن آخر

شلیل کالری نسبتا کمی دارد و با وجود کلسیم سرشار، یک میوه مناسب برای رژیم لاغری است. این میوه حاوی فیبر است و از بروز یبوست و بیماری‌های گوارشی پیشگیری می‌کند. شلیل ضد‌التهاب است و فقر آهن را جبران می‌کند. این میوه خوش‌عطر و طعم آرامش بخش است و افسردگی را درمان می‌کند. با مصرف شلیل می‌توانید آبرسانی به پوست را به بهترین نحو انجام دهید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 34

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها