00%
منو

بهترین رژیم لاغری کدام است ؟

اگر به دنبال کاهش وزن و رژیم گرفتن باشید، احتمالا عبارت بهترین رژیم لاغری را در سایت های مختلف جستجو خواهید کرد و با انواع رژیم لاغری روبه رو می شوید. در این شرایط دچار تردید و سردردگمی در مورد انتخاب بهترین رژیم لاغری مناسب خود می شوید.

بهترین رژیم لاغری کدام است ؟

بهترین رژیم لاغری کدام است ؟

توصیه اول ما این است که برای رژیم گرفتن بهتر است با متخصص تغذیه مشورت کنید تا با توجه به شرایط جسمی و روحی شما مناسب ترین و بهترین رژیم لاغری را برایتان مشخص کند. اگر قصد آشنایی با انواع رژیم لاغری سریع را دارید، در ادامه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

رژیم های غذایی که هر کدام به نحوی به عنوان بهترین رژیم لاغری شناخته می شود، عبارتند از رژیم میوه، رژیم کانادایی و رژیم تخم مرغ.

قبل از معرفی بهترین رژیم لاغری به این نکته توجه کنید که رژیم گرفتن به معنای محدود کردن مواد غذایی و یا حذف گروهی از مواد غذایی نیست، بلکه قرار است سبک زندگی خود را در انتخاب غذاها تغییر داده و سالم ترین غذاها را متناسب با وزن خود انتخاب کنید.

رژیم کتوژنیک بهترین رژیم لاغری

این رژیم یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی محسوب می شود و بسیاری آن را بهترین رژیم لاغری می دانند. رژیم کتوژنیک رژیمی است که در آن مصرف کربوهیدرات خیلی کم و مصرف چربی بالاست.

زمانی که مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند، بدن وارد شرایط متابولیک به نام کتوزیس ketosis می شود. در این شرایط بدن به عنوان سوخت اصلی خود، از چربی به جای کربوهیدرات استفاده می کند.

پس از شروع رژیم کتوژنیک تقریبا 2 تا 4 روز طول می کشد تا بدن به حالت کتوز برسد. اما در برخی افراد رسیدن به حالت کتوز ممکن است یک هفته یا بیشتر هم طول بکشد.

این رژیم می تواند به میزان قابل توجهی قند خون و سطح انسولین را کاهش دهد. همچنین گفته می شود این رژیم به کاهش وزن هم کمک می کند. همچنین رژیم کتوژنیک هورمون های گرسنگی را کاهش می دهد، به همین دلیل بسیاری از کسانی که به فکر کاهش وزن هستند، بدون شمردن میزان کالری می توانند روی این رژیم حساب کنند. دنبال کردن رژیم کتوژنیک به مدت طولانی ممکن است برای بدن خطرناک باشد. قبل از شروع این رژیم با متخصص تغذیه مشورت کنید.

رژیم سیب

رژیم سیب یک رژیم پنج روزه است که غذای اصلی در آن سیب است. این رژیم به دلیل کاهش کالری و مصرف فراوان فیبر به عنوان بهترین رژیم لاغری شناخته می شود. در روز اول فرد رژیم گیرنده برای صبحانه، ناهار و شام اجازه دارد فقط سیب بخورد. در روز دوم صبحانه و شام فقط سیب است و در وعده ناهار فرد اجازه دارد همراه با سیب سبزیجات دیگری هم میل کند. روز سوم تا پنجم رژیم فرد مجاز است همراه با سیب در وعده های مختلف میوه های دیگر، آبمیوه، اسموتی سبزیجات، پروتئین و لبنیات نیز میل کند.

رژیم سیب مزیت های زیادی دارد، از جمله اینکه خوردن سیب باعث می شود مدت زیادی احساس سیری کنید، سیب از بروز سکته مغزی و بیماری های قلبی پیشگیری کرده و سطح کلسترول را کاهش می دهد. همچنین رژیم سیب متابولیسم بدن را به یک سطح ثابت و موثر می رساند.

اما رژیم سیب در کنار تمام مزیت هایی که دارد، دارای نقاط ضعفی هم هست، از جمله اینکه ممکن است خیلی زود از خوردن سیب زیاد خسته شوید، برخی افراد به دلیل کاهش ناگهانی کالری احساس ضعف و گرسنگی شدید خواهند کرد. نکته مهم دیگر اینکه رژیم سیب نباید از 5 روز طولانی تر شود چرا که به دلیل حذف بسیاری از مواد غذایی ممکن است دچار سو تغذیه شوید.

رژیم پروتئین

رژیم پروتئین هم اغلب به عنوان بهترین رژیم لاغری مطرح می شود. در این رژیم مصرف پروتئین به میزان زیاد افزایش پیدا کرده و مقدار مصرف کربوهیدرات کاهش پیدا می کند. در این رژیم به دلیل کاهش مصرف کربوهیدرات، مصرف برخی مواد غذایی غیر مفید از جمله غذاهای فرآوری شده، نان، مواد قندی، پاستا و برنج کاهش پیدا می کند.

در رژیم پروتئین منابع سالم پروتئین اهمیت بسیاری دارد، بهترین منابع پروتئین عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • سینه مرغ
  • سینه بوقلمون
  • انواع لوبیا
  • میگو
  • انواع آجیل و دانه ها، مانند دانه کدو، بادام زمینی و بادام
  • ماهی
  • جو دو سر
  • عدس
  • نخود
  • محصولات لبنی مانند ماست یونانی
  • سبزیحات مانند کلم بروکلی

رژیم پروتئین نیز مزایای زیادی دارد، این رژیم می تواند آنزیم هایی را برای بدن تامین کند که می توانند هزاران واکنش شیمیایی را در سراسر بدن تقویت کنند، همچنین به حفظ و ترمیم پوست، مو، ماهیچه ها و استخوان ها کمک می کند. همچنین برخی پروتئین ها برای تولید هورمو ها یی ضروری هستند که به برقراری ارتباط بین اندام های داخلی و سلول های بدن کمک می کنند.

اما رژیم پروئین را می توان برای مدت خیلی کوتاهی دنبال کرد. برخی بررسی ها نشان داده اند مصرف زیاد پروتئین بر روی کلیه ها تاثیر نامطلوب می گذارد. همچنین این رژیم به افرادی که دچار بیماری های کلیوی و سنگ کلیه هستند، توصیه نمی شود.

علاوه بر گرفتن رژیم می توانید از دستگاه های غیر تهاجمی برای لاغری استفاده کنید. دستگاه های شرکت دانش بنیان مداریا، به طور غیر تهاجمی و بدون نیاز به جراحی و مصرف دارو شما را به وزن ایده آل می رسانند. دستگاه هایی مانند اسلیم فیت و ولکینو پکیج کامل لاغری و تناسب اندام محسوب می شوند.

 

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 35

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها