00%
منو

با خوش طعم ترین میوه های فصل بهار و تابستان آشنا شوید!

خوش طعم ترین میوه های فصل بهار و تابستان

خوش طعم ترین میوه های فصل بهار و تابستان

فصل تابستان و بهار آغاز نو شدن طبیعت و درختان بوده که با هوایی مطبوع و زیبایی‌های فراوان همراه است. در این فصل میوه‌های خوشمزه و جذابی به بازار می‌آیند که طعم‌های مختلفی از ترش تا شیرین خواهند داشت. میوه های بهاری علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیر، برای بدن مفید بوده و سرشار از خواص مختلف هستند. با مصرف میوه های فصل بهار می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقویت کرد تا در مبارزه با عوامل بیماری‌زا بهتر عمل کند. برخی از میوه‌های این فصل در گروه میوه های استوایی جای دارند. در ادامه به توضیح انواع میوه فصل بهار، انواع میوه های استوایی توضیح برخی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

میوه های فصل بهار

ذائقه شما در انتخاب میوه چگونه است؟ کدام طعم را بیشتر ترجیح می‌دهید؟ مطمئن باشید که در لیست میوه های فصل بهار گزینه‌های فراوانی مطابق سلیقه شما وجود دارد. انواع میوه‌های این فصل شامل گوجه سبز، چاقاله بادوم، آلو، هندوانه، طالبی، تمبر هندی، توت فرنگی، توت سفید، توت قرمز، شاتوت، تمشک، بلو بری، گیلاس، زردآلو، هلو، سیب، شلیل و آلبالو است. هرکدام از این میوه‌ها حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های سودمند برای بدن هستند.

گوجه سبز نوبرانه فصل بهار

گوجه سبز با طعمی ترش و دوست‌داشتنی به عنوان نوبرانه فصل بهار شناخته می‌شود و بهترین انتخاب برای کسانی است که عاشق طعم ترش هستند. برخی افراد از این میوه در تهیه غذا مانند خورشت گوجه سبز نیز استفاده می‌کنند. در فصل بهار می‌توانید گوجه سبز را در تمام میوه فروشی‌های و یا چرخی‌های سطح شهر مشاهده کنید. از جمله خواص گوجه سبز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

گوجه سبز نوبرانه فصل بهار

گوجه سبز نوبرانه فصل بهار

  • گوجه سبز به هضم بهتر غذا کمک کرده و حرکات روده را تسهیل می‌کند؛ بدین طریق این میوه می‌تواند برای درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست مفید باشد.
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که با رادیکال‌های آزاد بدن مبارزه کرده و به حفظ سلامت سلول‌ها کمک می‌کند.
  • مصرف گوجه سبز برای سلامت کبد مفید بوده و برای خروج سموم و پاکسازی این اندام مفید است.

طالبی میوه شیرین بهاری

یکی از دیگر میوه‌های خوشمزه بهاری، طالبی است که اغلب ما شیفته طعم آن هستیم. از طالبی می‌توان در تهیه انواع اسموتی و یا نوشیدنی‌های ترکیبی نیز استفاده کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. طالبی میوه‌ای با اندازه بزرگ است که طیف رنگی از سبز تا زرد خواهد داشت. طالبی منبع ویتامین‌های A و C است. همچنین در این میوه انواع مواد معدنی مانند پتاسیم و کلسیم دیده می‌شود. طالبی خواص مختلفی برای بدن دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • وجود ویتامین A، طالبی را به میوه‌ای مفید برای سلامت چشم‌ها تبدیل می‌کند که از ابتلا به بیماری‌های چشمی نظیر دژنراسیون ماکولا جلوگیری خواهد کرد.
  • با توجه به اینکه طالبی منبع پتاسیم است، مانع از افزایش فشار خون خواهد شد. با تنظیم فشار خون احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی کاهش می‌یابد.
  • ویتامین C و دیگر ترکیبات موجود در طالبی، محرک تولید کلاژن هستند.

میوه های استوایی

انواع میوه های استوایی شامل مواردی است که در مناطق گرمسیر زمین می‌رویند و معمولا وارداتی هستند، البته برخی از این میوه‌ها در کشور نیز تولید می‌شوند. این میوه‌ها تنوع بسیار زیادی داشته و حتی ممکن است برخی از اسم میوه های استوایی را نشنیده باشیم. آناناس، پاپايا و انبه از معروف‌ترین انواع میوه های استوایی هستند که در فصل بهار و تابستان به بازار می‌آیند و به خوبی با آن‌ها آشنایی داریم. این سه میوه استوایی محبوب در ایران نیز کشت می‌شوند، مثلا در برخی شهرهای استان هرمزگان شاهد کشت انبه هستیم.

میوه های استوایی

میوه های استوایی

از دیگر میوه‌های استوایی می‌توان به دراگون فروت، لیچی، استار فروت، جک فروت، میوه دوریان، بلو بری، منگوستین، رامبوتان، پشن فروت، آکای بری، میوه آتیس، چیکو و غیره اشاره کرد. برای آشنایی با لیست کامل اسامی و تصاویر میوه های استوایی به بلاگ اسنپ فود مراجعه کنید.

میوه پاپایا میوه استوایی محبوب

درخت پاپایا در اوایل بهار گل می‌دهد و در فصل تابستان هنگامی که رنگ میوه از سبز نارس به زرد تغییر یافت، زمان برداشت آن می‌رسد. میوه پاپایا یکی از میوه های استوایی خوشمزه و محبوب است که خواص بسیار زیادی برای بدن دارد. جالب است بدانید که مصرف نیمی از یک پاپایا متوسط می‌تواند نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین کند. همچنین این میوه سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی همچون مس و پتاسیم است. خواص میوه پاپایا شامل موارد زیر است:

  • آنتی اکسیدان‌های موجود در این میوه، سطح رادیکال‌های آزاد بدن را کاهش می‌دهند و بدین طریق احتمال ابتلا به بیماری‌هایی همچون سرطان کمتر می‌شود.
  • این میوه حاوی آنزیم‌هایی است که به هضم غذا در معده کمک می‌کنند و مانع از ایجاد مشکلات گوارشی خواهند شد.
  • از دیگر خواص میوه پاپایا می‌توان به تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب و سلامت قلب اشاره کرد.

خرید آنلاین میوه

هر کدام از میوه های فصل بهار و یا انواع میوه ‌های استوایی طعم متفاوت و البته خواص بی‌نظیری خواهند داشت. مصرف این میوه‌ها برای حفظ سلامت بدن و مبارزه با بیماری‌های مختلف ضروری است. اما گاهی اوقات ممکن است به دلیل گرمای هوا یا خستگی، خروج از منزل برای خرید میوه کار سختی باشد و یا به دنبال میوه‌ای خاص مانند یک میوه استوایی باشیم، در این صورت بهترین راه خرید آنلاین میوه است. این امکان از طریق اسنپ فود فراهم شده است تا شما بتوانید بدون نیاز به خروج از منزل، میوه‌های خود را سفارش داده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با بیشترین کیفیت درب منزل تحویل بگیرید.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 115

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها