00%
منو

پارک ساحلی سیمرغ کیش

زمانی که سخن از دیدنی ها و جاذبه های جزیره زیبای کیش می شود با خود تصور می کنم مردمانی که از اندازه این جزیره بی اطلاع هستند شاید پیش خود فکر می کنند که این جزیره به بزرگی یکی از کشورهای دنیا است، این همه جاذبه تاریخی ، طبیعی ، تجارتی و سیاحتی همه و همه در یک جزیره کوچک و زیبا به نام کیش جمع شده است. برخی از این جاذبه ها طبیعی هستند و برخی از آنها در زمان های بسیار دور ساخته شده اند اما جاذبه هایی هم وجود دارند که توسط بشر امروزی و هموطنان خودمان درست شده اند که این جا به یکی از آنها اشاره می کنیم و آن پارک ساحلی زیبای سیمرغ کیش است.

این پارک زیبا در تور کیش در میان جاده جهان و جاده دوچرخه سواری ساخته شده است، گستردگی آن پانزده هزار متر مربع و طول آن سیصد متر و در کرانه زیبای خلیج فارس واقع شده و همچنین در این پارک قسمت هایی برای بازی و سرگرمی در نظر گرفته شده است مانند  قسمت پینگ پونگ ، بدمینتون ،  پیست اسکیت ، مسیرهای پیاده روی ، آبنما ، ایستگاه دوچرخه سواری و امکانات دیگر.

در این پارک یک استخر وجود دارد که به آن پارک دلفیناریم می گویند، در آنجا تعدادی از پستانداران دریایی مختلف مانند شیر دریایی ، گربه دریایی شمالی ، گراز دریایی، دلفین و حتی پنگوئن نگهداری می شوند که پیش از این آموزش دیده اند تا حرکاتی را که قبلا توسط مربیان با تجربه خود تمرین کرده اند را به نمایش عموم در آورند که در نوع خود بسیار جالب می باشد.

این پارک دارای فضای سبز بسیار وسیع و زیبا و دل انگیزی می باشد که در آن درختانی همچون نخل و بنجامین، درخت شگفت انگیز انجیر معابد، کاکتوس واکالیپتوس وجود دارد.

به گزارش سفر باتو ، بخش دیگری از پارک به باغ پرندگان اختصاص دارد که  در این قسمت پرندگان  بسیار زیبا و  از گونه های مختلف و نژاد های  داخلی و خارجی در مکانی بسیار مناسب برای زندگی پرندگان در یک مکان گردآوری شده است.

یکی دیگر از جذابیت های  پارک زیبای ساحلی سیمرغ جزیره کیش مجسمه های آن است. این مجسمه ها در گوشه و کنار این پارک نصب شده اند و بر زیبایی این پارک افزوده اند، البته هر کدام از این مجسمه ها به سبک و سیاقی ساخته شده اند. یکی از زیباترین مجسمه های این پارک مجسمه خود سیمرغ است که در میان بخش فضای سبز کار گذاری شده است  اما یکی از شگفت انگیزترین و خیال انگیزترین مجسمه های این پارک مجسمه سر بزرگ شیخ فریدالدین عطار نیشابوری به وجود آورنده اثر منطق الطیر است که موجود اصلی و اسرار آمیز آن همین سیمرغ خودمان است که نام آن بر روی این پارک ساحلی نهاده شده است، این مجسمه به طوری ماهرانه طراحی شده است که همان قدر که افکار و اندیشه های عطار بزرگ پیچیده، رازآلود و وهم انگیز بوده در این مجسمه نشان داده شود و البته در شب ها با نور پردازی مناسب در اطراف این مجسمه ها زیبایی آنها بیشتر به چشم می آید.

https://khandany.com/wp-content/uploads/2019/06/img_5d18a3dbf1b38.jpg

 

یکی دیگر از جاذبه های این پارک در تور لحظه آخری کیش  بر خلاف امکاناتی که در بالا به آن اشاره شد ساخته دست بشر نیست و آن ساحل مرجانی در کنار پارک سیمرغ است. این ساحل از جنس مرجان درست شده است و جای بسیار امن و آرامی برای استراحت افراد می باشد. هر کس که می خواهد از آفتاب گرم جنوب در فصول سرد سال به اندازه کافی استفاده کند و از آن لذت ببرد می تواند به این ساحل زیبا بیاید و در آنجا آفتاب بگیرد. از آنجا که نام این ساحل مرجان است یک مرکز خرید بسیار بزرگ و با امکانات مناسب هم در نزدیکی آن به نام مجتمع تجاری مرجان ساخته شده است.

پارک ساحلی زیبای سیمرغ کیش با اینکه به جهت موقعیت جغرافیایی آن به تمام نقاط تجاری و مراکز خرید نزدیک است اما مکانی بسیار ارام و به اصطلاح دنجی برای از بین بردن خستگی های سفر می باشد زیرا در این مکان شما به راحتی و با امنیت کامل می توانید انواع سرگرمی های جذاب و مورد علاقه خود و خانواده تان را پیدا کنید و یک روز خاطره انگیز را در کنار خانواده تان در پارک ساحلی سیمرغ جزیره کیش داشته باشید. البته باید بدانید که به دلیل موقعیت این پارک  در تور کیش ارزان در نزدیکی دریا ، در موقعی که هوا طوفانی است و بادهای شدیدی موج های بلندی را روانه ساحل می نماید این پارک تعطیل می شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 36

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها