00%
منو

دره ستارگان قشم آیینه آسمان در تور قشم

بزرگترین جزیره خلیج فارس دارای مکان های بسیار زیبا و دیدنی طبیعی و تاریخی می باشد، در این جزیره زیبا به تنهایی به اندازه چند کشور آثار تاریخی و طبیعی وجود دارد که یکی از دیگری زیباتر و دیدنی تر هستند. در این مطلب ما قصد داریم شما را با یکی دیگر از این جاذبه ها آشنا کنیم. در قشم روستایی کوچک اما بسیار زیبا و تمییز وجود  دارد که علت پاکیزگی آن این است که زنان روستا هر ماه  دست جمعی آن را تمییز می کنند.

در این روستا در تور قشم مغازه هایی هم برای خرید سوغاتی و لباس سنتی وجود دارد که البته بیشتر مورد علاقه خانم ها می باشد و می توانید لباس های زیبای زنانه آن منطقه را خریداری نمایید. در پنج کیلومتری روستای برکه خلف در ساحل جنوبی جزیره قشم دره ای وجود دارد که از نظر زمین شناسی قدمتی به طول دو میلیون سال دارد که بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه ناشی از باد و باران و رگبارها به وجود آمده است. بومیان جزیره بر این اعتقادند که شبی ستاره ای از آسمان به دل زمین افتاده است و اشکال عجیب  و جالبی را به وجود آورده که به گفته محلی آن را استاله کفته، استاره افته، یا استاره افتیده می نامند. برخی هم که مقداری خرافاتی هستند یا علاقه دارند این محل را ترسناک جلوه دهند می گویند بعضی شبها در این محل ارواح و اجنه رفت و آمد می کنند، شاید اگر شبی در این مکان بمانید صداهایی به گوشتان برسد که البته می تواند از صدای باد و یا صدای ریزش ماسه ها باشد. به خاطر پیچ و تاب ها و شکل  تونل ها با وزش باد صداهای عجیب و غریبی شنیده می شود که آنها می گویند صدای اجنه و روح است. دره ستاره ها جای بسیار جالبی است اشکال پیچیده و کج و معوج و صخره های نوک تیز و عجیب و غریب این دره آن را به زمین های کره مریخ شبیه کرده است، شاید اگر اطلاع نداشتید فکر می کردید فیلم جنگ ستارگان را در این دره زیبا فیلمبرداری کرده اند. اما اگر در دره ستاره ها دنبال ستاره هستید و به داستان های اجنه و پریان اعتقادی ندارید باید تا شب صبر کنید چون در این منطقه به دلیل آلوده نبودن هوا و نبودن نورهای مصنوعی مثل نور لامپ خانه ها یا نور چراغ های ماشین ها آسمان بسیار شفاف تر و زیباتر به چشم می آید گویی که آن ستاره ها از آسمان به زمین نزدیکتر شده اند و انسان ها می توانند آنها را با دست لمس کنند.

https://khandany.com/wp-content/uploads/2019/06/img_5d18a37246939.jpg

 

 

به گزارش سفر باتو ، البته از شوخی گذشته ویژگی های این دره باعث شده این قسمت به عنوان ژئوپارک قشم جزو آثار طبیعی در سازمان یونسکو ثبت شود. این دره منحصر به فرد بوده و فقط شبیه این دره در آمریکا وجود دارد.

در مسیر دره ستارگان در تور زمینی قشم محلی به نام خانه بوم گردی واقع شده که برای استراحت مسافران  در نظر گرفته شده است. از ورودی دره ستارگان، دیگر با ماشین نمی توانید جلوتر بروید که البته آنجا پارکینگ مخصوص برای گردشگران وجود دارد از این به بعد سفر شما با شتر ادامه می یابد باز در مسیر راه به سوغاتی فروشی هایی می رسید که وسایل مختلف مانند دستبند، گردنبند و غیره از صدف یا گوشماهی درست می کنند را می فروشند. اگر از صخره ها بخواهید بالا بروید سنگ چین ها و تابلوهایی در مسیر میبینید که شما را راهنمایی می نماید.

در کشورهای پیشرفته با استفاده از تبلیغات حرفه ای باعث جذب گردشگر به مناطق دیدنی می شوند و با کمترین سرمایه گذاری و فقط با آسان سازی رفت و آمد به این مناطق باعث رونق گرفتن کسب کار مردم می شوند که در ابتدا برای مردم محلی و سپس برای جذب نیروی کار بسیار مناسب می باشد. اما سخنی هم با گردشگرانی که از این مکان ها در آفر تور قشم ارزان و لحظه آخری  دیدن می کنند، در بازدید از آثار طبیعی یا تاریخی باید مراقب باشیم که به این گونه آثار خسارتی وارد ننماییم زیرا که با تخریب این آثار دیگر ارزش خود را از دست می دهند و دیگران نمی توانند از آن استفاده نمایند و در واقع محل درآمد مردم را از بین می برید، در نظر داشته باشید که این آثار تنها متعلق به یک فرد خاص نمی باشد و متعلق به همه افراد جامعه است پس با تخریب آن به تمام جامعه ضربه می زنید لطفا در حفظ آثار طبیعی و تاریخی کوشا باشیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 53

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها