00%
منو

بازار ادویه در تور استانبول

بازار ادویه  در تور استانبول

بازدید از شهر استانبول بدون توقف در بازار جادویی ادویه کامل نیست. شهر استانبول برای بازار های بزرگی که دارد معروف است. بازار ادویه استانبول یکی از بزرگترین و معروف ترین بازارهای تحت پوشش این شهر است، این بازار ادویه های متنوع رنگی ، معطر و دلپذیر را برای گردشگران به ارمغان می آورد – زیرا بازدید کنندگان می توانند از محصولات موجود در آن لذت ببرند.

https://khandany.com/wp-content/uploads/2019/06/5d08cb13b5ef7.jpg

 

بازار ادویه ساخته شده در سال 1664 به عنوان بخشی از مجتمع مسجد ینی Camii، در ترکیه به عنوان Mısır Çarşısı شناخته شده است و گاهی اوقات به “بازار مصر” یا “بازار ذرت” نام برده می شود (mısır به معنای مصر و ذرت در زبان ترکی است).

کدام ادویه جات را بازدید کنیم؟

در این بازار در تور استانبول هر ادویه ای که می توانید تصور کنید در دسترس است، که در زیر  گنبدهای پر جنب و جوش بازار موجود است. با این حال، به جای رفتن به خانه  بهتر است به دنبال این ادویه های محلی ترکیه و محصولات خاص و جذاب آن  باشید، بنابراین شما می توانید از غذاهای ترک مورد علاقه خود در بازگشت از سفر خود لذت ببرید

سماق

این ادویه رنگارنگ مارون / بورگوندی از توت های بوته Rhus Coriaria وحشی ساخته شده است. اسید مالیک درون آن است. آن را در سس گوجه فرنگی و یا در سالاد به جای لیمو استفاده کنید، یا آن را به سبزیجات تازه پخته شده با کمی روغن زیتون اضافه کنید تا طعم دار شوند.

پل بیبر

این ادویه فلفل قرمز غذاهای ترکی است و شما در بسیاری از رستورانهای ترکیه آن را کنار نمک مشاهده خواهید کرد. و آن را در درجه های مختلف از تندی می بینید، بنابراین قبل از اینکه شما بخرید بهتر است مقداری از آن را استفاده کنید. آن را به گوشت گاو  یا هر ماده غذایی دیگری بپاشید و امتحان کنید.

نار اکشسی

نار اکشسی یک شربت غلیظ و چسبناک ساخته شده از عصاره  انار یک در ترکیه است.شما می توانید از سرکه گلرنگ استفاده کنید تا سالاد را کمی ترش کنید و سپس این شربت را به آن اضافه کنید ، یا یک ماریناد یا لعاب برای ماهی سالمون یا مرغ درست کرده و از آن لذت ببرید.

 

 

Çörek otu کورک اوتو

این است در انگلیسی به عنوان دانه دانه (یا گاهی اوقات به عنوان زیره سیاه) شناخته شده است به معنای واقعی کلمه به “گیاه زعفران” ترجمه شده است. اگر می خواهید  از دستورالعمل های ترکیه استفاده کنید، سعی کنید آن را قبل از پختن  به عنوان طعم دهنده به نان، کیک و یا طعم دهنده شیرینی های مختلف اضافه کنید.

زعفران

این ادویه ممکن است مانند زعفران به نظر برسد اما “زعفران ترکیه” در واقع زعفران نیست، بلکه گلرنگ خشک است که رنگ و طعم کمی دارد. برای زعفران واقعی به دنبال رشته های خوب زعفران ایران باشید، اما انتظار می رود که پول خیلی بیشتری پرداخت کنید. با این حال این ادویه میتواند جایگزین مناسبی برای زعفران باشد به خصوص که بسیار ارزان قیمت تر است و به راحتی می تواند تهیه کنید.

چه چیز دیگری می توانیم در بازار ادویه ترکیه خرید کنیم؟

 

 در این بازار در تور ارزان استانبول محصولات زیاد دیگری در کنار  ادویه ها به فروش می رسد از جمله: rosebud، jasmine، و چاهای میوه ای ترکیه در هر رنگ و عطر و طعم؛ داروهای گیاهی؛ میوه های خشک مانند زردآلو، انجیر، خرما و حتی توت فرنگی و کیوی؛ باکلاوی عسل و گردو؛ روغن زیتون صابون؛ قهوه ترک و بسیاری دیگر از این قبیل.

حدودا چه مبلغی را باید پرداخت کنیم؟

برخی از قیمت ها مشخص شده است، اما پیش بینی می شود که قیمت ها در اینجا بالاتر از فروشگاه های ادویه در اطراف شهر باشد. برخی از فروشگاه های معتبر بازار که باید به دنبال آن باشند عبارتند از: Ucuzcular، Malatya Pazarı، Ayfer Kaur، Arifoğlu و Urfa Pazarı.

 

چگونه می توانیم به بازار ادویه دسترسی پیدا کنیم؟

به گزارش سفر باتو ، مسیری  را به سمت  Eminönü بروید، سپس در کنار مسجد جدید به سمت چپ خود حرکت کنید و قبل از اینکه به سمت بازار بروید، می توانید به پایین خیابان رفته و از فروشگاه های مختلف مقداری  پنیر ، گوشت خشک و محصولات دیگر تهیه کنید. به طور خلاصه، شما می توانید تور عظیم عثمانی خود را برای دیدار و کشف بازار ناشناخته Spice Bazar برنامه ریزی کنید.

ساعات کاری بازار ادویه

ساعات اداری ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر هر روز، به غیر از تعطیلات مذهبی و عمومی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 173

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها