00%
منو

نکاتی شگفت انگیز برای سربلندی در کنکور

کنکور نام آزمونی است که برای سنجش دانسته های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه در برخی از کشور ها مانند: چین ,ترکیه، کره جنوبی و ایران برگزار می شود. درحالیکه این آزمون در کشورهای اروپایی برگزار نمی شود. دانش آموزان آنها نیز هیچ استرسی برای رفتن به مقاطع بالاتر و رسیدن به اهدافشان را ندارند. برای بالا رفتن درصد قبولی در این آزمون می توان از تدریس خصوصی کنکور بهره برد.

در ایران سازمان سنجش آموزش کشور تحت نظارت وزارت علوم و تحقیقات است و برگزار کننده اصلی کنکور سراسری می باشد.این آزمون یک مرحله ای بوده ودر پنج گروه علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر برگزار می شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز آزمون های مشابهی برای قبولی دانشجویان برگزار می کرد. البته این آزمون از سال 92 با آزمون سراسری تلفیق گردیده است.

آزمون کنکور از دروس عمومی و اختصاصی تشکیل شده است. دروس عمومی شامل: ادبیات، عربی، زبان، دین و زندگی می باشد. دروس اختصاصی: برای گروه ریاضی، ریاضی، حسابان، گسسته و باقی دروس تخصصی. برای گروه تجربی: زیست شناسی و … . برای گروه انسانی: زبان و ادبیات فارسی و … . برای گروه هنر: درک عمومی هنر و  …. می باشد.

 

نکاتی شگفت انگیز برای سربلندی در کنکور

قدمت کنکور

اولین کنکور ایران در سال 1348 برگزار شد.کنکور قدمت 50 ساله دارد.اما نمایندگان مجلس خواستار حذف تدریجی کنکور هستند و می خواهند اصول دیگری را برای ورود به دانشگاه در نظر بگیرند.معمولا درصد داوطلبان گروه تجربی به خصوص رشته پزشکی و دندان پزشکی بسیار بالاست اما حدود 2.5 درصد از در این رشته ها قبول می شوند.رقابت بالاست و باید به صورت کاملا برنامه ریزی شده راه را پیش برد.

مزایای تدریس خصوصی کنکور

در کلاس های تدریس خصوصی کنکور حجم مطالب بالاست مطالب سنگین است و زمان محدود است. باید برنامه ریزی دقیق در بیان مطالب و تعداد جلسات برگزاری کلاس خصوصی داشت.

در کلاس های خصوصی کنکور باید شرایط و موقعیت دانش آموز را بسنجید.زیرا برای  بعضی از دانش آموزان با امتحانات نهایی تداخل پیدا می کند.پس دانش آموز باید زمان کافی برای مطالعه و رفع اشکال و حل تمرین داشته باشد.همچنین داشتن اطمینان نسبت به استاد باعث می شود اعتماد به نفس او بالا رفته و تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

ویژگی های یک معلم خصوصی کنکور خوب

یک معلم خصوصی خوب کاملا بر درس مسلط است و مبحث تدریسی خود را کاملا بلد است.می تواند سوالات دانش آموزان را به راحتی حل و مشکلاتشان را رفع نماید.

علاقه مند به تدریس باشد,صبر و بردباری فراوان داشته ,همیشه به روز باشد, آراستگی در ظاهر و قدرت بیان بالایی داشته باشد که این از ویژگی های عمومی اش است همچنین ؛

– برنامه ریزی منظم و دقیق

کنکور محدودیت زمانی دارد و تا زمان کنکور فرصتی نیست .درنتیجه برنامه ریزی دقیق داشته و تا آن زمان مدرس بتواند تمام مباحث کنکوری را  برای دانش آموزمرور کرده و تست های زیادی بزند.

– توانایی و تجربه در تدریس

نقاط ضعف دانش آموز را بشناسد و آن ها را رفع نماید.

– پیگیری  دانش آموزان

همچنین بعد از آمدن نتایج کنکور دبیر خصوصی پیگیر شاگردش باشد تا ببیند در صورت قبول نشدن در رشته مورد نظر نقاط ضعف او را تشخیص داده و بتواند آنها را برای سال بعد رفع نماید.

جلسات تدریس خصوصی کنکور می تواند به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی برگزار شود.که در صورت برگزاری کلاس به صورت خصوصی دانش آموز زمان بیشتری دارد و میتواند تمرین های بیشتری را حل کند و یا تست های بیشتری را با استاد خصوصی  پاسخ دهد.

در کلاس های خصوصی کنکور دانش آموز به درس توجه بیشتری دارد زیرا هم هزینه بیشتری بابت این کلاس ها پرداخت کرده است و هم این کلاس تنها یک شاگرد دارد.

در کلاس های گروهی برخی مطالب را دیرتر متوجه می شوند و برخی زودتر و این  برای هر دو گروه از دانش آموزان کلاس خسته کننده است.ولی در تدریس خصوصی کنکور این مشکلات وجود ندارد.

 

 

الو استاد (گروه سپاه دانش) در الکامپ سال 98

گروه سپاه دانش با دارا بودن تجربه و سابقه درخشان از تخصصی ترین و قوی ترین مراکز تدریس خصوصی می باشد. این مجموعه دارای مجرب ترین کادر آموزشی و اساتید در این زمینه است. سپاه دانش توانایی آموزش کلیه دروس اعم از دانشگاهی، کنکور، ابتدایی تا دبیرستان زبان را جهت پیشرفت شما در هر زمینه ایی که فعالیت دارید را تضمین می کند و شما را در کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه شما می رساند.

اگر قصد یادگیری هر مهارتی به منظور تجارت، موفقیت تحصیلی و کاری و یا گرفتن مدرک بین المللی تافل و آیلتس را دارید و به دلیل مشغله کاری و تحصیلی امکان شرکت در کلاس های عمومی را ندارید شما می توانید با شرکت در کلاس های تدریس خصوصی در کوتاهترین زمان و با بهرگیری از بهترین متد و روش های آموزشی به کلیه دروس مسلط شوید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 36

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها