00%
منو

هزینه ارتودنسی دندان در سال 1400

حتماً دلیلی وجود دارد که ارتودنسی دندان‌ها از گذشته تا به الان طرفداران زیادی داشته است: این روش قطعاً جواب می‌دهد! البته که راهکار فوق‌العاده‌ای هزینه‌های مربوط به خود را دارد.

اگر با کلینیک‌های مختلف تماس گرفته باشید یا سایت‌های مختلف را بررسی کرده باشید، حتماً متوجه شده‌اید که هیچیک هزینه ارتودنسی نهایی را به شما نخواهند گفت! دلیل این موضوع نیز کاملاً مشخص است: هزینه ارتودنسی دندان از فردی به فرد دیگر متغیر است. اما مگر هزینه ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

آیا هزینه‌های مربوط ارتودنسی دندان بسته به تکنیک انتخابی متفاوت خواهد بود؟ اگر برای داشتن لبخندی زیبا و به یادماندنی تکنیک ارتودنسی را انتخاب کرده‌اید، پیش از هر گونه تصمیم‌گیری ادامه مطلب را از دست ندهید!

F:\my works\1400\image\d3297090d2dbba72097c298790381c9f.jpg

آیا هزینه ارتودنسی دندان زیاد است؟

اولین پرسشی که ذهن هر یک از ما را درگیر می‌کند و تاحدودی از آن وحشت داریم این است: ارتودنسی دندان چقدر برای ما آب می‌خورد؟

تنها راهکار برآورد هزینه‌های دقیق ارتودنسی دندان، مشورت با متخصص ارتودنسی و معاینه دندان‌هاست. همه ما به خوبی می‌دانیم که ارتودنسی دندان، پروسه‌ای طولانی به مدت یک سال تا یک سال و نیم است.

از طرفی ابزارها و دستگاه‌های مورد استفاده در این تکنیک، خاص و تخصصی هستند. بنابراین جای تعجبی ندارد اگر هزینه‌های مربوط به ارتودنسی کمی بیشتر از تصور ما باشد. البته خبر خوش اینجاست که اغلب کلینیک‌ها و مطب‌های پزشکی با پرداخت قسطی، مشکلی ندارند.

بنابراین بدون هیچ نگرانی بابت هزینه‌ها، این امکان را دارید که دندان‌هایی یکدست و ردیف داشته باشید. اما چه عواملی باعث می‌شود که هزینه‌های ارتودنسی بالا برود؟

هزینه ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

همه ما بارها شنیده‌ایم که هزینه ارتودنسی دندان‌ها ثابت نیست؛ اما دلیل این موضوع چیست و اصلاً هزینه نهایی به چه چیزی بستگی دارد؟ در ادامه به بررسی عواملی می‌پردازیم که به احتمال قوی در هزینه‌ای که قرار است از جیب شما پرداخت شود، تاثیر دارند!

پیچیدگی و شرایط دندان‌ها

درست همانطور که انتظار داشتیم، وضعیت دندان‌های ما در هزینه نهایی بی‌تاثیر نیستند. زمانی که وضعیت دندان‌ها پیچیده باشد، قطعاً به زمان بیشتر، امکانات و تجهیزات تخصصی‌تری نیاز خواهیم داشت.

اجازه دهید این موضوع را با یک مثال ساده بیشتر توضیح دهیم؛ فرض کنید دندان‌های شما تنها به براکت فلزی برای ترمیم نیاز دارند. حال این وضعیت را با زمانی مقایسه کنید که هر دو فک به دلیل شدت نامنظمی دندان‌ها نیاز به ترمیم اساسی داشته باشند.

مطمئناً در شرایط دوم، نیاز به زمان و وقت بیشتری دارد و از طرفی تجهیزات تخصصی تری را می‌طلبد. به این ترتیب هزینه ارتودنسی متغیر خواهید بود.

متخصص ارتودنسی

اگر کمی در رابطه با هزینه‌های ارتودنسی تحقیق کرده باشید، به احتمال زیاد با قیمت‌های متفاوتی مواجه شده‌اید. بله درست حدس زده‌اید؛ در ارتودنسی تجربه و تخصص حرف اول را می‌زند.

زمانی که یک متخصص ارتودنسی با‌تجربه را برای داشتن لبخندی خیره‌کننده انتخاب می‌کنید، باید به فکر پرداخت هزینه بیشتر نیز باشید. تخصص، مهارت و تجربه یک متخصص دست به دست هم می‌دهند تا از دندان‌هایی که همیشه رویای آن را داشتید، برخوردار شوید.

در نهایت تصمیم با شماست؛ اینکه کدام دندانپزشک را برای ارتودنسی دندان‌های خود انتخاب می‌کنید.

تکنیک ارتودنسی دندان‌ها

اغلب ما تصور می‌کنیم که ارتودنسی دندان‌ها به یک شیوه انجام می‌شود؛ در حالی که تکنیک‌های متنوعی برای اصلاح ناهنجاری‌ها وجود دارد. البته هر تکنیک نیز هزینه‌های مربوط به خود را خواهد داشت.

به طور کلی تعرفه ارتودنسی دندان‌ها برای هر فک از مبلغ 9 میلیون تومان شروع می‌شود. با این حال بسته به تکنیک انتخابی هزینه نهایی متفاوت خواهد بود.

ارتودنسی معمولی دندان‌ها: در این تکنیک از بریس فلزی استفاده می‌شود و هزینه آن در سال 1400 از مبلغ 12 میلیون تومان آغاز می‌شود.

ارتودنسی سرامیکی: در این تکنیک از براکت‌هایی همرنگ دندان استفاده می‌شود و هزینه آن برای هر فک از 13 میلیون تومان شورع می‌شود.

ارتودنسی نامرئی: در این روش از دستگاه‌های متحرک برای اصلاح ناهنجاری دندان‌ها استفاده می‌شود. درواقع در ارتودنسی نامرئی از پلاک‌های شفافی استفاده می‌شود که هزینه برای هر فک بیشتر از 9 میلیون تومان برآورد شده است.

ارتودنسی دیمون: یکی از تکنیک‌های گران قیمت به حساب می‌آید که در آن با استفاده از براکت‌های خاص به اصلاح ناهنجاری دندان‌ها می‌پردازند. این نوع ارتودنسی به صورت خودکار عمل می‌کند و خبر خوش اینجاست که در مدت زمان کوتاه شاهد ترمیم دندان‌های خود خواهید بود. هزینه ارتودنسی دیمون، برای هر فک از 13 میلیون تومان شروع می‌شود.

ارتودنسی لینگوال: در این تکنیک بریس به پشت دندان وصل می‌شود و البته هزینه نسبتاً بالایی دارد. تعرفه ارتودنسی دندان برای این تکنیک از 15 میلیون تومان به ازای هر فک شروع می‌شود.

هزینه‌های جانبی ارتودنسی

هزینه تجهیزات مورد استفاده و کیفیت آنها نقش غیرقابل انکاری در هزینه نهایی ارتودنسی دارد. البته گاهی پیش می‌آید که تجهیزات مورد استفاده در شرایط مختلف مانند جویدن ماده‌ای سخت، شل شده یا آسیب می‌بینند.

در این حالت باید مجدداً قرار ملاقاتی با پزشک در نظر گرفت که او معضل پیش آمده را برطرف کند. در نتیجه این امکان وجود دارد که به دلیل شرایط به وجود آمده، هزینه ارتودنسی بیشتر شود.

نکته مهم دیگر احتمال نیاز به سایر خدمات دندانپزشکی است. به عنوان مثال گاهی نیاز است که دندانی ترمیم شده یا حتی کشیده شود. در این حالت باید هزینه‌ای جدا از هزینه ارتودنسی را در نظر داشته باشیم.

سن و شرایط متقاضی

در بررسی آخرین مورد از عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان‌ها به سن متقاضی می‌رسم. جالب است بدانید که هزینه این تکنیک برای کودکان به مراتب کمتر از بزرگسالان است. دندان‌های کودکان به دلیل اینکه در سن رشد قرار دارند، انعطاف‌پذیری بیشتری در برابر تکنیک‌های درمانی نشان می‌دهند.

این در حالی است که اصلاح ناهنجاری دندان‌ها در بزرگسالان، نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتری دارد. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود که برای ارتودنسی دندان از کودکی اقدام شود.

در نهایت هزینه ارتودنسی دندان در سال 1400 چقدر برآورد شده است؟

همانطور که مطرح شد، عوامل و فاکتورهای متعددی وجود دارند که بر هزینه نهایی ارتودنسی دندان‌ها تاثیرگذار هستند. از متخصص ارتودنسی گرفته تا تکنیک انتخابی همگی از جمله عوامل موثر بر هزینه نهایی ارتودنسی به حساب می‌آیند.

با این حال اگر بخواهیم قیمت کلی را ارائه دهیم، باید بگوییم که ارتودنسی هر فک از مبلغ 9 میلیون تومان آغاز می‌شود. اما اگر مایل هستید قیمت دقیق ارتودنسی را بدانید، باید نزد متخصص ارتودنسی مراجعه کنید.

در نهایت نیز انتظارات شما از این تکنیک درمانی بر هزینه نهایی کار موثر است. به عنوان مثال اگر قصد داشته باشید که از ارتودنسی نامرئی استفاده کنید یا در مدت زمان کوتاه تری ناهنجاری دندان‌ها اصلاح شود، متحمل پرداخت هزینه بیشتری خواهید شد.

در نهایت با آشنایی با هزینه‌های ارتودنسی در سال 1400، به درستی تصمیم‌گیری کنید و با داشتن دندان‌هایی ردیف، لبخندی زیبا و خیره‌کننده را خود و دیگران هدیه دهید.

منابع:

The True Cost of Purchasing Braces (6 Factors That Impact Your Final Bill)

Factors influencing the cost of orthodontic care

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 154

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها