00%
منو

آمار جراحی ایمپلنت دندان موفق در سال 1402

همه انسان ها دست کم یکبار به از دست دادن دندان ها و حس کردن جای خالی آن ها فکر کرده اند. به جرات می توان گفت که ایمپلنت دندان جز کارامدترین دانشی است که متخصصان به آن دست یافته اند . اما چه شد که ما به این علم رسیدیم و موفقیت آن جز اصلی ترین اهداف قرار گرفت؟ طبیعی است اگر با گذشت زمان تمام اندام ها به تدریج دچار فرسودگی شوند ، این موضوع در دندان ها اهمیت بالاتری پیدا می کند ، زیرا نداشتن دندان جدا از جنبه زیبایی ، تاثیر مستقیمی بر سلامت افراد دارد. با دندان خراب نمی توان غذا خورد و بدن خود را سالم نگه داشت. همین نیاز باعث شد که گونه بشر به فکر بیافتد و راه های متفاوتی را برای جبران نقوص آن امتحان کند که در نهایت به ایمپلنت دندان رسید. حالا بعد از گذشت سال ها و پس از اثبات رسالت این روش ، تنها فوکوس پزشکان بر میزان موفقیت آن می باشد. زیرا عیار اصلی هر طرحی تنها با کارایی آن مشخص نمی شود، بلکه میزان موفقیت آن در طی سالیان نیز در این امر تاثیرگذار است. در واقع همین موضوع است که باعث پیشرفت علم می شود ؛ احساس کمبود و نقص نسبت به راه رفته ، فکر جدیدی را در سر می پروراند. این نکته را در گوشه ذهن به خاطر داشته باشید که تاکنون این موضوع در رابطه با ایمپلنت دندان صادق نبوده است. به عبارت بهتر ، اساس جراحی ایمپلنت به تکامل رسیده است و اخیرا تنها راه های افزایش کارایی و موفقیت آن مورد بحث قرار دارد. برای مثال ، از زمانی که علم جایگزینی دندان با ایمپلنت پا به عرصه گذاشته است ، تنها فاکتوری که تغییر داده شده ، مواد تشکیل دهنده آن بوده است. تحقیقات بر روی موادی که عمر بیشتری و با بدن سازگاری بهتری دارند عامل ضمانت موفقیت جراحی ایمپلنت در طی سالیان اخیر بوده است. حال اگر تمایل دارید در مورد این پروسه بیشتر بدانید ، لینک زیر یک مرجع کامل در این زمینه است.

https://dramirmohammadi.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/

ایمپلنت دندان - دکتر امیر محمدی

ایمپلنت دندان – دکتر امیر محمدی

عوامل موثر بر موفقیت جراحی ایمپلنت دندان

نقش مراجعه کننده

حالا که حرف از ثمربخش بودن یک پروسه شد ، لازم است بدانیم چه فاکتورهایی بر موفقیت جراحی ایمپلنت در سال 1402 تاثیر گذار بوده است. ایا تا به حال به این فکر کرده اید که نقش شما به عنوان مراجعه کننده تا چه حد پررنگ است؟ طبق تحقیقات نشان داده شده است ، هرچه اگاهی فرد نسبت به پروسه پیش رو بیشتر باشد ، نتایج موفقیت آمیزی نیز کسب خواهند شد. زیرا با دانش به اینکه چه محدودیت هایی برای جراحی ایمپلنت دندان وجود دارد ، این امکان را برای ما فراهم می کند که به نحو احسنت برای جراحی کاشت دندان از طریق ایمپلنت آماده شویم.

علاوه بر این موضوع با آگاهی از خطرات احتمالی ، در انتخاب دندان پزشک حاذق نهایت دقت رابه عمل خواهیم آورد. ایا لازمه موفقیت یک پروسیجر، قرار گرفتن تحت یک جراحی حرفه ای نیست؟ از کجا بدانیم که در صورت عدم موفقیت پروسه ، چه مافاتی را تجربه خواهیم کرد. دقت و ظرافت این جراحی چگونه بر دریافت نتیجه دلخواهمان اثرگذار خواهد بود؟ همه این ها سوالاتی است که تنها به یک پاسخ مشترک می رسند و آن کسب اگاهی می باشد.

بروز کردن دانسته ها از طریق مطالعه منابع معتبر باعث می شود که بدانیم ایا روش های درمانی نوین برای پاسخگویی به نیاز ما استفاده می شود و یا اینکه برای بهره مند شدن از تکنیک های به روز جراحی کاشت ایمپلنت ، می بایست به چه شخصی مراجعه کنیم. افرادی که بنا به هر دلایلی برای کاشت ایمپلنت با محدودیت مواجه هستند ، ایا از این موهبت تا ابد محروم اند ؟ یا با انتخاب درست در پروسه جراحی ایمپلنت می توانند از خدمات مرتبط بهره مند شوند.

نقش محققین و متخصصان

بخش مهم دیگری از موفقیت این فیلد ، به عملکرد متخصصین و محققان بستگی دارد. این افراد با تشخیص نیاز جامعه تحقیقات به روزی را بر موضوع انجام می دهند و راهی را ارائه می دهند که فرد در مدت زمان کوتاه به بازدهی بالا برسد. برای مثال یکی از مواردی که اغلب بیماران پروسه های دندان از آن شکایت دارند ، طولانی بودن گام های درمانی است به این شکل که فرد در یک مرحله عصب کشی را تجربه می کند و پس از گذشت زمان مشخص در گام های بعدی ، پروسه جراحی کاشت ایمپلنتشان تکمیل می گردد. همین موضوع باعث شد که تکنیک ایمپلنت فوری یا یک روزه مطرح شود. برای آشنایی با یک دکتر خوب ایمپلنت دندان ، اینجا کلیک کنید.

نقش دندانپزشکان در موفقیت جراحی ایمپلنت

مجریان علم در جامعه پزشکان و دندانپزشکان می باشند ، این موضوع به این معنی نیست که این افراد در تحقیق و بررسی نقشی ندارند ، بلکه برعکس نظر این افراد ضامن عملکرد تکنیک های ارائه شده می باشد. این متخصصین وظیفه دارند که دانش به روز را کسب کنند و به بهترین شکل آن را بر روی بیماران اجرا کنند. در ادامه با مستند سازی تجارب این افراد در طی سالیان ، متدهای مطرح شده به تدریج به تکامل می رسند و میزان موفقیت آن ها افزایش خواهد یافت.

منبع : دکتر امیر محمدی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 292

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها