00%
منو

نکات کلیدی درباره ی خرید کنتاکتور

این روزها زندگیمان پر از وسایل الکتریکی شده است .همانطور که می دانید حفاظت از این وسایل یکی از مهم ترین کارهایی است که نباید آن را فراموش کنیم .امروزه از تجهیزاتی برای حفاظت از این وسایل استفاده می کنند که یکی از این وسایل حفاظتی کنتاکتور می باشد . کاربردی بودن این وسیله باعث شده تا در این مطلب درباره ی برند های معروفش از جمله کنتاکتور اشنایدر ، کنتاکتور زیمنس و … برایتان بگوییم.

شاید شما فکر کنید که راحت ترین و ساده ترین کار خرید کنتاکتور می باشد. اما تصورتان اشتباه است امروزه با وجود انواع مختلف برند با کیفیت های متفاوت شما باید در زمینه ی خرید کنتاکتور دقت کنید بنابراین بهتر است تا راهنمای خرید کنتاکتور را به طور کامل مطالعه کنید تا درگیر تعمیرات و هزینه ها اضافی پس از خرید نشوید.بسیاری از افرادی که در صنعت برق کار می کنند ، در مورد اینکه چه کنتاکتوری برای آن ها مناسب است واقعا گیج می شوند اگر برای اولین بار به خرید یک کنتاکتور فکر می کنید و می خواهید اطلاعات بیشتری را درباره ی خرید آن بدانید ، پس این مقاله با نکات عالیش را بخوانید .برای اطلاع از آخرین نکات هنگام خرید این تجهیز حفاظتی ، همراه ما بمانید.

نکات کلیدی درباره ی خرید کنتاکتور

نکات کلیدی درباره ی خرید کنتاکتور

معرفی کوتاه کنتاکتور

این قطعه وسیله ای است که با استفاده از خاصیت الکترو مغناطیسی ، تعدادی کنتاکت را به یکدیگر وصل یا جدا می کند .از این قطعه برای قطع و وصل یا تغییر اتصال مدار استفاده می کنند .کنتاکتور از برق کل ساختمان ها حفاظت می کند که این امر بسیار مهمی می باشد.کنتاکتور خطرات ولتاژ بالا را کنترل می کند .

در ادامه تمامی مطالبی که در هنگام خرید کنتاکتور باید بدانید را برایتان توضیح می دهیم.

هدفتان از خرید کنتاکتور چیست؟

قبل از شروع خرید کنتاکتور ، هدف خود را در ذهن داشته باشد و باید بدانید چه میزان ولتاژ و چه میزان جریانی برای کار شما مناسب می باشد.بنابراین حتما قبل از خرید این وسیله ویژگی های مهم آن را یادداشت کنید تا سردرگم نباشید.

بهتر است بدانید حداکثر جریان نامی کنتاکتور ها با توجه به برند و نوع آن متفاوت بوده و در برخی از مدل ها تا 8000 آمپر نیز می رسد.

به گارانتی کنتاکتور توجه کنید

هنگام تصمیم گیری برای خرید کنتاکتور باید به گارانتی آن حتما توجه کنید.گارانتی داشتن یک محصول باعث اطمینان خریدار می شود .ممکن است هنگام خرید متوجه شوید کالاهایی که دارای گارانتی است گران تر می باشد اما این را بدانید که قطعا کالای با گارانتی برای شما مطمئن تر می باشد. بنابراین متوجه شدید یکی از مهمترین و اصلی ترین موارد هنگام خرید کنتاکتور ارائه خدمات پس از فروش محصولات می باشد که توسط برخی شرکت های سازنده ارائه می گردد.

استفاده از مهلت تست

هنگامی که کنتاکتور را دریافت می کنید ، حتما آن را تست و آزمایش کنید تا ببینید کنتاکتور کاملا سالم است یا خیر؟ آیا در برابر خطرات احتمالی از وسایل و افراد حفاظت می کند یا خیر؟ آیا درست عمل می کند یا خیر؟ در هنگام خرید می توانید از فروشنده و نمایندگی مربوطه بپرسید که چند روز فرصت دارید تا تست محصول خود را انجام دهید.

برند های معروف کنتاکتور

در هنگام خرید کنتاکتور باید حواستان به کیفیت باشد .اگر کنتاکتوری بی کیفیت بخرید به افراد و تجهیزات آسیب وارد خواهد کرد.پس بهتر است سراغ برند های شناخته شده ای بروید که کیفیت را در طراحی و تولید لحاظ می کنند .از معروف ترین برندهای کنتاکتور در بازار ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کنتاکتور اشنایدر

کنتاکتور هیوندایی

کنتاکتور زیمنس

کنتاکتور abb

کنتاکتور ال اس

کنتاکتور کاوه

کنتاکتور پارس فانال

و ….

کنتاکتور را صرفا بر اساس قیمت آن نخرید

بله ، کنتاکتورهای ارزان قیمت می توانند مقدار زیادی از پول نقدی که به دست آورده اید را در کیف پولتان باقی بگذارند ، اما ممکن است در معرض خرابی قرار بگیرند .اگر تصمیم بگیرید کنتاکتور ارزان بخرید ، ممکن است در دراز مدت هزینه های بیشتری برای شما به همراه داشته باشد.پس سعی کنید معیار خرید کنتاکتور را بر اساس قیمت آن نگذارید تا پشیمان نشوید.

کنتاکتور گران لزوما به معنای بهتر بودن آن نیست؟

ما در بالا به شما گفتیم کنتاکتور را صرفا بر اساس قیمت آن نخرید یعنی تصور نکنید که پرداخت بیشتر برای کنتاکتور به این معنی است که کنتاکتور بهتری دریافت می کنید .کنتاکتور گران تر لزوما به معنای بهتر بودن آن نیست . شما معمولا فقط به دلیل نام برند آن ممکن است پول بیشتری بپردازید.

قیمت کنتاکتور چقدر است؟

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و متغیر بودن قیمت دلار نمی توان قیمت دقیقی را برای محصولات الکتریکی ، با توجه به وارداتی بودن آن مشخص کرد .قیمت کنتاکتور ها بسیار متنوع است .طیف قیمت آن بسته به مدل آن (میزان آمپر، میزان جریان ) از 200 هزارتومان شروع می شود و به 5 میلیون هم می رسد.دیگر انتخاب با شماست که به دنبال چه سطحی از کیفیت و کاربرد هستید .البته پیشنهاد ما این است که دور خرید کنتاکتور های ارزان قیمت را خط بکشید چون احتمالا کیفیت پایینی دارند .این کنتاکتور ها یا خیلی زود خراب می شوند یا دستگاه های متصل به خود را خراب می کنند .پس در هنگام خرید به این موضوع دقت کنید.

خرید کنتاکتور

خرید کنتاکتور

نتیجه گیری

موارد فوق، از مهم‌ترین موارد قابل ذکر در راستای راهنمایی شما کاربران عزیز برای خرید کنتاکتور است. اگر تمامی نکات گفته شده را هنگام تهیه یک کنتاکتور در نظر داشته باشید، مطمئناً کنتاکتور مناسب با شرایطتان را خریداری خواهید کرد‌.اکنون تمام جدید ترین موارد را برای خرید کنتاکتور می دانید.برای خرید این تجهیز اصلا عجله نکنید و سعی کنید تمام مطالب گفته شده را برای خرید لحاظ کنید تا تصمیمی آگاهانه و عاقلانه بگیرید.فروشگاه تهران اشنایدر، از معدود نمایندگی ها و فروشگاه‌های رسمی و معتبر در زمینه فروش لوازم حفاظتی و الکتریکی است، که کنتاکتور هایی با کیفیت و دوام بالا را در بازار به‌ صورت آنلاین و حضوری به فروش می‌رساند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 112

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها