00%
منو

مانیکور در خانه – آموزش مرحله به مرحله مانیکور در خانه

انجام مانیکور در خانه می‌تواند موجب صرفه جویی در هزینه و زمان شما شود. همچنین این کار می‌تواند یک سرگرمی باشد تا در اوقات فراغت به آن بپردازید و ناخن‌هایی زیبا داشته باشید. اما باید به این نکته توجه کنید که اگر به انجام مانیکور در سالن‌های آرایشی توسط ناخن‌کارن حرفه‌ای عادت کرده‌اید، ممکن است نتیجه نهایی مانیکور در خانه آنچنان مطابق میل‌تان نشود. البته این بدان معنا نیست که شما هیچ وقت نمی‌توانید مانیکوری مطابق سلیقه خود در خانه انجام دهید. قطعا با کمی تمرین  و تهیه ابزار‌های لازم خواهید توانست در این کار حرفه ای شوید.

ابزار‌های لازم برای مانیکور در خانه

همانطور که اشاره شد برای انجام مانیکور در خانه شما نیازمند ابزار‌هایی هستید.  این ابزار‌ها به دو دسته اصلی و فرعی تقسیم می‌شوند که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ابزار اصلی انجام مانیکور در خانه چیست؟

می‌توانید این ابزار‌ها را به صورت کیت یا تکی بخرید. این ابزار عبارتند از:

  • ناخن‌گیر
  • پوشر کوتیکول
  • نیپر (انبر برش کوتیکول)
  • بافر ناخن
  • سوهان ناخن
  • سوهان نوک تیز
  • برس ناخن

کاربرد ابزار‌های اصلی مانیکور

برای استفاده درست از ابزار مانیکور ابتدا باید با کاربرد هر یک آشنا شوید. در ادامه برای آنکه بتوانید در خانه خودتان مراقبت از ناخن‌ها را انجام دهید، ابزارهای این کار را معرفی کرده‌ایم. شما می‌توانید تمام این ابزارها را از فروشگاه نگین استور (neginstore1.com)  خریداری نمایید.

ناخن‌گیر: یکی از ابزارهای ضروری مانیکور کع با این وسیله می‌توانید ناخن‌ها را به اندازه دلخواه کوتاه کنید.

پوشر کوتیکول: ابزاری مقاوم و دارای لبه‌ای با تیزی مناسب که برای عقب زدن کوتیکول‌های ناخن (پوست اطراف ناخن) استفاده می‌شود.

نیپر (انبر برش کوتیکول): یک انبر با طراحی جالب است که تیغه تیزی دارد و به وسیله آن کوتیکول‌های جمع شده توسط پوشر را برش می‌دهد.

بافر ناخن: ابزاری است به شکل مکعب مستطیل که سطح آن، از سوهان بسیار نرمی ساخته شده است که نوعی لایه بردار ناخن نیز می‌باشد. این ابزار با برداشتن لایه تیره روی ناخن و صاف کردن ناهمواری‌های آن، ناخنی با سطحی صاف و صیقلی و بسیار براق برای لاک زدن بی عیب و نقص آماده می‌کند.

سوهان ناخن: سوهان ابزاری است در شکل‌های مختلف و دو لبه زبر و نرم دارد که با توجه به جنس و میزان سفتی ناخن انتخاب می‌شود. به وسیله سوهان لبه ناخن‌ها را به آرامی و به فرم دلخواه حالت دهید.

سوهان نوک تیز: از نوک تیز این سوهان برای تمیز کردن آلودگی‌هایی که زیر ناخن‌ها جمع شده استفاده می‌شود.

برس ناخن: در اتمام کار مانیکور به وسیله برس ناخن تمامی پودر‌های اضافی که بر اثر سوهان کشی به وجود آمده است را تمیز می‌کنند.

لوازم فرعی که برای مانیکور در خانه مورد نیاز است

  • یک ظرف گود (ترجیحاً پلاستیکی)
  • مقداری آب گرم و صابون
  • حوله
  • روغن کوتیکول (روغن زیتون)
  • کرم مرطوب کننده دست
  • لاک (دلخواه)
  • براق کننده ناخن (دلخواه)

روش انجام مانیکور در خانه

مانیکور در خانه مراحلی دارد که انجام درست هر مرحله به شما کمک می‌کند تا نتیجه نهایی دلخواه خود را مشاهده کنید.

هشدار: توجه داشته باشید که مانیکور اشتباه به بافت ناخن‌ها و پوست اطراف آن آسیب جدی وارد خواهد کرد. به همین دلیل با دقت تمامی مراحل زیر را بخوانید و تلاش کنید که به بهترین شکل ممکن آن‌ها را انجام دهید.

مرحله اول

برای شروع دستان خود را بشویید و خشک کنید سپس درون یک ظرف گود (ترجیحا پلاستیکی) آب گرم و صابون بریزید و آن‌ها را به مدت فقط 3 دقیقه درون آن قرار دهید. این کار باعث می‌شود که کوتیکول‎های کنار ناخن نرم شوند و کار برداشتن آن‌ها بسیار ساده‌تر شود.

نکته : سعی کنید بیشتر از 3 دقیقه دست‌ها را درون آب قرار ندهید؛ زیرا این‌کار باعث می‌شود که ناخن‌ها آب را جذب کنند و تغییر شکل دهند و بعد از خشک شدن به حالت اولیه برگردند که ظاهر لاک را در مرحله بعد خراب خواهند کرد.

نکته: بعد از بیرون آوردن دستانتان از آب با یک حوله  آن را خشک کنید.

البته اگر قصد مانیکور کردن ناخن‌ها را بعد از حمام کردن دارید، نیاز نیست این مرحله را انجام دهید؛ زیرا ناخن‌ها در حمام به نرمی مناسب برای جداسازی کوتیکول‌ها رسیده‌اند.

مرحله دوم

بعد از خشک شدن دست‌ها مقداری روغن کوتیکول یا روغن زیتون به ناخن‌ها بزنید. اگر هیچ‌یک از روغن‌های فوق را نداشتید می‌توانید از روغن بادام شیرین نیز استفاده کنید. بعد از اینکه کوتیکول‌ها چرب و نرم شدند به وسیله پوشر به آرامی کوتیکول‌های اطراف ناخن را به سمت پایین برانید.

مرحله سوم

به وسیله نیپر کوتیکول‌های اضافی که با پوشر کنار زده بودید را برش دهید. کار با نیپر بسیار ساده است. اگر با حوصله برش را انجام دهید، هیچ‌گونه آسیبی به دست وارد نخواهید کرد.

مرحله چهارم

در حال حاضر ناخن‌هایی بلند و کشیده بدون هیچ‌گونه پوست اضافی روی آن‌ها دارید. به وسیله بافر ناخن، لایه نازکی از روی ناخن بردارید تا سطح ناخن روشن تر از قبل به نظر برسد و سطح نا‌هموار آن را صاف و صیقلی کنید. این کار علاوه بر درخشندگی خاصی که به ناخن‌ها می‌دهد باعث می‌شود که لاک زدن به راحتی انجام شود و لاک به ناخن‌ها بچسبد و ماندگار‌ی بیشتری پیدا کند.

مرحله پنجم

در این مرحله لبه‌های ناخن را به وسیله سوهان به فرم دلخواه حالت دهید. توجه داشته باشید که هر سوهان از دو لبه زبر و نرم تشکیل شده است و با توجه به جنس ناخن‌ها و فرم دلخواه از لبه مناسب استفاده کنید.

مرحله ششم

به دلیل اینکه دست‌ها در طول روز با اجسام مختلف در تماس هستند، ممکن است آلودگی  در زیر ناخن‌ها جمع‌آوری شود که این آلودگی فقط با شستن دست‌ها پاک نمی‌شود. بهتر است توسط سوهان نوک تیز که معمولاً درون کیت‌های مراقبتی وجود دارد این آلودگی‌ها را تمیز کنید.

اگر به هر دلیل این سوهان ناخن در دسترس نبود می‌توانید به وسیله یک مسواک و آب و صابون این آلودگی‌ها را پاک و تمیز کنید. کثیف بودن زیر ناخن‌ها علاوه بر ظاهر زشتی که در ناخن ایجاد می‌کند، می‌تواند وسیله‌ای برای انتقال بیماری هم محسوب شود.

مرحله هفتم

بعد از پایان مانیکور ناخن به وسیله برس پودر‌های اضافی ناخن را که بر اثر سوهان کشی به وجود آمده است را تمیز کنید که اثری از پودر روی ناخن‌ها نماند.

مرحله هشتم

آخرین مرحله از مانیکور ماساژ دادن دست‌ها با کرم مرطوب کننده دست است. بهتر است از کرمی غلیظ و مغذی که در رطوبت رسانی قوی باشد، استفاده کنید. در هنگام ماساژ دادن در قسمت‌های اطراف ناخن و انگشتان بیشتر تمرکز کنید.

مرحله نهم

در مرحله قبل کار مانیکور ناخن با مرطوب کردن دست‌ها به اتمام می‌رسد. این مرحله به سلیقه فرد بستگی دارد. بعد اینکه کرم به خوبی جذب پوست شد می‌توانید ناخن‌ها را به رنگ دلخواه خود لاک بزنید.

اگر علاقه‌ای به لاک ندارید از براق کننده ناخن استفاده کنید؛ زیرا علاوه بر حفاظت از ناخن‌ها، آن‌ها براق و درخشان خواهد کرد  .

نکاتی که در هنگام مانیکور در خانه باید رعایت کنید

چند نکته را باید در هنگام استفاده از ابزارهای مانیکور رعایت کنید.

استفاده اشتباه از ناخن‌گیر

اگر در هنگام مانیکور ناخن‌هایی کوتاه دارید، نباید برای کوتاه کردن مقدار کمی از ناخن از ناخن‌گیر استفاده کنید. بهتر است همان میزان کم از ناخن را با سوهان به شکل دلخواه حالت دهید.

اگر قصد کوتاهی ناخن‌های بلند را دارید بهتر است که از نیمه آن‌ها کوتاه کنید؛ زیرا هنگام حالت دادن لبه ناخن توسط سوهان باز ناخن‌ها کوتاه‌تر می‌شود.

برای داشتن ناخن‌های زیبا و مرتب بهتر است آن‌ها را با ناخن‌گیر خیلی کوتاه نکنید؛ زیرا ظاهری زشت به دست می‌دهد.

کوتیکول‌ها را خیلی کوتاه نکنید

کوتیکول‌های اطراف ناخن را فقط به سمت پایین برانید و به آرامی پوست‌های اضافی جمع شده را برش دهید. مراقب باشید که پوست اطراف ناخن را اضافه‌تر نبرید؛ زیرا باعث زخم و خون‌ریزی خواهد شد.

سوهان کشی منظم

وقتی سوهان کشی ناخن را انجام می‌دهید بهتر است به یک جهت بکشید. اگر به صورت رفت و برگشت سوهان کشی کنید ناخن‌ها پوسته پوسته خواهد شد. بهتر است از یک طرف ناخن شروع کنید و به یک جهت این کار را انجام دهید. در نهایت از طرف دیگر ناخن سوهان کشی را تمام کنید.

مانیکور در زمان مناسب

بهتر است ماهی یک بار مانیکور را انجام دهید. اگر در فواصل زمانی کم مانیکور کنید، ممکن است به ناخن‌ها صدمه بزنید.

ضد عفونی کردن ابزار‌ها

با ابزارها تمامی پوست‌های مرده ناخن و آلودگی‌ها زیر ناخن‌ها را تمیز می‌کنید. بدیهی است پس از انجام اینکار میزانی آلودگی و میکروب روی این ابزار‌ها باقی بماند. به همین جهت بهتر است که قبل و بعد از هر بار استفاده، ابزارها را از آلودگی پاک کنید.

پاک کردن و ضدعفونی کردن ابزارها خیلی ساده انجام می‌شود. تمامی ابزار‌ها درون ظرفی از آب گرم آغشته به صابون بخیسانید و بعد از مدت زمانی آن‌ها را آبکشی کنید. برای حفظ بهداشت فردی نیز بهتر است که ابزارهای مانیکور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

آیا بعد از مانیکور در خانه دست‌ها نیازمند مراقبت هستند؟

برای حفظ سلامت هر چه بیشتر ناخن‌ها باید چند نکته را بعد از انجام مانیکور رعایت کنید که مانیکوری ماندگار داشته باشید.

  1. دست‌ها و اطراف ناخن را در طول روز با مرطوب کننده ماساژ دهید که از خشک شدن بیش از حد ناخن‌ها جلوگیری کنید.
  2. به ناخن‌ها فشار وارد نکنید.مثلا برای تراشیدن برخی از اجسام از ناخن‌ها استفاده نکنید.
  3. برای پاک کردن لاک از لاک پاک‌کن استفاده کنید. به هیچ عنوان لاک خود را با جسمی نوک تیز نتراشید؛ زیرا این کار به ناخن‌ها آسیب وارد می‌کند.
  4. از جویدن ناخن‌ها خودداری کنید.
  5. از مواد پاک کننده ناخن زیاد استفاده نکنید؛ زیرا به ناخن‌ها آسیب می‌رساند.
  6. در هنگام ظرف شستن و غذا درست کردن حتماً از دستکش استفاده کنید.

با شناخت ابزارهای مانیکور و دانستن تکنیک‌های درست برای انجام دادن مانیکور در خانه می‌توانید به راحتی در خانه این کار را انجام دهید و علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و پول از انجام دادن این کار نیز لدت ببرید. با رعایت نکات مهمی که  به آنها اشاره شد و کمی تمرین قطعا می‌تواند مانیکور در خانه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

برگرفته شده از  سایت نگین استور (http://neginstore1.com/)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 55

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها