00%
منو

آشنایی با بهترین سیستم های نگهبانی در بازار ایران

بسیاری از سازمان ها، ادارات و یا انبار ها، نیاز دارند تا نگهبان های آنان، به صورت ساعتی یا شیفتی، به محل های مختلف سرکشی و بازرسی کنند.

یکی از بزرگترین معضلات و مشکلاتی که آن ها همواره با آن دست و پنجه نرم می کنند، عدم حضور نگهبانان در محل های سرکشی در سر وقت می باشد. از همه بدتر این می باشد که ممکن است بعضی نگهبان ها، حتی در سر محل های از پیش تعیین شده حضور نیابند.

به همین دلیل نیاز به سیستمی می باشد تا بتواند کنترل کاملی را بر شرایط و نحوه انجام کار نگهبانان داشته باشد. با داشتن سیستمی برای نگهبانی، عملا بسیاری از مشکلاتی که ممکن است برای شرکت ها و سازمان ها پیش بیاید، عملا رفع خواهد شد.

در واقع مکانیزمی به کار برده می شود تا نگهبانان مجبور باشند که کاملا دقیق و سر وقت، وظایف محوله به خود را به درستی انجام دهند.

برای مدیریت این سیستم، به وسیله ای نیاز است تا بتواند زمان و مکان دقیق هر نگهبان را در سر نقاط بازرسی ثبت نماید. همین جاست که دستگاه گشت زنی و نگهبانی به کار شما خواهد آمد. به وسیله این دستگاه، به راحتی کلیه کارهایی که نگهبان های شما انجام می دهند ثبت خواهند شد.

نکته خوب استفاده از این دستگاه ها این می باشد که علاوه بر ثبت، شما به راحتی می توانید توسط سامانه نرم افزاری دستگاه، کنترل کامل مدیریتی بر روی نحوه انجام وظیفه نگهبانان خود داشته باشید.

شما به راحتی می توانید با گزارش های تحلیل و مدیریتی که انجام می دهید، نقاط قوت یا ضعف تیم خود را ارزیابی نمایید و به این وسیله نظارت بسیار دقیق بر نحوه انجام کار توسط پرسنل نگهبان خود داشته باشید.

به دلیل تنوع گسترده ای که در محصولات گشت زنی وجود دارد، انتخاب بهترین و مناسب ترین دستگاه، می تواند یک چالش بزرگ برای هر سازمان یا شرکتی باشد.

در واقع شما باید دیدی باز برای خرید چنین دستگاهی اقدام کنید چرا که در صورت عدم دقت در خرید آن، ممکن است به دلایل مختلف نتوانید بهره درست و لازم را از آن ببرید. لذا مجبور خواهید شد که از دستگاه استفاده نکرده و مجددا دستگاه دیگری را خریداری کنید.

بنابراین مهم است که بهترین تجهیزات نگهبانی و همین طور ویژگی های آن ها را بدانید تا دستگاهی را انتخاب کنید که کاملا مناسب کار و مجموعه شما می باشد.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا سه تا از بهترین دستگاه های موجود در بازار ایران را به شما معرفی نماییم. در هر بخش به صورت کامل سعی خواهیم کرد تا ویژگی های اصلی هر دستگاه را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم تا شما با کلیه ویژگی های آن ها و نحوه کار و عملکرد آن ها، آشنا گردید.

بر مبنای اینکه دستگاه ها با چه نوع تکنولوژی تولید شده اند، می توان این دستگاه ها را به دو دسته متفاوت تقسیم کرد:

  • دستگاه های گشت زنی اثر انگشتی
  • دستگاه گشت زنی معمولی (بدون اثر انگشت)

در ایران شما می توانید دستگاه های مختلفی را از هر دو نوع بالا پیدا کنید. ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را با دو تا از بهترین این دستگاه ها، آشنا کنیم.

در بخش اول به معرفی دو تا از بهترین دستگاه های گشت زنی اثر انگشتی می پردازیم و در ادامه نیز به بررسی یکی از بهترین میان رده ها از لحاظ قیمتی خواهیم پرداخت.

معرفی بهترین سامانه های گشت دارای سنسور اثر انگشت

این سامانه ها، قابلیت دارند تا به راحتی، اثر انگشت پرسنل را در خود ذخیره کرده و در هنگام کشیک به نقاط تحت کنترل، آن ها را تطابق داده و آن را ثبت نمایند.

در این دستگاه ها، عموما ابتدا اثر انگشت به وسیله سنسور خازنی که روی دستگاه قرار داده شده، در حافظه دستگاه ذخیره می شود.

کل محوطه یا مسیری که نگهبانان، باید به آن نقاط بروند، در ابتدا مشخص می شوند. در طول مسیر و در محل های مشخص بازرسی، قطعه ای با نام تگ قرار داده می شود. دستگاه این قابلیت را دارد که با سیستم RFID خود، این تگ ها را شناسایی نماید.

با تشخیص این تگ ها، حالا به راحتی می توان لحظه دقیق حضور نگهبان و اینکه کدام نگهبان در سر کدام نقطه حاضر شده است را ثبت نمود.

در محل هر تگ، ابتدا نگهبان انگشت خود را روی سنسور قرار داده و به این وسیله، زمان و مکان دقیق خود را در زمان گشت زنی برای حراست محل، ثبت خواهد کرد.

بر مبنای نوع تکنولوژی به کار رفته و همین طور بسته به نوع امکانات و همین طور قیمت آن ها، ما محصولات زیر را به عنوان بهترین ها در بازار ایران انتخاب کرده ایم. در زیر به معرفی هر کدام از آن ها به صورت جداگانه می پردازیم.

  1. دستگاه WM5000X1

اولین دستگاهی که به عنوان یکی از بهترین سامانه های هوشمند گشت انتخاب کردیم، دستگاه اثر انگشتی wm5000x1 می باشد.

این دستگاه دارای یکی از بهترین سنسور های اثر انگشتی موجود در بازار می باشد. ابعاد این دستگاه به صورت 160 در 50 در 24 میلی متر می باشد که باعث شده اندازه آن برای گرفتن راحت در دست، بسیار مناسب باشد.

این دستگاه دارای نمایشگر OLED بسیار پیشرفته می باشد. همچنین از مزیت های بسیار شاخص این دستگاه، دارا بودن پخش صدا، برای پیام های صوتی دستگاه می باشد.

از جمله امکانات بسیار خوب دستگاه، داشتن ویبره بر روی آن می باشد. علاوه بر این، وزن دستگاه حدود 314 گرم می باشد؛ که باعث شده یکی از دستگاه های بسیار خوش دست و سبک برای نگهبانی باشد.

برای اینکه تگ ها به راحتی خوانده شوند، شما می باید دستگاه را تا حد 10 سانتی متر به آن ها نزدیک نمایید. همانگونه که پیش تر هم گفته شد، برای خوانده شدن تگ ها، این وسیله از RFID بهره برده است. تگ های این دستگاه دارای RFID های 125 کیلو هرتز می باشند.

از نکات بارز فنی این دستگاه، استاندارد IP67 بوده که باعث می شود تا دستگاه هم در برابر رطوبت و هم در برابر گرد و خاک بسیار مقاوم باشد.

در تست های فنی این دستگاه، دیده می شود که دستگاه به درون آب انداخته می شود و پس از بیرون آوردن آن از آب، دستگاه بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه می دهد. بدنه تمام فلزی این دستگاه، باعث شده که کاملا پوشش مناسب بیرونی نسبت به هر نوع عوامل محیطی داشته باشد.

باتری 2000 میلی آمپری این دستگاه باعث شده است که کاربر بتواند به مدت طولانی از این دستگاه بسیار خوب استفاده کند. در صورت استفاده نرمال، این باطری قابلیت شارژ نگه داشتن و استفاده تا 45 روز را دارا می باشد.

دکمه های لمسی این دستگاه بسیار روان کار می کند و کاربر به راحتی می تواند به منو های دستگاه، دسترسی داشته باشد.

از دیگر مزایای بسیار خوب این دستگاه، داشتن یک چراغ قوه بسیار قوی می باشد. این چراغ قوه باعث راحتی کار نگهبانان در طول شب خواهد شد. از نکان مثبت دیگر دستگاه، کم مصرف بودن چراغ قوه دستگاه است که می تواند یک مزیت رقابتی و کاربردی برای این دستگاه حرفه ای باشد.

  1. دستگاه ZK-PT100

از دستگاه های بسیار قوی و پر فروش در حوزه تجهیزات نگهبانی، دستگاه zk-pt100 می باشد. این دستگاه را می توان یکی از دستگاه خوب و دارای امکانات در این حوزه دانست.

این دستگاه متعلق به شرکت ZKTeco می باشد که یکی از معروف ترین شرکت ها در زمینه تجهیزات کنترلی و نظارتی می باشد. سیستم های بایو متریک این شرکت، بسیار در دنیا معروف بوده و می توان گفت که یکی از قطب های بازار بین المللی در حوزه تجهیزات حفاظتی می باشد.

یکی از جالب ترین امکانات این دستگاه با وجود خارجی بودن، قابلیت دارا بودن منو فارسی می باشد. در واقع شما با عوض کردن زبان منو در تنظیمات آن، می توانید از منو های فارسی دستگاه، استفاده کنید. به این ترتیب کاربر ایرانی به راحتی می تواند از دستگاه استفاده کند.

شما به راحتی می توانید تا 200 اثر انگشت مختلف را در این دستگاه تعریف نمایید. همین باعث می شود که هیچ محدودیت در تعداد کنترل نگهبان های خود، نداشته باشید.

این دستگاه، دارای صفحه نمایش دیجیتال می باشد. اندازه این نمایشگر دیجیتال، 1.44 اینچ می باشد؛ که به وسیله آن، کاربر می تواند به منو های آن دسترسی داشته باشد.

تگ ها در سرعت بسیار پایینی (کمتر از 1 ثانیه) توسط دستگاه مورد شناسایی قرار می گیرند و بنابراین دستگاه از نظر سرعت ثبت تگ ها، یکی از بهترین ها در این زمینه می باشد.

این دستگاه برای اتصال به نرم افزار خود، دارای پورت USB می باشد که می تواند به خوبی متصل گردد. از طرف دیگر، بدون اتصال به نرم افزار، حافظه داخلی دستگاه، قابلیت ثبت تعداد 30000 جابجایی را به صورت پشت سر هم دارد.

اگر قصد خرید یک دستگاه حرفه ای را دارید، این دستگاه می تواند در بین دستگاه های اثر انگشتی، یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

معرفی بهترین سیستم های کنترل نگهبان (دستگاه های معمولی)

به دلیل استفاده از سنسور های اثر انگشت، دستگاه های کنترل نگهبانی، می توانند تا دو برابر گران تر باشند. از طرف دیگر، بسیاری از مجموعه ها، نیاز ندارند تا نگهبان خود، اثر انگشت خود را برای ثبت در دستگاه قرار دهد.

به همین منظور، دستگاه های بدون اثر انگشت فراوانی نیز در بازار موجود می باشد که علاوه بر داشتن کارایی دستگاه های قبلی، به مراتب از لحاظ قیمتی، ارزان تر از نمونه های اثر انگشتی می باشند.

ما در بین شماری از دستگاه های موجود در بازار، یک دستگاه را به عنوان بهترین این دستگاه ها انتخاب کردیم، که در ادامه به تشریح آن می پردازیم:

دستگاه WM5000V8

این دستگاه از بسیاری از جهات، شبیه دستگاه اولی است که در این مطلب آن را معرفی کردیم. در واقع این دستگاه، دارای همان امکانات wm5000x1 می باشد؛ با این تفاوت که این دستگاه دارای سنسور اثر انگشت نیست.

همانند دستگاه قبلی که در بخش قبل معرفی شد، دستگاه گشت WM5000V8 از بهترین های این حوزه می باشد.

این دستگاه به دلیل نداشتن اثر انگشت، دارای قیمتی به مراتب پایین تر از دستگاه قبلی می باشد. به همین دلیل استقبال مناسبی در بازار برای این دستگاه وجود داشته است.

در واقع می توان گفت که به دلیل قیمت مناسب این دستگاه، خرید این دستگاه برای کارفرمایان، بسیار مقرون به صرفه خواهد بود و همان امکانات سایر دستگاه های قوی را، در اختیار آن ها خواهد گذاشت.

همانند سایر دستگاه های قبلی، این دستگاه نیز دارای باطری بسیار قوی می باشد. در صورتی که از چراغ قوه دستگاه استفاده نکنید، این دستگاه قادر است به صورت 30 روز متوالی مورد استفاده قرار بگیرد بدون اینکه نیاز به شارژ آن باشد.

حتی در صورت که باطری دستگاه بسیار کم باشد، شما در صورتی که روزانه 500 رکورد را ثبت کنید، می توانید تا 9 روز، بدون وقفه بدون خاموش شدن از این دستگاه استفاده کنید.

این دستگاه در یک بازه دمایی فوق العاده، قابلیت کار کردن دارد. شما از سرمایی معادل -40 درجه تا گرمای 80 درجه سانتی گراد، به راحتی و بدون ایجاد هیچ مشکلی می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

این دستگاه هم، دارای نمایشگر دیجیتال OLED می باشد. از طرف دیگر با دارا بودن استاندارد IP67 از مقاوم ترین دستگاه ها می باشد.

از دیگر نکات بارز این دستگاه، دارای بودن منو و همین طور نرم افزار فارسی می باشد. نرم افزار فارسی رایگان، می تواند یکی از نقاط برتری این دستگاه نسبت به سایر دستگاه های موجود در بازار باشد.

به نظر می رسد این امکانات باعث خواهند شد که اگر قصد خرید یک دستگاه نگهبان میان قیمت و بسیار کارا را داشته باشید، این دستگاه بهترین انتخاب شما خواهد بود.

امیدواریم که با خواندن این مقاله، به راحتی بتوانید دستگاه حرفه ای مورد نظر خود را خریداری نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 141

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها