00%
منو

آشنایی با ارز دیجیتال بایت کوین و نحوه کار آن

ارز دیجیتال بایت کوین در سال 2012 و به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال توسعه یافته ایجاد شد. این ارز با استفاده از امضای حلقوی تراکنش ها را به صورت ناشناس انجام می دهد به همین خاطر جزو ارزهای دیجیتال غیرقابل ردیابی به شمار می رود.

با توجه به اینکه سیستم پرداخت این ارز به صورت همتا به همتا است تقریبا اکثر ویژگی های بیت کوین را دارد.

ارز دیجیتال بایت کوین مناسب افرادی است که اهمیت زیادی به حفظ حریم خصوصی و مخفی ماندن تراکنشها می دهند.

سرعت انجام تراکنش های بین المللی در بایت کوین بسیار بالاست. در شبکه بلاک چین بایت کوین تراکنش ها کاملا خصوصی و غیرقابل ردیابی انجام می شود. تراکنش های انجام شده در این شبکه فاقد کارمزد هستند.

ارز دیجیتال بایت کوین چیست؟

رمزارز بایت کوین یک ارز غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین است. تامین امنیت کاربران و حفظ حریم شخصی از مهم ترین ویژگی های این رمزارز به شمار می رود.

استفاده از رمزارز بایت کوین برای کاربران مزایایی را به همراه دارد. تراکنش های انجام شده با شبکه بایت کوین کاملا محرمانه و خصوصی و بدون کارمزد است. سرعت تراکنش های این شبکه بالاست و امکان ردیابی آنها وجود ندارد.

از طریق اینترنت می توان بایت کوین را به صورت مستقیم در سراسر جهان معامله کرد.

این در حالی است که به منظور معامله ارزهای فیات مانند دلار و یورو به یک جغرافیای مشخصی محدود خواهید بود.

پیدایش رمزارز بایت کوین

بایت کوین پس از یک سال از پیدایش بیت کوین وارد بازار کریپتوکارنسی شد. این ارز با نماد BNC در ارزهای دیجیتال نمایش داده می شود.

اصلی ترین هدف از ارائه این ارز انجام معاملات خصوصی و غیرقابل ردیابی، رایگان و بدون کارمزد، ناشناس و غیرمتمرکز بود.

این رمزارز منبع باز است. به این مفهوم که می توان به عنوان توسعه دهنده یا ماینر در آن فعالیت کرد.

رمزارز بایت کوین

مهم ترین ویژگی های رمزارز بایت کوین

این رمزارز دارای یک سری ویژگی هاست. در ادامه مهم ترین این ویژگی ها را برای شما شرح می دهیم.

  • امنیت شبکه
    بالا رفتن قدرت پردازش شبکه بایت کوین منجر به افزایش امنیت آن خواهد شد. حفظ امنیت دارایی ها یی که در کیف پول های بایت کوین ذخیره شده است بر عهده شبکه بایت کوین است.
    در این شبکه الگوریتم مورد استفاده تحت عنوان “اثبات کار تساوی گرا” است. از آنجا که این الگوریتم از حافظه دستگاه استفاده زیادی می کند کارایی پردازنده های گرافیکی(GPU) را نسبت به پردازنده های مرکزی(CPU) کاهش می دهد. هدف اصلی از این شیوه طراحی برابری شرایط برای ماینرهایی است که از دستگاه های قدرتمند بهره می برند و کسانی که با CPU ماین می کنند.
  • ایجاد کوین های جدید و تورم
    تعداد کوین های تولید شده ارز بایت کوین محدود است. این رمزارز به طور کلی محدود به تعداد 184.740.000.000 واحد است. تا این لحظه حدود بیش از 99 درصد ارز بایت کوین ماین شده است.
    تمامی افراد در شبکه بایت کوین قادر به استخراج این ارز خواهند بود. ماینرها موظف هستند از اطلاعات اشخاص و تراکنش های شبکه حفاظت کنند. تایید درستی و صحت تراکنش ها بر عهده ماینرهاست. در این شبکه نمی توان به اطلاعات مالی کاربران دسترسی داشت.
    به ازای هر 120 ثانیه یک بلاک در بلاک چین بایت کوین استخراج می گردد. میزان پاداش متعلق به بلاک ها بعد از هر استخراج کاهش می یابد. پس از مدت 4 سال میزان پاداش استخراج نصف می گردد.
    در این بلاک چین و بلاک چین بیت کوین از آنجا که پاداش استخراج کاهش می یابد، پس از مدتی تعدادی از ماینرها از شبکه خارج می شوند. این اتفاق قدرت محاسباتی شبکه را کاهش می دهد. بنابراین آسیب پذیری شبکه بیشتر خواهد شد.
  • تراکنش ها
    تمامی تراکنش های شبکه بیت کوین در طول مدت 120 ثانیه کامل می شوند. رمزنگاری انتقالات بایت کوین از طریق الگوریتم های رمزگذاری صورت می گیرد. این الگوریتم ها منجر به مخفی شدن اطلاعات تراکنش ها شده و هیچ کس نمی تواند در رابطه با مبدا، مقصد و میزان تراکنش های انجام شده با خبر شود. تراکنش های انجام شده در شبکه بایت کوین از طریق بلاک چین صورت می گیرند. بنابراین دیگر نیاز به استفاده از واسطه هایی مانند درگاه پرداخت بانک نخواهیم داشت.

در الگوریتم های نوشته شده شبکه بایت کوین تراکنش ها غیرقابل تغییر و ردیابی هستند.

ارز دیجیتال بایت کوین (BNC) چیست و چگونه کار می کند؟

آشنایی با ارز دیجیتال بایت کوین

مزایای رمزارز بایت کوین

استفاده از این رمزارز دارای مزیت هایی است. در ادامه با برخی از این مزیت ها آشنا خواهیم شد.

  • عدم امکان ردیابی طرفین معامله
  • بالا بودن سرعت تایید تراکنش ها
  • عدم امکان هک کردن کلیدهای عمومی
  • استفاده از امضای حلقوی به منظور انجام تراکنش های ناشناس
  • امکان تجزیه و تحلیل جزئیات فرآیند بلاک چین وجود ندارد. دلیل آن غیرقابل لینک دهی بودن آدرس های موجود در شبکه است.

ارز دیجیتال بایت کوین یک رمزارز کاملا غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین است. بایت کوین از حریم خصوصی کاربران و تراکنش ها محافظت می کند. این ارز غیرقابل ردیابی است و با ویژگی حفظ حریم شخصی امنیت کاربران را تامین می کند. تراکنش های آن سریع است و فاقد کارمزد است. با این وجود هیچ گاه به عنوان جایگزینی برای بیت کوین محسوب نمی گردد.

منبع: کوینی فا صرافی خرید و فروش پرفکت مانی

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 26

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها