00%
منو

میکروپیگمنتیشن چیست؟ بررسی کامل انواع آن

میکروپیگمنتیشن چیست؟

زیبایی چهره و برطرف کردن مشکلات آن یک معضل بسیار مهم و با اهمیت است. روش های مختلفی همچون تاتو، فیبروز و … وجود دارد که هر کدام علاوه بر مزایایی که دارند، عاری از معایب نیستند. در پی تحقیقات متعدد و ابداع روش های جدید، میکروپیگمنتیشن به عنوان یک راهکار فوق العاده و جذاب شناخته شده است. میکروپیگمنتیشن با تمامی روش های پیشین متفاوت می باشد، نتیجه ی این فرآیند زیبایی بسیار طبیعی است و چهره ی شما را زیبا تر از قبل خواهد کرد.

اگر خواهان آشنایی با میکروپیگمنتیشن هستید، این مقاله می تواند برای شما مفید باشد. میکروپیگمنتیشن در مقایسه با تاتو و تزریق های مختلف، عوارض کمتری داشته و زیبایی ناشی از میکروپیگمنتیشن چندین برابر خواهد بود. افراد مختلف با هر جنسیتی برای اصلاح معایب مختلف صورت می توانند به سراغ این روش خاص بروند و نتیجه ی دلخواه خود را کسب کنند.

میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن چگونه انجام می شود؟

با استفاده از میکروپیگمنتیشن یک آرایش بر روی صورت انجام خواهد شد. بر اساس متریالی که در این روش بکار می رود، دائمی و یا موقت خواهد بود.یک سری رنگ معدنی و مخصوص از طریق سوزن میکروپیگمنتیشن به لایه ی دوم پوست نفوذ کرده و سبب تغییر رنگ آن ناحیه خواهد شد. از میکروپیگمنتیشن برای ابرو، چشم و لب استفاده می شود. با توجه به ناحیه ی تحت میکروپیگمنتیشن، رنگ های بکار رفته در این فرآیند مختلف می باشد.

برای انجام میکروپیگمنتیشن نیاز است به یک فرد متخصص و حرفه ای مراجعه شود، هیچ کس از سپردن کاری به کاردانش، ضرر نکرده است. برای همین منظور بهتر است به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید که علاوه بر تخصص کامل، نهایت بهداشت را رعایت می کنند. یک سوزن مخصوص برای میکروپیگمنتیشن وجود داشته که رنگ ها درون سوزن قرار دارند. پس از آن که خط و مرز ناحیه ی صورت برای میکروپیگمنتیشن مشخص شد. تزریق رنگ صورت می گیرد. درد ناشی از میکروپیگمنتیشن کمی زیاد می باشد، اما نتیجه ی آن واقعا خاص خواهد بود.

انواع میکروپیگمنتیشن کدامند؟

احساس زیبایی رابطه ی مستقیمی با اعتماد به نفس دارد، در دنیای امروز افراد خواهان افزایش زیبایی چهره ی خود هستند، از این رو روش های مختلفی را امتحان می کنند. استفاده از لوازم آرایش به صورت موقت این نیاز را ارضا می کند، اما در پی آن خطرات جبران ناپذیری سلامت پوست را تهدید می کند. محققان با ابداع روش های ترمیمی و آرایشی در تلاش هستند تا میزان استفاده از لوازم آرایش مردم را به حداقل برسانند. میکروپیگمنتیشن یک فرآیند زیبایی و درمانی است، با استفاده از این روش چهره به صورت دائم و یا موقت دارای لوازم آرایش خواهد بود.

میکروپیگمنتیشن انواع مختلفی داشته و برای نواحی مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از انواع میکروپیگمنتیشن نیاز به آرایش بسیار محدود می شود. چرا که آرایش های زیبایی برای همیشه روی پوست وجود دارد. در هزینه ها نیز صرفه جوی زیادی خواهد شد، با انجام انواع میکروپیگمنتیشن تا یک بازه ی زمانی طولانی نیازی به خرید لوازم آرایش گران قیمت و خطرناک نخواهید  داشت. اگر میکروپیگمنتیشن برایتان جذاب است، توصیه می کنیم در این مبحث با ما همراه شوید.

میکروپیگمنتیشن به چند دسته تقسیم می شود؟

میکروپیگمنتیشن در نواحی مختلفی از صورت انجام می شود، بر این اساس به چند دسته تقسیم می شود. که به شرح زیر زیر است؛

  • میکروپیگمنتیشن لب
  • میکروپیگمنتیشن ابرو
  • میکروپیگمنتیشن چشم
  • میکروپیگمنتیشن پلک

   میکروپیگمنتیشن چشم چیست؟

عملیات میکروپیگمنتیشن چشم یکی از روش هایی است که به واسطه ی آن جذابیت چهره بیشتر خواهد شد. عمل میکروپیگمنتیشن چشم زیر مجموعه ی این فرآیند می باشد. چشم ها به واسطه ی ابزار مخصوص آرایش می شوند. به نحوی که در بازه ی طولانی مانند روز اول باقی مانده و نیاز به ترمیم پیدا نخواهد کرد. برای عملیات میکروپیگمنتیشن چشم سورن مخصوص و رنگ های معدنی وجود داشته که سبب بروز حساسیت در پوست نمی شوند. سوزن ها به لایه ی دوم پوست نفوذ کرده و قسمت مشخصی را رنگین می کند.

برای میکروپیگمنتیشن چشم ابتدا الگو خط چشم در پشت چشم، کشده خواهد شد. پس از اطمینان از طرح و مدل متخصصی که این فرآیند را انجام می دهد، تمام الگو را با سوزن و تزریق رنگ پر می کند. برای موفقیت آمیز بودن میکروپیگمنتیشن چشم لازم است چندین جلسه طی شود. در نهایت خط چشم هایی زیبا و در عین حال قرینه و هم شکل کشیده خواهند شد. نکته ای که در رابطه با میکروپیگمنتیشن چشم وجود دارد، حساسیت این فرآیند به دلیل موقعیت چشم می باشد. با این وجود هیچ آسیبی چشم ها را تهدید نکرده و مشکلی ایجاد نخواهد شد.

میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن لب

لب یک عضو زیبا و خاص در صورت میباشد، اولین لوازم آرایش که ساخته شد، رژلب بوده است. آرایش لب از زمان های دور رواج داشته و به آن ها سرخاب می گفتند. چرا که تنها به رنگ سرخ بوده اند. لب های نو عروسان را با استفاده از سرخاب گلگون می کردند. امروزه نیز شاهد رژ لب های زیادی در انواع رنگ ها هستیم. برای پایداری رژ  ها از مواد شیمیایی زیادی استفاده می شود. متاسفانه با غذا خوردن و لب تر کردن مواد موجود در رژ لب خورده شده که بسیار هم خطرناک می باشد.

برای حل این معضل میکروپیگمنتیشن لب  ایجاد شده است. در این فرآیند رنگ دائمی به لایه های زیرین پوست لب تزریق می شود که برای همیشه لب رنگین خواهند ماند. عوارض ناشی از رژ لب های مختلف نیز کاملا حذف خواهند شد. اگر شما نیز عاشق رنگ های مختلف برای لب هایتان هستید، این مبحث را تا انتها دنبال کنید. قدردان همراهی شما خواهیم بود.

میکروپیگمنتیشن لب چگونه انجام می شود؟

رنگ های مختلفی برای میکروپیگمنتیشن لب وجود دارد. طیف رنگ میکروپیگمنتیشن لب بسیار زیاد می باشد. به حدی که با یک پالت بسیار متنوع و رنگارنگ مواجه هستیم. رنگ هایی که کاملا طبیعی هستند و از معادن مختلف استخراج شده اند. برای پوست هیچ آلرژی ایجاد نکرده و سلامت افراد را به خطر نمی اندازد. برای میکروپیگمنتیشن لب از سوزن های مخصوصی استفاده می شود که رنگ ها را به لایه ی زیرین پوست انتقال می دهد. انجام میکروپیگمنتیشن لب کار ساده ای نمی باشد، باید حتما توسط افراد ماهر و چیره دست انجام شود.

میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو

ابرو ها به مرور زمان به دلایل مختلفی کم پشت شده و موهایش می ریزد، با وجود این که تاثیر زیاد ابرو را در زیبایی چهره نمی توان نادیده گرفت، لازم است تا با روش های مختلف احیا شود. تا کنون روش های زیادی هم چون؛ هاشور، فیبروز و … رایج بودند، اما هیچ کدام از این روش ها چندان سودمند نیستند، چرا که حالت مصنوعی داشته و عوارض زیادی نیز در پی دارند. در بسیاری از مواقع رد هاشور ابرو همچنان پس  از سال ها بر روی پوست باقی مانده و لک های زشتی ایجاد می کنند. اما یک روش آرایش دائمی به نام میکروپیگمنتیشن ابرو وجود دارد که به واسطه ی آن می توان ابرو ها را از پژمردگی نجات داد و عوارض روش های پیشین را کاملا برطرف نمود.

میکروپیگمنتیشن چه عوارضی دارد؟

  • روان شدن اشک یکی از عوارض میکروپیگمنتیشن می باشد که شدت زیادی ندارد. قطعا با استفاده از قطره ضد حساسیت کاملا برطرف خواهد شد.
  • ورم ناشی از میکروپیگمنتیشن تا چد روز ادامه دار می باشد که باید با استفاده از کمپرس سرد از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد.
  • جراحات ناشی از میکروپیگمنتیشن چندان عمیق نمی باشد و با رعایت بهداشت در یک مدت کوتاه برطرف خواهند شد.
  • در صورتی که اقدام به میکروپیگمنتیشن چشم کرده اید، توصیه می شود تا حتما از چندین دارو ضد حساسیت استفاده کنید.
  • به دلیل وجود زخم های ناشی از نفوذ سوزن به درون پوست، احتمال عفونی شدن آنها وجود دارد، که به واسطه ی محلول های شوینده ی مخصوص این احتمال کاملا از بین خواهد رفت.
  • هیچ گونه حساسیتی برای میکروپیگمنتیشن وجود نخواهد داشت. چرا که متریال موجود در این عملیات همگی پس از گذراندن امتحان های مختلفی برای این فرآیند انتخاب شده اند.

چه کسانی نباید میکروپیگمنتیشن انجام دهند؟

  1. همیشه تداخل دارویی و مواد شیمیایی دردسر ساز بوده است. به همین دلیل پیش از اقدام به چنین کاری توصیه می شود تا دارو های مصرفی را بیان کنید. در صورت مصرف دارو های خاصی نمی توان میکروپیگمنتیشن را برای شما انجام داد. به عنوان مثال افرادی که در حال شیمی درمانی هستند، لازم است تا در این موارد حساسیت بیشتری از خود نشان بدهند.
  2. بانوان باردار نیز نباید اقدام به میکروپیگمنتیشن کنند. چرا که ممکن است مواد تزریقی در این فرآیند سلامت جنین را به خطر بیاندازد.
  3. بانوانی که در حال حاضر به کودکی شیر می دهند. برای سلامت شیر نباید اقدام به میکروپیگمنتیشن کنند. چرا که احتمال دارد شیر به واسطه ی مواد شیمیایی ناشی از میکروپیگمنتیشن مسموم شود.
  4. بیماری های عفونی و مصرف دارو های عفونت نیز می تواند خطر آفرین باشد و بر موفقیت میکروپیگمنتیشن تاثیر منفی بگذارد.

کلام پایانی

میکروپیگمنتیشن یک روش آرایش و درمانی است که به افراد مختلف مخصوصا بانوان این فرصت را می دهد، تا چهره ی خود را با استفاده از آن زیبا تر از قبل کنند. زمانی میکروپیگمنتیشن نتیجه ی مثبت خواهد داد که توسط افراد متخصص و در یک مکان بهداشتی به صورت کاملا حرفه ای انجام شود. کارایی و کاربرد میکروپیگمنتیشن بسیار زیاد است و در نواحی مختلف صورت می توان آن را انجام داد. همچنین شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه میکروپیگمنتیشن و سایر موارد ترند در حوزه زیبایی و سلامت به وبسایت کلینیک لادن مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 29

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها