00%
منو

انواع ماسک صورت متناسب با نوع مشکل پوستی

آیا شما هم با مشکلات پوستی همچون آکنه ، پوست چرب ، چین و چروک یا لک های ناشی از پیری مواجه اید و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن ها هستید؟

داشتن پوست شفاف و بی عیب و نقص مستلزم داشتن یک روتین مراقبتی متناسب با نوع پوست شما است که شامل پاکسازی، لایه برداری و مرطوب سازی است. استفاده از ماسک های صورت به عنوان یک روتین مراقبتی می تواند تا حد زیادی به حفظ طراوت و شادابی پوست شما کمک کند. در این مقاله بهترین انواع ماسک صورت را به شما معرفی خواهیم کرد که استفاده از آن ها نقش موثری در حفظ طراوت و شادابی پوست شما خواهند داشت و به راحتی می توانید آن ها را در خانه تهیه کنید. با استفاده از موادی مانند آووکادو، بلغور جو دوسر، عسل، زردچوبه یا موز می توانید ماسک صورت خود را تهیه کنید.

انواع ماسک صورت متناسب با نوع مشکل پوستی

استفاده مرتب از ماسک های صورت می تواند :

  1. پوست شما را تا حد قابل قبولی رطوبت رسانی کند.
  2. به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین، منافذ پوست را به طور عمیق تمیز می کند و لایه خارجی مرده را از بین
    می برد
  3. ماسک های صورت می توانند پوست را تمیز ، سفت ، لایه برداری ، نرم و روشن کنند.

ماسک برطرف کننده آکنه :

آکنه رایج ترین مشکل پوستی این روزهای اغلب افراد است. اساسا در اثر مسدود شدن منافذ چربی به علت تجمع سلول های مرده پوست و رشد باکتری ها در این منافذ، آکنه ایجاد می شود. آکنه شامل همه انواع جوش های سرسیاه، جوش های سر سفید، ندول ها و کیست ها می شود.

نتایج مطالعات اخیر نشان داده اند که استفاده موضعی از پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ ممکن است به از بین بردن باکتری های پوست کمک کند و به کاهش و رفع آکنه بیانجامد.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک: 2 عدد سفیده تخم مرغ
  • نحوه استفاده از ماسک: 2 عدد سفیده را از زرده جدا کنید و سفیده ها را در یک کاسه قرار دهید. یک پنبه را به سفیده ها آغشته کنید و آن را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی صورت شما بماند. سپس آن را با پارچه مرطوب بشویید و پس از آن، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید.

ماسک تخم مرغ

ماسک برای لک های پوست:

لک های پوستی اغلب به دلیل التهاب ناشی از آکنه، افزایش سن یا تابش زیاد نور آفتاب  ممکن است ایجاد شوند. شما می توانید با استفاده از ماسک زردچوبه که باعث کاهش التهاب می شود، این لک های پوستی را تا حد زیادی برطرف کنید.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : نصف قاشق چایخوری پودر زردچوبه + 2 قاشق غذاخوری عسل
  • نحوه استفاده از ماسک : همه مواد را در یک کاسه ریخته و خوب با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس آن را با آب گرم بشویید.

ماسک زردچوبه

ماسک کوچک کننده منافذ پوست:

بلغور جو دوسر و جوش شیرین خاصیت لایه برداری دارند که می توانند سلول های مرده پوست را از بین ببرند و منافذ پوست را تا حدودی کوچک کنند.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : 2 قاشق چایخوری بلغور جو دوسر + 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • نحوه استفاده از ماسک : بلغور جو دوسر و جوش شیرین را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. به آرامی چند قطره آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیر ایجاد شود. خمیر را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید خشک شود. سپس با آب گرم بشویید و بعد از آن با استفاده از یک مرطوب کننده، پوست خود را مرطوب کنید.

ماسک بلغور جو دوسر و جوش شیرین

ماسک کنترل کننده چربی پوست:

اساسا غدد موجود در زیر پوست با ترشح ماده­ ای چرب به نام سبوم سعی در حفظ رطوبت پوست و مو دارند. تغییر در سطح هورمون­ های آندروژنی می ­تواند تولید مقادیر بیش از حد سبوم را تحریک کرده و باعث چرب شدن بیش از حد پوست شود. اغلب اوقات تولید مقادیر بیش از حد سبوم ممکن است باعث بسته شدن منافذ پوست شده و مکان مناسبی را برای رشد باکتری ها فراهم کند و بدین ترتیب باعث بروز آکنه شود. پس عدم کنترل چربی پوست می تواند آکنه را نیز ایجاد کند. در حالی که استفاده از لیمو به پاکسازی پوست کمک می کند.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : 1 عدد موز + 10 قطره آب لیمو تازه + 1 قاشق چای خوری روغن زیتون
  • نحوه استفاده از ماسک : موز را در یک کاسه له کنید. آب لیمو و روغن زیتون را به آن اضافه کنید تا یک خمیر مایع ایجاد شود. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

ماسک موز و لیمو

ماسک آبرسان مناسب برای رفع خشکی پوست :

ماسک آبرسان پوست می تواند به شما در حفظ رطوبت و رفع خارش پوست کمک کند. پوست خشک به شدت در معرض ایجاد چین و چروک است، لذا آب رسانی به آن امری ضروری است.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : نصف یک خیار متوسط + 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
  • نحوه استفاده از ماسک : خیار رنده شده را با ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. ترکیب را به آرامی بر روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.

ماسک برطرف کننده چین و چروک :

درمان های منظم پوستی می تواند باعث کاهش خطوط و چین و چروک های پوستی شود و سفتی پوست را به همراه داشته باشد. در طب سنتی، از آووکادو و پودر کاکائو برای تحریک تولید کلاژن و از عسل برای مرطوب سازی و لطافت پوست استفاده می شود.

  • مواد مورد نیاز برای تهیه این ماسک : 2 عدد آووکادو + 1 قاشق غذاخوری عسل + 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • نحوه استفاده از ماسک : آووکادو را در یک کاسه له کرده و سپس پودر کاکائو و عسل را به آن اضافه کنید. ماسک را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

منبع : www.whcl.ir

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 137

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها