00%
منو

خواص چای بلوبری

بلوبری نوعی میوه است که از گیاهان واکسینیوم به دست می‌ آید، این گیاهان به خانواده خلنگیان تعلق دارند. از دیگر نام‌ های بلوبری می‌ توان به مواردی مانند زغال اخته آبی، قاراگیله، سیاه‌گیله اشاره کرد. گیاه شناسان باور دارند که این میوه‌ها بومی آمریکای شمالی هستند. جالب است بدانید که تا سال ۱۹۳۰ این میوه به اروپاییان و تا سال ۱۹۵۰ به آسیایی‌ ها عرضه نشده بوده است. یکی از مهم‌ ترین محصولاتی که با استفاده از میوه ی بلوبری تهیه می‌ کنند، چای بلوبری است که بیشتر در کشورهای شرق آسیایی طرفدار دارد.

خواص چای بلوبری:

این چای با استفاده از برگ‌ های خشک شده این میوه و چند عدد بلوبری تهیه می‌ شود و دارای خواص و فواید درمانی بسیاری است. در واقع مشاهدات نشان می‌ دهد که مصرف چای بلوبری نسبت به میوه‌ اش، تاثیرات به شدت بیشتری دارد.

در سال ۲۰۱۴ آزمایشاتی دو مرحله‌ای بر روی این چای صورت گرفت که نتایج نشان می‌داد شما با مصرف این نوشیدنی می‌ توانید مواد مفید و با ارزشی مانند آنتوسیانین ها، ترکیبات پلی فنل و سایر مواد مغذی، ویتامین A ،C ،B و K، پتاسیم، منگنز، روی و آهن را دریافت کنید.

هم چنین جالب است بدانید که ژاپنی‌ ها دریافته‌ اند برگ‌ های این میوه حاوی فلاونوئیدها، رسوراترول و الاژیک اسید می‌ باشد.

https://khandany.com/wp-content/uploads/2019/08/img_5d447f91a55ff.jpg

 

سلامت قلب

یکی از مهم‌ ترین خواصی که به چای بلوبری نسبت می‌ دهند، تقویت سلامت قلب می‌ باشد. در این نوشیدنی می‌ توانید پتاسیم یافت کنید. از پتاسیم به عنوان یکی از برترین وازودیلاتورها یاد می‌ شود. این بدان معنی است که این عنصر می‌ تواند رگ‌ های خونی را گشاده کرده و در نتیجه از بیماری‌ هایی مانند آترواسکلروز، سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند.

معمولاً پلاک‌ ها در شریان‌ های خونی تجمع پیدا کرده و در نتیجه قلب مجبور می‌ شود برای پمپاژ خون به خود فشار بیشتری بیاورد. کاهش فشار خون بالا بدون تردید مهم‌ ترین وظیفه پتاسیم در بدن می‌ باشد.

کاهش مشکلات شناختی

آنتی اکسیدان‌ های موجود در بلوبری به حدی قوی هستند که می‌ توانند از آسیب‌ های استرس اکسیداتیو و تجمع پلاک در سلول‌ های مغزی جلوگیری کنند. همین موضوع باعث می‌ شود تا مصرف این چای بر روی عملکرد شناختی شما تأثیر بگذارد. در کهن‌ سالی با کم شدن ارتباطات عصبی و سایر مشکلات نورونی، بیماری‌ هایی مانند آلزایمر و زوال عقل به سراغ شما می‌ آیند. اگر دوست دارید از ابتلا به چنین مشکلاتی جلوگیری کنید، بهتر است استفاده از این چای را در دستور کار خود قرار بدهید.

چای بلوبری-هربالیابهبود هضم

در چای بلوبری موادی وجود دارند که می‌ توانند به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی در بدن شما کمک کنند. یکی از مهم‌ ترین آنتی اکسیدان های بلوبری اسید گالیک نام دارد که می‌ تواند از التهاب در تمام نقاط بدن از جمله معده، جلوگیری کند.

این چای هم چنین با کمک به تعادل سطوح باکتری در روده، می‌ تواند هضم را بهبود بخشیده و از ابتلا به مشکلات رایجی مانند گرفتگی و نفخ، و نشانه‌ های یبوست و اسهال پیشگیری کند.

تقویت دستگاه ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن می‌ تواند با ویتامین C و آنتوسیانین تقویت شود. هر دوی این ماده در مقادیر تقریباً بالا در این میوه یافت می‌ شوند و به همین دلیل استفاده از چای بلوبری می‌ تواند پیشنهاد بسیار خوبی در این زمینه باشد.

ویتامین C در ساخت مهم‌ ترین بخش دفاعی بدن که گلبول‌ های سفید نام دارند نقش دارند و آنتوسانین هم با مقابله با رادیکال‌ های آزاد و خنثی کردن آسیب‌ های استرس اکسیداتیو قادر است شما در مقابل بسیاری از بیماری‌ های مزمن مصون نگه دارد. اگر شما هم از جمله کسانی هستید که به سرعت بیمار می‌ شود، بهتر است از این نوشیدنی استفاده کنید.

درمان دیابت

این چای برای کاهش سطح قند خون شهرت دارد چرا که تحقیقات نشان می‌ دهد ترکیبات موجود در آن می‌ توانند به بهینه سازی عملکرد پانکراس، افزایش ترشح انسولین و بهبود مقاومت انسولین در بدن کمک کنند. مصرف این چای نه تنها می‌ تواند از ابتلا به دیابت جلوگیری کنید، بلکه قادر است بیماری افرادی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند را نیز درمان کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 72

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها