00%
منو

خرید تیرچه بتنی (بلوک) و تیرچه کرومیت (فلزی) به قیمت روز در شهر مفتول

تیرچه محصولیست پیش ساخته که در صنایع مختلف به ویژه در ساختمان سازی در قسمت‌های مختلف بنا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به منظور تحمل بارهای مرده استفاده می‌شود. ترچه از جنس چوب، فولاد و بتن ساخته می‌شود. این قطعه پیش ساخته به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که پرکاربردترین آن‌ها تیرچه بتنی یا بلوک و تیرچه کرومیت یا فلزی است. به منظور خرید و فروش تیرچه لازم است با مشخصات و قیمت آن آشنا شوید. در ادامه در مورد قیمت خرید تیرچه بتنی و تیرچه کرومیت صحبت می‌کنیم.

خرید تیرچه کرومیت (فلزی) به قیمت روز

خرید تیرچه کرومیت (فلزی) به قیمت روز

تیرچه کرومیت یکی از انواع تیرچه است. این محصول با نام تیرچه فولادی با جان باز نیز شناخته می‌شود. به صورت خرپای دو سر ساده اجرا می‌گردد. اجزای تشکیل دهنده تیرچه کرومیت شامل بال تحتانی، اعضای قطری و بال فوقانی است. بال تحتانی بخشی است که به عنوان عضو کششی خرپا عمل می‌کند. این بخش از تسمه ساخته می‌شود. وظیفه بال تحتانی در واقع تحمل نیروی بارهای وارده در مراحل بارگزاری است.

بخش دیگر تیرچه کرومیت اعضای قطری هستند. این قسمت از میلگرد ساخته می‌شود. اعضای قطری به عنوان عضو مورب خرپا عمل می‌کنند. این بخش از طریق جوش به نبشی و ورق متصل می‌شود. از طریق همکاری اعضای دیگر این بخش ایستایی لازم را به منظور تحمل بارهای وارد شده ایجاد می‌کند.

سومین بخش از تیرچه کرومیت یا فلزی بال فوقانی است. این بخش توسط یک تسمه و دو میلگرد، نبشی و ناودانی ساخته شده است و در درون بتن قرار می‌گیرد. در زمان بارگزاری، حمل و نقل و بتن ریزی این قسمت متحمل وزن مرده سقف و وزن تیرچه است.

خرید تیرچه کرومیت (فلزی) به قیمت روز

دو بال فوقانی و تحتانی به نام جان باز تیرچه شناخته می‌شوند. این بخش‌ها توسط میلگرد خم به یکدیگر متصل می‌شوند. در زمان استفاده از تیرچه کرومیت به منظور پر کردن فاصله بین تیرچه‌ها از بلوک‌های پیش ساخته بتنی، سفالی و طاق ضربی استفاده می‌شود.

استفاده از این محصول دارای مزایای زیادی است. رایج‌ترین مزایای استفاده از تیرچه کرومیت شامل موارد زیر است:

  • وزن این محصول پایین است بنابراین سرعت کار با آن افزایش پیدا می‌کند.
  • استفاده از آن سبب کاهش وزن سقف در سازه تا حدود 30 درصد می‌شود.
  • سبب ایجاد پوششی یکپارچه در سقف و اسکلت می‌شود.
  • با استفاده از این تیرچه به راحتی می‌توان در چند مرحله بتن ریزی را انجام داد و از طرف دیگر سبب صرفه جویی در هزینه می‌شود.
  • سبب خنثی کردن تنش‌های موجود در بتن ناشی از گرما و سرما می‌شود.

قیمت تیرچه بتنی یا تیرچه بلوک

خرید تیرچه بتنی

خرید تیرچه بتنی

تیرچه بتنی یا تیرچه بلوک از بتن و میلگرد ساخته می‌شود. این محصول در واقع پس از ساخت تیرهای اصلی به عنوان تیرهای فرعی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی می‌توان گفت این تیرچه‌ها عضو الصی به منظور ایجاد تکیه گاه در سقف و کف ساختمان هستند. تیرچه بتنی به دو نوع تقسیم می‌شود که شامل تیرچه خرپایی و تیرچه پیش تنیده است.

تیرچه خرپایی‌ از میلگرد و بتن ساخته شده است. در ساخت این تیرچه ابعاد و وزن آن با توجه به اندازه دهانه و میزان باری که باید تحمل کند تعیین می‌شود. به منظور ساخت این تیرچه ، میلگردها در دو حالت زیگزاگ و طولی قرار می‌گیرند. استفاده از این نوع تیرچه سبب افزایش مقاومت سازه در برابر نیروهای کششی و برشی می‌گردد. میلگردهایی که به منظور ساخت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد معمولا بین 6.5 تا 8 میلی متر سایز دارند. تیرچه خرپایی به دو روش تولید می‌شود که شامل تیرچه خرپایی با قالب ماندگار یا تیرچه فونداله دار و تیرچه بدون قالب ماندگار است.

نوع دیگر این تیرچه تیرچه‌های پیش تنیده هستند. روش تولید آن‌ها نیز به صورتی است که سیم‌های فولادی به قطر 5 میلی متر توسط دستگاه تحت کشش قرار می‌گیرند و در نهایت عملیات بتن‌ریزی روی آن انجام می‌شود. لازم به ذکر است این تیرچه حتما باید در کارخانه تولید گردد. در غیر اینصورت استحکام و دوام کافی را نخواهد داشت. استفاده از تیرچه پیش تنیده تا میزان زیادی سبب کاهش قیمت سازه می‌شود.

به منظور اطلاع از قیمت تیرچه، قیمت تیرچه بتنی و قیمت تیرچه کرومیت و انواع محصولات مفتولی با شهر مفتول در ارتباط باشید. جهت ارتباط با ما با شماره 02154483 تماس بگیرید و یا به سایت شهر مفتول مراجعه کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 161

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها