00%
منو

انتخاب مناسب‌ترین مسیر برای رفتن از تهران به تبریز

انتخاب مناسب‌ترین مسیر برای رفتن از شهری به شهر دیگر، یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر است. تبریز، یکی از کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شود و راه‌های ارتباطی متنوعی از‌جمله، سفر از راه جاده با اتوبوس یا ماشین شخصی، استفاده از راه هوایی یا خرید بلیط قطار تهران تبریز برای آن وجود دارد. در این مطلب، به شما خواهیم گفت که کدام مسیرهای جاده‌ای شما را از تهران به تبریز می‌رسانند و سایر راه‌های سفر به تبریز چطور هستند و چقدر زمان می‌برند. اگر برای داشتن سفری ارزان، امن و راحت، راه ریلی را انتخاب کرده‌اید، در ایام پیک سفر و با‌توجه‌به تکمیل ظرفیت سریع قطارها، حتما بلیط ‌های خود را در پیش فروش قطار تهیه کنید.

انتخاب مناسب‌ترین مسیر برای رفتن از تهران به تبریز

انتخاب مناسب‌ترین مسیر برای رفتن از تهران به تبریز

فاصله تهران تا تبریز با سواری و اتوبوس

فاصله زمینی تهران تا تبریز، 630 کیلومتر است که پیمودن آن حدودا 7 الی 8 ساعت زمان می‌برد. مسیر زمینی این دو شهر که از دل کوه‌های البرز عبور می‌کند و شما را به دامنه‌های سبز کوه‌های شمال غربی ایران می‌رساند، مملو از مناظر طبیعی چشم‌نواز است. در‌صورت انتخاب ماشین‌سواری یا اتوبوس برای سفر از تهران به تبریز، 3 مسیر زیر را پیش‌رو دارید.

1- مسیر تهران به تبریز از جاده قزوین

اولین مسیر برای رفتن به تبریز از تهران، جاده اصلی بین این دو شهر است. این مسیر از آزادراه تهران-قزوین، قزوین-زنجان و سپس آزادراه زنجان-تبریز شما را به مقصد می‌رساند. مسیر مذکور، علاوه‌بر کیفیت خوب جاده، به‌صورت چهار‌خطه تعریف شده و ازاین‌رو امکان سفر با سرعت‌های مختلف را دارد. در این مسیر، امکانات رفاهی از‌جمله پمپ بنزین، رستوران و فرصت‌های استراحت برای سفری راحت فراهم شده است.

2- مسیر تهران به تبریز از جاده‌های خوش‌منظره شمال

جاده قدیم کرج-چالوس به‌عنوان مسیر جایگزین بین تهران و تبریز، انتخاب بعضی از رانندگان است. این مسیر با چشم‌اندازهای طبیعی زیبا، سفری دلچسب‌تر را برای‌تان رقم می‌زنند. ناگفته نماند که عبور از مسیر جاده کرج-چالوس به تبریز، علاوه‌بر وقت‌گیر‌بودن، در فصل بارندگی یا زمستان دشوار و گاهی خطرناک است.

3- جاده فرعی برای رفتن به تبریز از تهران

درصورتی‌که با ماشین شخصی خود سفر می‌کنید، فرصت دیدن شهرهای بین تهران و تبریز را هم دارید؛ یکی از این مسیرها، راه فرعی است. این جاده‌ها از شهرها و روستاهای مختلفی، همچون شهر همدان، روستای ورکانه و … عبور می‌کنند. شهرها و روستاهای بین راه جاذبه‌های دیدنی متعددی دارند. گفتنی است که این مسیر نسبت به جاده‌های اصلی، ترافیک کمتری دارد.

فاصله تهران تا تبریز با هواپیما

فاصله هوایی تهران و تبریز، 530 کیلومتر است. سفر با هواپیما شما را در مدت‌زمان بسیار کمتری به مقصد می‌رساند. شهر تبریز دارای یک فرودگاه بین‌المللی به نام شهید مدنی است. هر‌روزه پروازهای متعددی در این فرودگاه صورت می‌گیرد؛ پرواز تهران-تبریز، از فرودگاه مهرآباد به سمت فرودگاه شهید مدنی تبریز انجام می‌شود و مدت‌زمان آن یک ساعت و چند دقیقه است.

راه هوایی انتخاب افرادی است که سرعت رسیدن به مقصد برای‌ آن‌ها در اولویت است و به بالا‌رفتن هزینه سفر اهمیت چندانی نمی‌دهند؛ بااین‌حال، اکثر افرادی که ترس از ارتفاع دارند یا به‌دلیل بیماری و مشکلات جسمی نمی‌توانند سوار هواپیما شوند، از راه ریلی به‌عنوان بهترین مسیر تهران به تبریز استفاده می‌کنند.

فاصله تهران تا تبریز با قطار

پیمودن فاصله تهران تا تبریز با قطار معمولی، حدود 11 الی 12 ساعت طول می‌کشد؛ این مسیر با قطار سریع‌السیر فقط 6 ساعت زمان می‌برد. قطارهای تهران-تبریز، در شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، خرم‌دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب‌شیر و آذرشهر توقف دارند و در‌نهایت مسافران را در ایستگاه راه‌آهن تبریز پیاده می‌کنند.

گفتنی است که با خرید بلیط قطار تهران تبریز می‌توانید در هر کدام از شهرهای مذکور، سوار قطار یا از آن پیاده شوید. جهت اطلاع از زمان دقیق رسیدن قطار به هر کدام از ایستگاه‌ها، می‌توانید به سایت معتبر و به‌روز فلای تودی مراجعه کنید. همچنین می‌توانید در زمان پیش فروش بلیط قطار این سایت، بلیط‌ هایی با قیمت مناسب خریداری کنید.

انواع قطارهای مسیر تهران-تبریز

مسیر قطار تهران-تبریز، یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور به‌شمار می‌رود و قطارهای مختلفی به شرح زیر در آن تردد دارند.

  • قطار کوپه‌ای سه‌ستاره و 4تخته خلیج‌فارس

  • قطار چهار‌ستاره و 4تخته کوپه‌ای سبز

  • قطار سه‌ستاره و 4نفره کوپه‌ای طوس

  • قطار چهار‌ستاره و 4تخته کوپه‌ای نوین

قطارهای مذکور متعلق به شرکت مسافربری باسابقه رجا هستند. در‌صورت انتخاب راه ریلی به‌عنوان بهترین مسیر رفتن به تبریز از تهران، بهتر است در مورد امکانات این قطارها اطلاعات داشته باشید و با انتخاب بهترین قطار متناسب با شرایط، سفر راحت و خوشایندتری را برای خود رقم بزنید.

کدام مسیر را انتخاب می‌کنید؟

در جمع‌بندی مطالب بالا، باید گفت که انتخاب بهترین مسیر تهران به تبریز تاحدود زیادی به شرایط، بودجه، خلقیات و هدف و برنامه سفر شما بستگی دارد. سفرهای هوایی شما را سریع‌تر به مقصد می‌رسانند و البته هزینه بیشتری را هم از شما خواهند گرفت. در‌صورت سفر با خودروی شخصی، اختیار بیشتری برای توقف در بین راه خواهید داشت و البته معایبی هم از قبیل خستگی، مصرف سوخت، استهلاک ماشین، شرایط جوی و خطر رانندگی را به‌همراه دارد.

به‌طورمعمول، افراد برای سفرهای خانوادگی یا دوستانه، امکان حمل بار به دلخواه، دوری از ترافیک و دردسرهای جاده، لذت‌بردن از مناظر طبیعی بین راه و داشتن سفری مقرون‌به‌صرفه، مسیر ریلی را انتخاب می‌کنند.

سفر با قطار، علاوه‌بر موارد بالا، امنیت و راحتی بیشتر را به‌خصوص در کوپه‌های اختصاصی فراهم می‌کند. ناگفته نماند که در زمان اوج سفر، نه‌تنها ظرفیت قطارهای تهران به تبریز خیلی سریع تکمیل می‌شود، بلکه قیمت بلیط نیز تاحدودی افزایش خواهد یافت؛ بنابراین، توصیه می‌کنیم در این ایام، بلیط ‌های خود را از‌طریق فرصت پیش فروش قطار خریداری کنید.

فلای تودی؛ سایت همیشه در دسترس فروش و پیش فروش بلیط قطار

فلای تودی، معتبرترین آژانس مسافرتی ایران و خاورمیانه، به‌روزترین و جامع‌ترین سایت رزرواسیون را در اختیار هم‌وطنان قرار داده است. شما می‌توانید در مدت‌زمانی کوتاه به‌تمامی قطارها در مسیرهای مختلف از‌جمله بلیط قطار تهران تبریز دسترسی داشته باشید و بلیط ‌های خود را در چند دقیقه خریداری کنید. در سایت فلای تودی، علاوه‌بر فروش و پیش فروش قطار، خدمات دیگری از‌جمله رزرو پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل و اقامتگاه، خرید تور و حتی اقدامات درخواست ویزا ارائه می‌شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 8

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها