00%
منو

تفاوت بخور سرد و گرم صورت

اگر شما هم به آن دسته از افراد تعلق دارید که رویای شادابی و درخشندگی پوست را در سر می پرورانید، ما به شما دستگاه بخور برای صورت را پیشنهاد می دهیم. شاید بسیاری از شما از تفاوت های موجود میان بخور سرد و گرم برای صورت آگاهی ندارید و یا نمی دانید کدام یک از این بخورها برای پوست مفیدتر است. بنابراین بر آن شدیم که در این مقاله به معرفی بخورد سرد، بخور گرم و نیز بیان تفاوت های میان بخور سرد و گرم  بپردازیم.

جالب است بدانید بخور سرد را غالبا به منظور کاهش اثرات ناخوشایند ناشی از هوای خشک به کار می گیرند. علت این امر این است که رطوبت هوا قادر است خشکی پوست، احتقان بینی، التهاب گلو و خشکی لب ها را درمان نماید. این نوع بخور همچنین علائم ناشی از آنفولانزا و یا سرماخوردگی را تا حد چشمگیری کاهش می دهد.

ماهیت اصلی بخورها ایجاد رطوبت در هوای خشک می باشد. این روش به هیدراته و نرم شدن پوست کمک کرده و به آن شادابی می بخشد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هوای سرد و خشک فصل زمستان رطوبت پوست خود را از دست داده و با خشکی و زبری آن مواجه شده باشید. بی شک در این هنگام اطرافیان به شما پیشنهاد خواهند داد که مقداری رطوبت به هوای محیط زندگی خود وارد نمایید.

بخور سرد یکی از راه های پایان دادن به کابوس خشکی پوست دست، صورت، پاها و لب ها می باشد. این کار همچنین با ایجاد رطوبت در پوست از بروز چین و چروک در آن پیشگیری می کند. حال شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که خشکی هوا چگونه موجب خشکی پوست می شود؟

رطوبت موجود در پوست در صورتی که هوا خشک باشد، می تواند تبخیر گردد. هنگامی که هوای اطراف از پوست شما خشک تر باشد، پدیده خروج مولکول های آب از اپیدرم رخ می دهد. این میزان آب به منظور متعادل سازی خشکی وارد هوا می شود. بدین ترتیب زمینه خشکی پوست فراهم شده و رطوبت موجود در آن از بین می رود. جالب است بدانید که رخداد این عمل در طولانی مدت به افزایش چین و چروک و پیری زودرس آن منتهی می گردد.

برخورداری از یک دستگاه بخور سرد رطوبت ساز بهترین گزینه ای است که سلامت و زیبایی پوست شما را تضمین خواهد کرد. این دستگاه همچنین زمینه پیشگیری از بیماری هایی نظیر گلودرد و آلرژی را مهیا ساخته و بروز نشانه های پیری در پوست شما را به تعویق می اندازد.

به منظور اثربخشی رطوبت محیط بر سلامت پوست، همواره بکوشید که میزان رطوبت محیط را بین 30 تا 50 درصد تنظیم نمایید. جالب است بدانید که برخی از دستگاه های بخور قابلیت تنظیم خودکار میزان رطوبت به نسبت مقدار رطوبت موجود در محیط را دارا بوده و بخار خروجی از خود را نیز بر همین اساس کنترل می کنند.

یکی از راه های کمک به بهبود شرایط سلامت پوست و نیز زیبایی یخشی به ظاهر آن بخور گرم است. این کار به باز شدن منافذ پوست کمک کرده و با از بین بردن سلول های مرده پوست زیبایی و طراوت چشمگیری به آن می بخشد. اصلی ترین فایده بخور گرم برای صورت نابود کردن آکنه ها و جوش های سرسیاه آزار دهنده موجود بر روی پوست است.

بخور گرم شرایطی را فراهم می سازد که تمام ناخالصی ها و آلودگی ها، گرد و غبار، خاک و… از منافذ پوست خارج و پوست فرد از درون پاکسازی شود. این کار همچنین با بهبود گردش خون در پوست صورت و نیز لب ها موجب زیبا و خوش رنگ تر شدن آن ها می شود.

جالب است بدانید که حرارت حاصل از بخار آب قادر است زمینه افزایش جریان خون را فراهم آورده و بدین ترتیب باعث افزایش خاصیت ارتجاعی و نیز ورود مواد مغذی به پوست گردد. دستگاه بخور گرم صورت یکی از بهترین دستگاه های موجود در بازار به منظور زیبایی بخشیدن به پوست شما است. بنابراین هر چه سریع تر نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

  • تفاوت بخور سرد و گرم برای صورت

همان گونه که پیش تر نیز اشاره کردیم، یکی از روش هایی که استفاده از آن به منظور رفع خشکی پوست در میان مردم و به ویژه بانوان رواج دارد، بخور سرد و گرم برای صورت می باشد. این روش اگر چه بسیار موثر است، اما در بستن منافذ باز پوست معجزه نمی کند. بسیاری از افراد به منظور بستن منافذ باز پوست و نیز مشکلات ژنتیکی به استفاده از بخور سرد و گرم برای صورت روی می آورند. این دسته از افراد باید بدانند که این کار شادابی پوست آن ها را تامین نموده و از خشکی آن می کاهد. اما تاثیرگذاری آن در بستن منافذ باز باور اشتباهی است که امروزه رواج زیادی یافته است. شاید یکی از اصلی ترین دلایل شکل گیری این باور غلط، تبلیغات بی پایه ای باشد که بسیاری از ما روزانه با حجم زیادی از آن ها مواجه می شویم.

بخور سرد و گرم برای صورت و لایه های شاخی پوست بسیار مفید می باشد. البته این کار زمانی اثرات مثبت خود را بر روی پوست نمایان می کند که پس از اتمام بخور، پوست خود را با به کارگیری یک کرم مرطوب کننده مناسب مرطوب نمایید.

شاید شما به آن دسته از افرادی متعلق باشید که از مشکل پوستی خاصی رنج نبرده و لایه شاخی پوست شما از سلامت کافی برخوردار است. در این صورت باز هم استفاده از بخور سرد و گرم برای صورت را به منظور افزایش شادابی و زیبایی پوست به شما توصیه می کنیم.

تمایل به پوسته پوسته شدن یکی از آزار دهنده ترین حالاتی است که در پوست های فاقد غدد چربی رخ می دهد. چنین حالتی غالبا در افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری های ژنتیکی با کاهش غدد چربی ساز و غدد تولید عرق در پوست خود مواجه می شوند، دیده می شود. پوست صورت افراد مبتلا به این بیماری های ذاتی تمایل زیادی به پوسته پوسته شدن داشته و بدین ترتیب ناراحتی فرد را تشدید می کند. استفاده از بخور سرد و گرم برای صورت برای این دسته از افراد نیز بسیار مفید عمل خواهد کرد.

امروزه استفاده از دستگاه بخور سرد و گرم برای صورت در بسیاری از خانواده ها رایج شده است. لازم به ذکر است که بخور سرد موجب شکستن لایه شاخی پوست می شود. اما در صورتی که دمای آن بین 14 تا 20 درجه باشد، لطافت و نرمی خاصی را به پوست خواهد بخشید.

در زمان های گذشته که چراغ های غذاپزی و گرمایشی در منازل استفاده می شد، در فصول سرد سال اغلب یک کتری آب بر روی این چراغ ها قرار می گرفت. این کار موجب افزایش رطوبت محیط شده و ضمن مبارزه با خشکی پوست اهالی منزل، لطافت بی نظیری به آن می بخشید. اما امروزه استفاده از چنین چراغ هایی تقریبا منسوخ شده و به همین دلیل به افراد توصیه می شود که با تهیه دستگاه بخور سرد و گرم برای صورت همچون گذشته های دور به حفاظت از پوست خود بپردازند.

جالب است بدانید یکی از ارزان ترین و موثرترین راه هایی که برای پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از بخور سرد و گرم برای صورت است. بخور سرد و گرم برای صورت نوعی درمان خانگی محسوب می شود که باعث تغذیه پوست شده و در نتیجه لطافت و شادابی آن را فراهم می سازد.

بخور سرد و گرم برای صورت فواید بی شماری را به دنبال خواهد داشت. پاک کنندگی، افزایش میزان گردش خون، از بین رفتن سلول ها و باکتری های مسبب آکنه، خارج نمودن چربی های انباشته شده در پوست صورت، آبرسانی به پوست، کمک به جذب مناسب تر محصولات مراقبتی، افزایش میزان کلاژن و الاستین پوست، آرامش بخشی، دسترسی راحت و مقرون به صرفه و… از جمله مهم ترین مزایای بخور سرد و گرم برای صورت می باشد.

  • خرید بخور

پیش از آن که نسبت به خرید دستگاه بخور سرد و گرم برای صورت اقدام نمایید، هدف خود را از خرید مشخص کنید. این دستگاه در انواع مختلفی موجود بوده و بر همین اساس قیمت های گوناگونی دارد. لازم به ذکر است که برخی از انواع بخور سرد و گرم  در هنگام روشن شدن صدایی بلند و آزار دهنده ایجاد می کنند. این در حالی است که برخی دیگر از این دستگاه ها چنین صدایی ندارند.

به منظور خرید بخور فروشگاه طب ست سعی کرده که بهترین کیفیت را به شما پشنهاد بده. برای خرید بخور، میتونید از طب ست راهنمایی بخواین تا در خریدتون شما را راهنمایی بکنه. طب ست تجربه خریدی بی نظیر در زمینه دستگاه بخور سرد و گرم برای صورت را در اختیار شما قرار داده و ضامن سلامتی و شادابی پوست شما خواهد بود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 168

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها