00%
منو

روتین مراقبت از پوست در فصل سرما

مراقبت از پوست در فصل سرما

مراقبت از پوست در فصل سرما

حفظ پوست سالم در زمستان یک چالش واقعی محسوب می‌شود. در فصول سرد پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد و در نتیجه خارش و خشکی روی آن ایجاد می‌شود، حتی در موارد حادتر می‌تواند منجر به پسوریازیس، اگزما و سایر بیماری‌‌های پوستی شود. در این مطلب به بررسی نکاتی برای روتین مراقبت پوست در فصل سرما می‌پردازیم. برای یادگیری بیشتر با ما همراه باشید.

روتین مراقب پوست در فصل سرما، دوش آب ولرم

وقتی هوا سرد می‌شود، دوش آب گرم بسیار جذاب بنظر می‌رسد. اما اگر پوست خود را دوست دارید، بجای آب گرم، دوش آب ولرم را به عنوان روتین مراقبت پوست در زمستان انتخاب کنید. دوش آب گرم پوست شما را به سرعت خشک می‌کند و اگر بلافاصله آن را مرطوب نکنید، پوست شما ممکن است دچار ترک خوردگی و اگزمای زمستانی شود. هنگامی که دوش آب ولرم گرفتید، از یک مرطوب کننده حاوی هیالورونیک اسید و سرامیدها استفاده کنید. این مرطوب کننده از خشکی پوست جلوگیری می‌کند.

روتین مراقب پوست روزانه با مرطوب کننده

در فصول سرد، چه در داخل خانه و در فضای باز هوا خشک‌تر است و در نتیجه آب به راحتی از بدن تبخیر خواهد شد. خشکی پوست در زمستان بسیار شایع است. از این رو باید پوست خود را هیدارته نگه دارید. برای این منظور از مرطوب کننده استفاده کنید. یادتان باشد که آن را حتما در روتین پوست روزانه قرار دهید.

روتین مراقبت پوست دست و پا در زمستان

در استفاده از مرطوب کننده بیشتر به دست‌ها توجه کنید. پوست روی دست میزان غدد کمتر چربی را دارا است و آن را مستعد ترک و خارش می‌کند.

خرید وازلین و کرم های مبتنی بر گلیسیرین برای مرطوب کردن پاها در زمستان عالی است. همچنین پوست پاهایتان را لایه برداری کنید تا به راحتی مرطوب کننده را جذب کند.

مراقبت از پوست در برابر سرما و آفتاب

اگر در زمستان بیرون می روید، باید از پوست خود در برابر باد سرد، برف یا باران محافظت کنید. بنابراین، دستکش و کلاه بپوشید و کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید. اشعه های خورشید در زمستان احساس خوشایندی ایجاد می‌کنند، اما اشعه ماوراء بنفش هنوز هم می‌تواند آسیب زیادی به پوست شما وارد کند. ضد آفتابی را انتخاب کنید که دارای دی اکسید تیتانیوم یا اکسید روی باشد. این موضوع برای مراقبت پوست آقایان بسیار مهم است.

کاهش لایه برداری

لایه برداری پوست به دفع سلول‌های مرده کمک می‌کند. در طول زمستان به دلیل هوای سرد و خشک، خشکی پوست افزایش می‌یابد و لایه برداری زیاد می‌تواند آسیب زا باشد. در هفته یک بار پوست خود را لایه برداری کنید، این تعداد بهترین میزان برای روتین مراقبت پوست در فصل سرما است. البته ذکر این نکته ضروری است که باید بسته به نوع پوست خود آن را لایه برداری کنید. اگر پوست خیلی خشکی دارید، آن را به آرامی لایه برداری کنید و مدت زمان بین 2 لایه برداری بیشتر از یک هفته باشد. اما اگر پوست تان مختلط و چرب است، هفته ای یکبار مناسب است.

انتخاب درست محصولات مراقبت پوست

آن محصولی که در زمستان پوست شما را شاداب نگه می‌دارد، ممکن است در زمستان به شدت آن را خشک کند. بنابراین در خرید محصولات پوستی باید به آب و هوا هم دقت کنید و برای روتین مراقبت پوست از محصولات مناسب هر فصل استفاده کنید. کلید داشتن پوستی سالم و درخشان در زمستان استفاده از محصولات مراقبت از پوست ملایم است. پاک‌کننده‌هایی را انتخاب کنید که حاوی مرطوب‌کننده‌ باشند تا مانع رطوبت طبیعی پوست نشوند. از ماسک‌ها و لایه بردارها، لوسیون‌ها و هر محصولی حاوی که الکل است، خودداری کنید، زیرا باعث خشکی پوست در طول زمستان می‌شود.

بهترین جایی که می توان محصولات مختلف را دید و مقایسه کرد. سایت مدیسه است، چون مدیسه امسال با انتخاب مصرف کنندگان توانست در جشنواره برند محبوب مقام نخست را در فروشگاه های اینترنتی کسب کند. در فروشگاه مدیسه با خیال راحت از کیفیت محصولات می توانید بگردید و با قیمتی منصفانه مانند هزاران مشتری دیگر اقدام به خرید کنید.

استفاده از عینک آفتابی

خرید عینک آفتابی، برای کسانی که در مناطق سرد با بارش برف شدید زندگی میکنند، اکیدا توصیه می‌شود. تابش نور خوشید و انعکاس نور از برف می‌تواند به پوست اطراف چشم آسیب شدیدی برساند و باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای، خطوط ریز و سایر مشکلات شود. بنابراین، هر موقع بیرون می‌روید، از عینک آفتابی با کیفیت خوب، جهت محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، ترجیحا با فریم‌های پهن، استفاده کنید.

از هر چیزی که پوست را تحریک می‌کند، اجتناب کنید

اگر مشکلات پوستی مانند اگزما دارید، قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها می‌تواند علائم شما را تحریک کند. بطورمثال بسیاری از افراد به پشم آلرژی دارند، اما نمی‌توانند در برابر پوشیدن بافتنی زمستانی مقاومت کنند. اگر شما هم جز این افراد هستید، لباسی بخرید که از پشم مرغوب تهیه شده باشد.

رژیم غذایی خوب در روتین مراقبت از پوست موثر است!

از میوه‌ها و سبزیجات فصلی زیاد استفاده کنید. توت‌ها منابع استثنایی ویتامین و آنتی اکسیدان‌هایی است که پوست شما را در هوای سرد سالم نگه می‌دارد. توت فرنگی، انگور، زغال اخته، تمشک یا گیلاس – هر چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید. همچنین، اگر فکر می‌کنید آب کمی مصرف می‌کنید، می‌توانید آن را با میوه‌ها، سبزیجات و سایر مواد غذایی مانند سوپ، سالاد، آب‌میوه و شیر پوشش دهید. به این ترتیب بدن شما مواد مغذی لازم برای حفظ سلامت پوست را دریافت می‌کند.

ورزش

معلوم است که بیرون آمدن از زیر پتو و حرکت از هوای کاملا گرم به هوای سرد زمستانی مشکل است. اما اگر عاشق پوست خود هستید، حتما ورزش را به روتین روزانه خود اضافه کنید. ورزش ضربان قلب را افزایش می‌دهد و خون بیشتری را به اندام‌ها و پوست پمپاژ می‌کند.

سوالات متداول درباره محصولات مراقبت پوستی زمستانی

  • آیا می‌توان از کرم و ژل ضد جوش در زمستان استفاده کرد؟

بله، بعضی از پوست‌ها در تمام فصول دارای جوش هستند. برای خرید کرم ضد جوش می‌توانید به سایت مدیسه مراجعه کنید. بطور کلی قیمت کرم و ژل ضدجوش مقرون به صرفه است.

  • آیا می توان از ژل آلوئه ورا در زمستان استفاده کرد؟

بله، ژل آلوئه ورا به درمان خشکی و کم آبی پوست که در فصل زمستان رایج است، کمک می‌کند. بدون اینکه پوست را چرب کند، آن را مرطوب می‌کند و برای انواع پوست ایده آل است.

  • آیا روغن نارگیل برای صورت شما در زمستان مفید است؟

بله. روغن نارگیل در کنار تامین رطوبت اضافی به عنوان سد رطوبتی عمل کرده و مانع تبخیر رطوبت از سطح پوست می‌شود . آن را به روتین مراقبت پوست زمستانی خود اضافه کنید زیرا به عنوان یک درمان طبیعی عالی برای خشکی پوست در زمستان عمل می‌کند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 28

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها