00%
منو

انواع ماسک قهوه برای پوست صورت

ماسک قهوه برای پوست صورت

ماسک قهوه برای پوست صورت

افراد زیادی عاشق طعم قهوه هستند و این نوشیدنی حتی در برخی کشور ها به عنوان یک داروی ورزشی شناخته شده و در بدنسازی کاربرد زیادی دارد. قهوه برای پوست و حفظ زیبایی آن هم بسیار مفید است. قهوه پوست صورت را نرم، روشن و سفت می کند. در ادامه انواع ماسک های قهوه برای صورت را به شما معرفی خواهیم کرد.

ماسک قهوه و روغن نارگیل

این ماسک ترکیبی از دو قاشق غذاخوری قهوه، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک چهارم فنجان ماست و آب لیمو می باشد. این مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید و ماسک را بر روی پوست صورت یا حتی بدن بگذارید. بعد از گذشت چند دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید. قهوه موجود در این ماسک لایه های مرده ی پوست را از بین می برد، ماست و روغن نارگیل سبب افزایش رطوبت و تغذیه رسانی به پوست می شوند و آب لیمو پوست را شفاش می کند.

ماسک قهوه، شکر و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک دو قاشق غذاخوری قهوه را با یک قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. این ماسک اسکرابی را قبل از حمام بر روی پوست صورت و بدن بگذارید و کمی ماساژ دهید و پس از گذشت چند دقیقه در حمام ماسک را بشویید. قهوه و شکر موجود در ماسک از پوست های مرده لایه برداری می کنند و سبب درخشش و سلامت پوست می شوند. روغن زیتون این ماسک رطوبت و نرمی پوست را حفظ می کند.

ماسک قهوه و شکر قهوه ای

روغن بادام، شکر قهوه ای و قهوه ی تازه از هر کدام به اندازه یک قاشق غذا خوری بردارید و در یک ظرف ترکیب کنید. این اسکراب را بر روی صورت به مدت چند دقیقه ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید. روغن بادام موجود در این ماسک سبب روشن شدن پوست می شود و لک ها و تیرگی ها را کاهش می دهد. این ماسک پوست شما را زنده و سرحال می سازد.

ماسک قهوه و عسل

برای تهیه این ماسک به دو قاشق غذاخوری قهوه تازه، یک قاشق غذاخوری عسل و سه قاشق غذاخوری شیر یا ماست احتیاج دارید. این مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید و ماسک را به صورت بزنید. بعد از گذشت 15 دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید. عسل خاصیت ضد باکتریایی دارد و برای پوست خواص درمانی دارد. این ماسک به افرادی که پوست حساس دارند توصیه می شود.

ماسک قهوه و دارچین

برای تهیه این ماسک نصف فنجان شکر و به همین میزان قهوه، یک چهارم فنجان روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری پودر دارچین را باهم ترکیب کنید و به پوست بزنید. پس از ده تا پانزده دقیقه پوستتان را بشویید. دارچین با داشتن خواص ضد باکتریایی عفونت ها و تحریکات آلرژیک پوست را از بین می برد و با لایه برداری از پوست سبب سالم و جوان شدن آن می شود.

ماسک قهوه و موز

یک چهارم فنجان قهوه و به همان میزان روغن زیتون را با یک عدد موز رسیده و نصف فنجان نمک ترکیب کنید. این ماسک اسکرابی برای بدن مناسب است و می توانید به سر زانو ها یا تمامی نقاط پاها بمالید و پس از گذشت چند دقیقه به خوبی بشویید. موز موجود در این ماسک آلودگی پوست را از بین می برد، نمک باکتری ها را نابود می کند و قهوه همچون یک اسکراب عمل می کند و در نتیجه پاهای شما را  تمیز و زیبا می کند.

ماسک قهوه و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک چهار قاشق غذاخوری قهوه را با دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید. مواد را مخلوط کنید و به مدت چند دقیقه بر پوست قرار دهید سپس پوستتان را با آب ولرم شست وشو دهید. روغن زیتون تاثیر زیادی بر چاق شدن صورت دارد زیرا این روغن حاوی چربی های سالم است و چربی زیر پوست را افزایش می دهد.

ماسک قهوه و چای سبز

نصف فنجان قهوه، یک کیسه چای سبز، سه قاشق چای خوری نمک و 4 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را با هم ترکیب کنید. این ماسک را بر نواحی بدن که دچار تیرگی و پوست های مرده شده ماساژ دهید و اجازه دهید 15 دقیقه باقی بماند و بعد به حمام بروید. ماسک قهوه و چای سبز علاوه بر زیبایی پاها می تواند درد های عضلانی را کاهش دهد، بوی بد پا ها از بین ببرد و التهابات این ناحیه را از بین ببرد.

ماسک قهوه، عسل و ماست

چهار قاشق غذا خوری قهوه را با دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری عسل به خوبی ترکیب کنید. این ماسک را به مدت بیست دقیقه بر روی صورت بگذارید و پس از گذشت این زمان صورتتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک پف صورت را کاهش می دهد و از پیری و چین و چروک پوست جلوگیری می کند.

ماسک قهوه و نمک دریا

برای تهیه این ماسک نیاز به دو قاشق غذاخوری پودر قهوه، یک قاشق غذا خوری نمک دریا و یک قاشق روغن زیتون نیاز دارید. مواد را با هم ترکیب کنید و این ماسک را بر روی پوست ماساژ دهید. پس از گذشت چند دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید. این ماسک برای پوست بدن هم کاربرد دارد. ماسک قهوه و نمک دریا لایه بردار است و پوست های مرده را از بین می برد و صورتتان را روشن و درخشان می کند.

ماسک قهوه و گلاب

برای تهیه این ماسک چهار قاشق غذاخوری قهوه تازه را با یک قاشق چای خوری گلاب و دو قاشق غذا خوری روغن دانه درخت عناب ترکیب کنید. ترکیبات ماسک را باهم مخلوط کنید و بر روی پوست صورت و بدن خود ماساژ دهید بعد از 15 دقیقه می توانید ماسک را با آب ولرم بشویید. روغن دانه درخت عناب با خاصیت ضد عفونی کنندگی که دارد از التهابات پوستی و جوش صورت جلوگیری می کند و پوستتان را صاف و درخشان می کند.

ماسک قهوه و آلوئه ورا

یک چهارم قهوه را با سه قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید. این مواد را باهم ترکیب کنید و ماسک شما آماده است. این ماسک را به مدت 15دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید و بعد صورت را به خوبی بشویید. آلوئه ورا برای پوست خواص فراوانی دارد. این گیاه می توان التهابات پوستی را تسکین دهد و پوست را درخشان و با طراوت کند. ماساژ صورت با آلوئه ورا سلول های پوست را تحریک می کند و به طریقی می تواند سبب چاق شدن صورت شود.

با تهیه این ماسک ها و استفاده مداوم از آنها می توانید پوستتان را نرم و درخشان کنید. همیشه نیاز نیست از ماسک های شیمیایی استفاده کنید و با کمک این ماسک های طبیعی با قهوه می توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 72

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها