00%
منو

با 5 شهر توریستی روسیه بیشتر آشنا شوید

5 شهر توریستی روسیه

5 شهر توریستی روسیه

در سفر به روسیه هر چیزی را که برای تجربه سفری به‌یادماندنی و لذت‌بخش به آن نیاز دارید، پیدا خواهید کرد. بعضی از قدیمی‌ ترین شهرهای روسیه مثل مسکو و سنت پترزبورگ، هنوز شکوه امپراتوری خود را در معماری، پارک‌ها و مراکز خرید باشکوه و… حفظ کرده‌اند.

بعضی شهرهای دیگر به‌ویژه مناطقی که نزدیک به سیبری و خاور دور هستند، فرصتی عالی بر کاوش در طبیعتی بکر و نفسگیر و تجربه اسکی در اختیار شما قرار می‌دهد. برای آنکه با شهرهای روسیه بیشتر آشنا شوید و بدانید که هنگام سفر به این کشور پهناور از کدام شهرهای آن باید بازدید کنید، تا انتهای مطلب حاضر با ما همراه باشید.

1. مسکو پایتخت روسیه با جاذبه های زیبا

اگر مقصدتان مسکو نیست، با توجه به اینکه بیشتر پروازهای بین‌المللی وارد این شهر می‌شوند، طوری برنامه‌ریزی کنید که چند ساعتی را برای گشت‌وگذار در آن وقت داشته باشید. مسکو ترکیبی باشکوه از سرسبزترین مناظر، معماری خیره‌کننده و سایر بناهایی است که یادآور وقایع تاریخی مهم هستند.

از جاهای دیدنی مسکو می‌توان به کاخ کرملین، میدان سرخ و کلیسای سنت باسیل اشاره کرد که در مرکز شهر قرار گرفته‌اند. مقصد بعدی معمولا مرکز خرید GUM با سقف‌های شیشه‌ای و فولادی‌اش است. بیشتر گردشگران، حتی اگر توانایی خرید برندهای لوکس را نداشته باشند، برای گردش و امتحان‌کردن غذاهای اصیل روسی به این مرکز خرید سر می‌زنند.

علاوه بر این، موزه‌های مسکو و تئاتر بولشوی از دیگر جاذبه های مسکو هستند که در سفر به این شهر حتما باید از آنها بازدید کنید. همچنین، ایستگاه‌ های مترو مسکو خود به تنهایی آثار هنری فاخر و به نوعی قصرهایی زیرزمینی هستند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. اگر اهل پیاده‌روی باشید هم، خیابان‌ های مسکو حسابی سرگرمتان خواهند کرد. با توجه به اینکه مسکو پایتخت کشور روسیه است، طبیعتا هتل های مسکو بسیار متنوع هستند و برای اقامت با دغدغه خاصی مواجه نخواهید بود.

2. آلتای شهری برای دوستداران طبیعت

آلتای شهری است که طبیعت‌دوست‌ها از سفر به آن بی‌نهایت لذت خواهند برد. کوه‌ های آلتای از سیبری روسیه شروع می‌شوند و تا چین، قزاقستان و مغولستان امتداد پیدا می‌کنند. این شهر طبیعت بکر و دست‌نخورده‌ زیاد دارد و حتی بخشی از دریاچه‌ها و مناطق حفاظت‌شده آن به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند. بیشتر گردشگران کاوش خود در آلتای را از شهر تفریحی بلوکوریخا آغاز می‌کنند.

اگر اهل اسکی هستید، کوه‌های پوشیده از برف آلتای در فصل زمستان گزینه‌ای عالی برای انجام این تفریح مهیج محسوب می‌شوند. غواصی، کاوش در غارها و چیدن قارچ و سایر گیاهان از دیگر کارهایی هستند که با سفر به آلتای می‌توانید تجربه کنید. جالب است بدانید که شهر آلتای غاری تاریخی به نام دنیسووا دارد که در آن استخوان‌ها و مصنوعاتی پیدا شده است که گفته می‌شود به اسب‌های ما قبل تاریخ تعلق دارند. قدمت بعضی از اشیای یافت‌شده در این غار به 50 هزار سال قبل هم بازمی‌گردند!

3. جاهای دیدنی سن پترزبورگ از مهمترین شهرهای روسیه

اگر چه سن پترزبورگ از مسکو کوچک‌تر است، اما نمی‌توانید از همه بناهای دیدنی آن در عرض یک روز بازدید کنید. سن پترزبورگ در مقایسه با مسکو اروپایی‌تر است و معماری نفیس و بناهای تاریخی در هر گوشه‌ای از آن به چشم می‌خورد. اگر دوست دارید نهایت بهره را از معماری خیره‌کننده و ساختمان‌های سن پترزبورگ ببرید، حتما با پای پیاده در سطح شهر قدم بزنید.

از جاهای دیدنی سن پترزبورگ می‌توان به کاخ مویکا و کلیسای جامع سنت ایزاک که قدمت آن به قرن نوزده بازمی‌گردد و به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است، اشاره کرد. موزه هرمیتاژ از دیگر جاذبه های توریستی سن پترزبورگ است که دومین موزه بزرگ فرهنگ و هنر در جهان محسوب می‌شود و در آن بیش از سه میلیون عتیقه که بسیاری از آن‌ها به دوره ماقبل تاریخ بازمی‌گردند، نگهداری می‌شوند.

اگر کمی حوصله به خرج دهید و 25 کیلومتر از شهر خارج شوید، به کاخ پترهوف خواهید رسید؛ بنایی که در اوایل دهه 1700 به‌عنوان اقامتگاه تابستانی پیتر کبیر ساخته شده است و شباهت بسیار زیادی به کاخ ورسای فرانسه دارد. با توجه به اینکه این شهر یکی از مهم ‌ترین شهرهای روسیه است، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی در این شهر ساخته شده و قیمت هتل های سنت پترزبورگ به‌اندازه‌ای متنوع هستند که پاسخگوی هر نیازی باشند.

4. نووسیبیرسک سومین شهر بزرگ روسیه

نووسیبیرسک که در سواحل رودخانه اوب قرار گرفته است، سومین شهر بزرگ روسیه و به‌نوعی پایتخت سیبری محسوب می‌شود. تابستان‌های این شهر به‌اندازه‌ای گرم هستند که بتوان در سواحل دست‌ساز آن به‌راحتی شنا و آب‌تنی کرد؛ اما در زمستان‌ها دمای هوا تا 45 – سانتی‌گراد هم می‌رسد!

این شهر سالن تئاتر اپرا و باله، چند موزه و دانشگاه را در خود جای داده که موزه فن‌آوری راه‌آهن در فضای باز جذاب‌ترین آن‌ها است. در این موزه، بسیاری از لوکوموتیوهای دیزلی و بخار، قطارهای الکتریکی و انواع واگن‌ها، آمبولانس و حتی ماشین‌های آتش‌نشانی به نمایش درآمده‌اند. جالب است بدانید، ایستگاه راه‌آهن تاریخی ترانس – سیبری که روزی محل انتقال زندانیان کار اجباری بود و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌ های راه ‌آهن روسیه محسوب می‌شود، در این شهر قرار گرفته است.

5. یکاترینبورگ شهری فرهنگی و هنری در روسیه

یکاترینبورگ، شهری صنعتی واقع در کوه‌های اورال است. این شهر دیدنی‌های زیادی را به مسافران خود عرضه می‌کند. یکاترینبورگ در حال حاضر شهری فرهنگی است که بسیاری از کتابخانه‌ها و تئاترهای جهان در آن واقع شده‌اند و وطن بسیاری از نمایش‌نامه‌نویسان و گروه‌های موسیقی راک روسیه است. این شهر که از نظر وسعت چهارمین شهر بزرگ روسیه محسوب می‌شود، بیش از 30 موزه را در خود جای داده که مهم‌ترین آن‌ها موزه شیگیر است که قدیمی ‌ترین مجسمه‌ های چوبی جهان در آن نگهداری می‌شوند.

سخن پایانی

به هر کجای روسیه، این کشور تاریخی و باشکوه سفر کنید، زیبایی‌های فراوانی را تماشا خواهید کرد. این مسئله هم تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام شهر را برای سفر به روسیه انتخاب کنیم بسیار سخت کرده است.

در مقاله حاضر 5 مورد از بهترین شهرهای توریستی روسیه و تفریحاتی که در این شهرها می‌توانید تجربه کنید، به شما معرفی کردیم. برای تجربه سفری بی‌دغدغه و راحت به سراسر جهان و رزرو هتل ‌های روسیه، هتل های تفلیس و سایر شهرها و کشورهای جهان به فلای تودی مراجعه کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزان ‌ترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است و کارشناسان آن با پشتیبانی 24 ساعته حتی در روزهای تعطیل، آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 25

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها