00%
منو

راهنمای اخذ انواع ویزای یونان

یونان یکی از کشورهایی است که هر ساله توریست‌های زیادی را جذب می‌کند و تمدن بزرگی دارد. اخذ ویزا و اقامت در یونان سخت‌گیرانه است و از طرفی به دلیل عضویت یونان در شینگن، اخذ ویزای شینگن نیز برای ورود به یونان الزامی است. اگر شما هم تصمیم به اخذ ویزای یونان گرفته‌اید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

انواع ویزای یونان

در حالت کلی ویزای یونان از لحاظ موضو ع و مدت زمان اعتبار به 4 گرید A، B، C و D تقسیم می‌شود که شرح آن به صورت زیر است:

  1. ویزای A: کوتاه‌مدت‌ترین اعتبار ویزای یونان این گرید است. با داشتن این ویزا تنها به مدت چند ساعت مجوز حضور در فرودگاه این کشور را دارید. زمانی که قصد تعویض پرواز و سفر به کشور ثالث را دارید، این ویزا کاربرد دارد.
  2. ویزای B: این ویزا نیز به منظور مجوز تردد صادر می‌شود و 5 روز اعتبار دارد. برای سفرهای زمینی و عبور از یونان این ویزا را باید داشته باشید.
  3. ویزای C: ویزای گرید C به دارنده آن اجازۀ اقامت 90 روزه در یونان را می‌دهد. گردشگران، بیمارانی که قصد درمان دارند، تجار و… کسانی هستند که می‌توانند از این ویزا استفاده کنند. ویزای توریستی در این گرید قرار می‌گیرد.
  4. ویزای D: اشخاصی که قصد اقامت بیش از 90 روز دارند، باید این ویزا را تهیه کنند. هر چند شرایط اخذ این نوع ویزا در مقایسه با سایر ویزاها سخت‌گیرانه‌تر است و با نام ویزای ملی یونان نیز شناخته می‌شود. ویزاهای تحصیلی، کاری و تحصیلی در این دسته قرار می‌گیرند.
ویزای یونان

ویزای یونان

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان در دسته ویزاهای کوتاه مدت است و برای کسانی مناسب است که به‌منظور گردشگری یا دید و بازدید از دوست و آشنایان به این کشور مسافرت می‌کنند. مراحل اخذ ویزای یونان ممکن است تا سه ماه نیز طول بکشد و در نهایت اتحادیه اروپا ویزای توریستی شینگن را از سفارت یونان صادر می‌کند و مجوز سفر به یونان و سایر کشورهای عضو شینگن به شما داده می‌شود.

مدارک ویزای توریستی یونان عبارتند از:

  • فرم آنلاین درخواست ویزای توریستی شینگن
  • دو قطعه عکس
  • پاسپورت معتبر
  • پاسپورت‌های قدیمی
  • نامه‌ای مختصر از اهداف و تاریخ و سایر جزئیات سفر
  • بیمه مسافرتی
  • اثبات محل اقامت (شامل: برگه رزرو هتل یا دعوت‌نامه از دوستان و آشنایان)
  • رزرو پرواز رفت و برگشت
  • گواهی تمکن مالی

لازم به ذکر است که مدارک ذکر شده بین تمامی کشورهای عضو شینگن مشترک است. پس ممکن است سفارت یونان از شما مدارک و اسناد دیگری را نیز درخواست کند.

برای دریافت ویزای توریستی در مرحله اول لازم است که فرم درخواست ویزای شینگن را تکمیل کنید. سپس برای مصاحبه حضوری تاریخی مشخص می‌شود و به اطلاع شما می‌رسد. تکمیل مدارک، انجام مصاحبه، احراز هویت و پرداخت هزینه‌ها از دیگر مراحل اخذ ویزای توریستی یونان است.

ویزای سرمایه گذاری یونان

با سرمایه‌گذاری در یونان و  گرفتن اقامت دائم در این کشور می‌توانید از سایر مزیت‌های آن مانند خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند شوید. همچنین هزینه‌های زندگی در یونان از سایر کشورهای اروپایی به‌صرفه‌تر است. برای به دست‌آوردن ویزای سرمایه گذاری یونان می‌توانید از طریق خرید ملک اقدام کنید. همچنین با خرید ملک می‌توانید گلدن ویزا یا ویزای طلایی داشته باشید.

شما می‌توانید با اثبات تمکن مالی و توانایی زندگی در یونان، ویزای دوساله در این کشور را اخذ کنید. بعد از دو سال نیز می‌توانید به راحتی آن را تمدید کنید. ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه از دیگر راه‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. همانطور که می‌دانید یونان یکی از راه‌های ورود به سایر کشورهای اروپایی است. می‌توانید برای اطلاعات دقیق‌تر از شرایط و مزیت‌های سرمایه‌گذاری در یونان با کارشناسان و متخصصان خبره ما در پارسیس در تماس باشید و از خدمات مشاوره‌ای بهره‌مند شوید.

ویزای تحصیلی یونان

با گرفتن ویزای تحصیلی یونان علاوه بر مزیت‌های زندگی در این کشور، می‌توانید از مزیت‌های تحصیلی آن نیز استفاده کنید که شامل کیفیت سیستم آموزشی، ارزش و اعتبار مدرک فارغ‌التحصیلی است. همچنین افرادی که ویزای تحصیلی دارند می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی، موضوع ویزای خود را تغییر دهند و با یافتن شغل، ویزای کاری بگیرند. علاوه بر ارسال مدارک، مصاحبه، احراز هویت، اثر انگشت و بیومتریک و پرداخت هزینه که از مراحل ویزای تحصیلی یونان است که ارسال مدارک تسلط کافی به یکی از دو زبان انگلیسی و یونانی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. از شرایط پذیرش ویزای تحصیلی در یونان می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • شهروند اتحادیه اروپا نبودن
  • اقامت نداشتن در یونان در یک سال گذشته
  • توان مالی یا بورسیه تحصیلی
  • دارا بودن بیمه و پوشش پزشکی
  • دریافت نامه پذیرش از دانشگاه‌های یونان

ویزای تحصیلی یونان

ویزای کار یونان

دریافت ویزای کار یونان از دو روش امکان‌پذیر است. روش اول داشتن Job Officer یا کارفرما است. البته این روش بسیار زمان‌بر و عملاً نشدنی است. زیرا کارفرما باید درخواست نیروی کار را به مدت 3 ماه در یونان آگهی کند. اگر فرد مدنظر پیدا نشد، باید آگهی را به اتحادیه اروپا بسط دهد و 3 ماه نیز آن را در اروپا آگهی کند. اگر باز هم شخص مدنظر جذب نشد، کارفرما می‌تواند در خارج از اروپا نیز این آگهی را منتشر کند.

روش دوم که ساده‌تر به‌نظر می‌رسد این است که در ابتدا فرد ویزای جستجوی کار یا Job Seeker را دریافت کند. پس از می‌تواند به مدت 6 ماه به یونان سفر کند و شغل مدنظرش را بیابد.

از مزایای ویزای کاری در یونان می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • درآمد مناسب
  • ارتقای تخصص و شغل
  • ساعات کاری مطلوب
  • بهره‌مندی از اقامت در یونان و داشتن ویزای شینگن
  • امکان دریافت اقامت دائم

اشخاصی که قصد دارند به‌صورت قانونی و بیش از 90 روز در یونان کار کنند می‌توانند درخواست ویزای کاری خود را به سفارت یونان تحویل دهند. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری یونان می‌ توان به قرارداد کاری بین کارفرما و متقاضی اشاره کرد. همچنین مدرک دانشگاهی معتبر و ترجمۀ آن، پاسپورت، گواهی بهداشت، سند خرید یا اجاره مسکن در یونان و… از دیگر مدارک لازم برای اخذ این ویزا است. شما می‌توانید با مراجعه به موسسه حقوقی و مهاجرتی پارسیس، از مشاوره و راهنمایی کارشناسان خبره در این زمینه، بهره‌مند شوید.

دریافت ویزای یونان با کمک موسسه پارسیس

متاسفانه به دلیل تقاضای بالای مردم برای مهاجرت به کشورهای اروپایی، بازار کلاهبرداری در این حوزه داغ داغ است. از این رو مراجعه به موسسه و افراد معتبر بهترین راه برای جلوگیری از هدررفت زمان و هزینه است. ضمن اینکه شانس دریافت ویزای را بیشتر می‌کند. موسسه مهاجرتی پارسیس با داشتن کارشناسانی خبره و حرفه‌ای در تمامی مراحل گرفتن ویزای کاری در کنار شما هستند و کار شما را راحت می‌کنند. کافیست با موسسه پارسیس در تماس باشید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 20

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها