00%
منو

مواد روشن کننده ماسک های صورت

برخی مواد مفید مانند فاکتورهای فعال روشن کننده دارای کارکرد یکسان هستند و به همین دلیل می توان از آنها همراه با سایر مواد برای ایجاد رضایت بیشتر مشتریان در ماسک های روشن کننده صورت استفاده کرد. برخی عوامل مانند ویتامین C و E، AHA و هیدروکینون در آمریکا حکم استاندارد طلایی برای درمان هایپرپیگمنتیشن منتشر صورت را دارد. این ماده در کشورهای اروپایی مانند فراسنه به دلیل احتمال سرطان ممنوع اعلام شده است.

آزلیک اسید، کوجیک اسید و ترکیبات خانواده های رتینوئید مانند ترتینون، آداچالن، تازاروتن، ایزوترتینوین از جمله مهمترین عوامل روشن کننده ای هستند که در ماسک های پوستی استفاده می شوند.

فعالیت دپیگمنتاسیون آزلائیک اسید تحت واسطه گری تاثیرات ضدتکثیری و مسمومیت سلولی بر ملانوسیت ها قرار دارد. مهمترین عوارض جانبی آن شامل اریتمی موقتی و ناراحتی و مشکلات جلدی مانند پوسته پوسته شدن، خارش و سوختگی است که معمولا بعد از 402 بعد از مصرف برطرف می شوند.

کوجیک اسید به عنوان لاشخور رادیکال های آزاد و آنتی اکسیدان عمل می نماید و با بازداری از تبدیل پیش ماده ملانین به ملانین منجر به کاهش محتوای ملانین در ملانوسیت ها می شود. برخی شواهد نشان دهنده واکنش های آلرژیک در اثر مصرف کوجیک اسید هستند؛ همچنین این ماده در مطالعات بالینی دارای اثربخشی متوسط است. مطالعات بالینی متعددی نشان داده اند که این ماده منجر به افزایش احتمال حساسیت می شود.

همچنین این ماده با درماتیت تماسی و اریتمی همبسته است. خانواده رتینوئید دارای ویژگی های ضد التهابی بوده و منجر به تسریع در روند احیای سلول های اپیدرمی می شوند. آنها باعث انتشار گرانول های رنگدانه دار کراتینوسیت می شوند. مهمترین عارضه جانبی آن شامل سوختگی، احساس سوزش، اریتمی، خشکی و پوسته پوسته شدن است. اگرچه این عوارض جانبی بازگشت پذیر هستند، درماتیت رتینوئید منجر به هایپرپیگمنتاسین پسا التهابی،مخصوصا در افراد دارای پوست تیره می شود.

مواد روشن کننده ماسک های صورت

 

علیرغم آنچه در بالا مطرح شد، در صنعت آرایشی بهداشتی، اولویت با مصرف ویتامین ها (نیاسین آمد (B3) و ماسک احیا کننده درم و روشن کننده SK-II) و یا منبع طبیعی عامل روشن کننده مانند خاک رس (ماسک سفت کننده خاک رس معدنی، شرکت St Ives) . عصاره تخمیری گالاکتومیز (ماسک های صورت SK-II)، نوعی قارچ که منجر به بهبود ترشح کراتین در پوست انسان، منافذ، ترشح چربی، روشنی و آکنه می شود.

رابوطب تامین کننده انواع محصولات زیبایی است که با بهترین قیمت ماسک ها و کوکتل های روشن کننده پوست را ارائه میکند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 88

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها