00%
منو

پوست چرب و جوش دار را چطور آرایش کنیم؟

آیا شما هم از پوست چرب رنج می برید؟
برای داشتن آرایشی بهتر روی پوست چرب چه راه هایی را بلدید؟
فکر می کنید می شود پوست چرب را در هنگام آرایش کنترل کنیم؟
داشتن پوست چرب یکی از بزرگترین مشکلاتی است که شما در هنگام آرایش با آن مواجه خواهید شد و شاید برایتان تا به حال سوال پیش آمده باشد که برق افتادگی روی بینی و گونه یا حتی درخشندگی بیش از حد روی پیشانی یا چانه برای چه است؟ در جواب باید به شما بگوئیم که شما دارای پوست چرب بوده و برای کنترل آن تاکنون هیچ راهی را امتحان نکرده اید و برای همین احساس ناراحتی خواهید کرد، چرا که آرایش بر روی صورت شما حالت ماسیده و براق پیدا می کند و در بیشتر مواقع از احساس سنگینی میکاپ رنج خواهید برد.
پوست چرب و جوش دار را چطور آرایش کنیم؟
در این نوشتار ما سعی می کنیم شما را با ترفندهای آرایش پوست چرب و جوش دار هنگام آرایش آشنا کنیم تا بتوانید تا حد بسیاری چربی پوست خود را کنترل کنید، در ادامه برای آشنایی آرایش پوست چرب با الانزا همراه باشید.

آماده سازی پوست چرب وجوش دار قبل از آرایش

افرادی که پوست چرب دارند غدد چربی فعال نیز دارند که باعث باز شدن منافذ باز پوست شان خواهد شد و به راحتی میکروب و گرد و غبار را جذب خود می کند که درصد بروز جوش های سر سیاه و چرکی را افزایش می دهد، یکی از هزاران مشکل افرادی که پوست چرب دارند این است که آرایش بر روی صورت هایشان نمی ماند و به دلیل تعریق زیاد و چربی پوست آرایش شان براق و بسیار زنننده خواهد شد.

برای آرایش پوست چرب و جوش دار ابتدا نیاز است شما چربی پوست تان را کنترل کنید و پس از آن سعی کنید از محصولاتی استفاده کنید که فاقد چربی هستند، پس از آن باید یک سری نکات مهم را رعایت کنید تا از بروز جوش و ترشح چربی بسیار زیاد جلوگیری به عمل آورید.

  • پوست خود را تمیز و لایه برداری کنید

در مرحله برای کنترل چربی پوست صورت نیاز است که صورت تان را لایه برداری کنید و سلول های مرده و چربی اضافه پوست تان را بشوئید، اگر از محصولاتی استفاده کنید که حاوی پودر ذغال و نمک دریایی باشد بیشتر از هرچی ترشح چربی را در پوست خود کنترل کرده اید.
برای خرید ژل شستشوی مناسب با پوست تان در ابتدا باید پوست خود را به خوبی بشناسید، شاید این جمله در لحظه اول ساده بنظر برسد اما در نهایت ما به شما می گوئیم که شناخت پوست چندان هم کار آسانی نبوده است. برای شناخت پوست تان باید بدانید که ما بطور کلی 4 نوع تیپ پوستی داریم که شامل: پوست خشک، پوست چرب، پوست نرمال و پوست مختلط می شود.
برای خرید ژل شستشوی صورت مناسب با صورتتان و آگاهی از قیمت های آن شما می توانید وارد فروشگاه اینترنتی الانزا شده و آنلاین خرید کنید.

  • گذاشتن ماسک مناسب با نوع تیپ پوستی

پس از مرحله ی لایه برداری بهتر است قبل از زیرسازی آرایش ابتدا از یک ماسک مناسب با پوست چرب بر روی پوست تان استفاده کنید چرا که پس از لایه برداری منافذ باز پوست بازتر خواهد شد و ممکن است استفاده از لوازم آرایشی بدون هیچگونه زیر سازی پوست شما را برای جوش آماده کنید. ماسک پوست شما را تعذیه کرده و از طریق منافذ باز پوست تمامی مواد مغذی داخل ماسکتان را وارد پوست تان خواهد کرد و پوست شما در بهترین حالت خود قرار می گیرد و آب رسانی خواهد شد.

  • بستن منافذ باز پوست با تونر

برای بستن منافذ باز پوست خود قبل از آرایش از یک تونر مناسب با پوست چرب استفاده کنید و از بروز حالت کیکی و اسفنجی پوست خود در هنگام آرایش جلوگیری کنید و منافذ باز پوست را ببندید، تونر می تواند منافذ باز رو کوچک تر کند و لکه های پوست شما را کمرنگ تر کند. بهترین زمان ممکن برای استفاده از تونر 10 دقیقه قبل از زیر سازی آرایش بوده که پس از 10 دقیقه می توانید آرایش خود را شروع کنید.

  • مرطوب کننده برای آب رسانی

یکی از تصورات اشتباهی که برای پوست چرب وجود دارد این است که افراد با پوست چرب دیگر نیاز به رطوبت رسانی و آب رسانی پوست خود نخواهند داشت که این کاملا اشتباه بوده و این افراد باید به دنبال محصولات بدون چربی باشند تا از خشکی پوست خود جلوگیری کنند.

  • پرایمر

اگر به دنبال راهی هستید که پوست چرب شما بیش از 5 ساعت آرایش را بر روی خود نگهدارد بهتر است بعد از تمامی مراحل ذکر شده در بالا از پرایمر بر روی پوست خود استفاده کنید چرا که یک زیرساز بسیار قوی می تواند منافذ شما را مسدود کرده و از ترشح چربی جلوگیری به عمل آورد. پرایمر می تواند برای مدت طولانی به پوست شما بچسبد و بدون پخش شدن و لک شدن باقی بماند و از ماسیده شدن کرم پودر بر روی پوست تان نیز جلوگیری کند، پرایمر باعث می شود که پوست شما مواد آرایشی را بهتر جذب کند و یک سطح یک دست به وجود خواهد آورد.

آرایش پوست چرب وجوش دار
آماده سازی پوست چرب وجوش دار قبل از آرایش

  • کانسیلر: اگر پوست شما چرب باشد پس در نظر گرفتن جای جوش و لک بر روی آن اصلا چیز عجیبی نبوده با این حساب شما برای از بین بردن آن ها بعد از پرایمر و قبل از استفاده از کرم پودر می توانید با آن لکه گیری کرده و جای این لک ها را کمتر کنید.
  •  کرم پودر مناسب با پوست چرب: این مرحله می تواند یکی از سخت ترین مراحل آرایش پوست چرب باشد، انتخاب یک کرم پودر مناسب و بدون چربی که مات باشد از مهمترین کارهایی است که شما باید به آن توجه داشته باشید. برای پخش بهتر کرم پودر بر روی صورت تان بهتر است کرم را روی پوست خود پخش کرده و بعد از آن با یک بیوتی بلندر آن را به خوبی روی پوست تان بمالید، این روش کاملا پوشانندگی دارد.
  • هایلایتر و کانتور کردن صورت: بعد از کرم پودر نوبت به کانتور کردن صورت می رسد، برای کانتور کردن بهتر است از محصولات پودری استفاده کنید و لوازم آرایشی کرمی به دلیل پخش شدن سخت کنار بگذارید. برای هایلایت نیز می توانید از کانسیلر با رنگ روشن استفاده کنید.
  • تثبیت آرایش: حال نوبت آن است که پوست خود را پس از اتمام تمام مراحل آرایش پوست با فیکساتور پودری فیکس کرده و از بروز چین و چروک و ترشح چربی نیز جلوگیری کنید.
    فیکساتورها همانند کانتور و هایلایتر که مکمل یکدیگر و آرایش شما هستند، تکمیل کننده میکاپ بوده و استفاده از هرگونه مدل این محصول چه بصورت مایع و چه پودری برای بالا بردن دوام آرایش شما نیاز است. اگر که شما به دنبال آرایش هایی تمیز و بدون نقص هستید به شما توصیه می کنیم در ابتدای آرایش از پرایمر و زیرساز و در انتهای آن از تثبیت کننده ها استفاده کنید.
    برای آگاهی از قیمت فیکساتور شما می توانید وارد سایت فروشگاهی الانزا شده و پس از انتخاب محصول مورد نظر خود در کمترین زمان ممکن فیکساتور خود را تحویل گرفته و استفاده کنید.
  • آرایش پوست دور چشم: اگر شما پوست چربی دارید برای پوشش زیر چشم خود اصلا از کانسیلر استفاده نکرده چرا که چروک دور چشم شما را هزار برابر نشان خواهد داد، با این حساب اصلا سراغ کانسیلر آن هم هیچ مدلی از آن نروید و با استفاده از پرایمر دور چشم سعی کنید پوشش مناسبی دور چشم تان ایجاد کنید.

                 شما برای فیکس کردن کرم پودر دور چشم خود می توانید از پنکک نیز استفاده کنید. هر محصولی که برای آرایش صورت بخواهید، کرم پودر، رژگونه، کانسیلر و پرایمر , … می‌توانید در دسته بندی محصولات لوازم آرایش صورت فروشگاه اینترنتی الانزا پیدا کنید.
از آنجایی که خرید پنکک بیشتر به تجربه شما از مارک و برند محصولات و بدون چربی بودن محصولات باز می گردد.  بهتر است برای خرید پنکک آن هم به صورت اینترنتی به فروشگاه مذکور مراجعه کنید.

  • آرایش چشم: هنگام خرید ریمل و خط چشم سعی کنید از نوع ضد آب آن استفاده کنید چرا که مدل ضد آب در هنگام ترشح زیاد چربی نیز در زیر چشم های شما پخش نمی شود.

لوازم ارایشی مناسب برای پوست چرب
لوازم ارایشی مناسب برای پوست چرب

شما می توانید در این بخش با بهترین لوازم آرایش مناسب با پوست چرب آشنا شوید و دیگر نگران پاک شدن آرایش یا خراب شدن آن نباشید.

  • پرایمر مات کننده
  • پرایمر پوشاننده منافذ باز پوست
  • بهترین کرم پودر برای پوست چرب با منافذ باز
  • بهترین پنکیک برای پوست چرب وجوش دار
  • پودر تثبیت کننده
  • رژگونه با ماندگاری بالا
  • پودر کانتور
  • سایه چشم ماندگار
  • خط چشم مایع ضد آب
  • ریمل ضد آب
  • رژ لب مات

بهترین پنکیک برای پوست چرب وجوش دار

  1. پنکک اکستریم مت Pupa، حاوی عصاره گل لیلیوم که برای آب رسانی پوست و بستن منافذ باز پوست و کوچک کردن آن استفاده می شود.
  2. پنکک فشرده Flormar، بهترین مارک پنکک برای پوست های چرب و جوش دار است که از مواد سیلیکونی شناخته شده است. این پنکک در برابر آب مقاوم بوده و کاربردی آسان دارد که به راحتی پوست شما را برای مدت طولانی پوشش خواهد داد.
  3. پنکک گلدن رزgolden rose، یکی دیگر از بهترین مارک های پنکک بوده است که شما می توانید به راحتی چربی پوست خود را توسط آن کنترل کنید.

نتیجه گیری 

پوست چرب یکی از دغدغه های اصلی همه ی خانم ها می باشد که درمان آن کاری زمان بر و طولانی بوده و اکثر بانوان به دلیل عدم آگاهی نمی توانند آرایش مناسب با پوست خود انجام دهند و در بیشتر مواقع با آرایشی ماسیده و برق افتاده روبرو خواهند شد. برای آرایش پوست چرب شما می توانید با محصولات بدون چربی و مناسب پوست تان این مشکل را حل کرده و دیگر نگران درخشش پوست و ترشح چربی آن نباشید. پیشنهاد ما به شما برای تهیه محصولات آرایشی با کیفیت فروشگاه اینترنتی الانزا( https://elanza.com/ ) می باشد. شما عزیزان می توانید فارغ از زمان ومکان به این فروشگاه آنلاین مراجعه و اقدام به خرید محصولات نمایید.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 3
  • 1,229

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حانیه
حانیه
3 سال قبل

ژل شستشوی صورت سینره برای کنترل چربی پوست فوق العادس من خودم پوستم چربه و یک بار صبح و یک بار شب با ژل شستشوی صورت میشورم عالیه👌🏻

اسماعیل سحاب
اسماعیل سحاب
3 سال قبل

من واقعا از جوش های صورتم خسته شدم

نازنین
نازنین
1 ماه قبل

میشه گفت بهترین پنکک پوست چربی ایرانی برای کالیستا هست؟