00%
منو

نحوه مصرف دارچین برای دیابت

دارچین (به هندی dalchini نامیده می شود) به طور گسترده ای برای افزودن طعم متمایز به غذاهای مختلف استفاده می شود. ادویه معطر نه تنها بخشی از دنیای آشپزی است، بلکه یک عنصر محبوب در شیوه های درمانی باستانی است. دارچین خواص دارویی زیادی دارد و یکی از برجسته ترین آنها توانایی آن در مقابله با مشکل دیابت است که ما در سایت yarawoundclinic.com به شرح این موضوع می پردازیم.

چندین مطالعه کوچک، دارچین را با سطح قند خون بهتر، مرتبط دانسته اند. برخی از این تحقیقات نشان می دهد که ممکن است قند خون را با کاهش مقاومت به انسولین مهار کند.

دارچین و دیابت

دارچین و دیابت

دارچین چگونه برای کنترل دیابت مفید است؟

این ادویه به عنوان تحریک سلول ها برای مصرف گلوکز شناخته شده است. مصرف دارچین باعث ترشح انسولین از لوزالمعده و افزایش حساسیت به انسولین می شود که به پردازش گلوکز کمک می کند. دارچین حاوی برخی از ترکیبات ضد دیابت است که به کاهش سرعت ورود گلوکز به بدن ما کمک می کند. و به حفظ سطح قند خون ناشتا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. دارچین سیستم گوارشی را بهبود می بخشد که مستقیماً با مشکل دیابت مرتبط است. یک دستگاه گوارش سالم، قند را پردازش، هضم و قند اضافی را دفع می کند تا سطح قند خون را تحت کنترل نگه دارد. همچنین ممکن است خطر عوارض شایع دیابت مانند خطر ابتلا به بیماری قلبی ، زخم پای دیابتی و … را کاهش دهد. البته ناگفته نماند افراد دیابتی در کنار تغذیه سالم باید به ورزش نیز بپردازند، این افراد بهتر است از کفش مخصوص دیابت برای ورزش استفاده کنند تا هرچه زودتر با این بیماری مبارزه کنند.

آیا دارچین برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است؟

برای اکثر مردم، مکمل های دارچین، حداقل برای استفاده کوتاه مدت، بی خطر به نظر می رسند. اما دوزهای بالا ممکن است برای افرادی که بیماری کبدی دارند مشکلاتی ایجاد کند. قبل از مصرف هر مکملی با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای شما بی خطر هستند و بر هیچ دارویی که قبلاً مصرف می کنید تأثیری نمی گذارد.

اگر از مکمل های دارچین استفاده می کنید، ابتدا با پزشک خود صحبت کنید، به خصوص اگر دارویی مصرف می کنید. همچنین به دنبال مارک هایی باشید که دارای مهر و موم با کیفیت هستند. این ماده به ویژه در غذاهای شیرین رایج است و در میان بسیاری از افرادی که پس از غذای اصلی خود از دسر لذت می برند، مورد علاقه است.

دارچین برای افراد مبتلا به دیابت

دارچین برای افراد مبتلا به دیابت

با این حال، دارچین علاوه بر طعم عالی، دارای تعدادی خواص است که برای ما بسیار مفید است. مواد تشکیل دهنده آن می تواند به محافظت از ما در برابر طیف گسترده ای از عوارض مانند سرطان، دیابت، عفونت ها و حتی آلزایمر کمک کند. علاوه بر این، جایگزین مناسبی برای شکر است و به ارائه رژیم غذایی سالم‌تر و کاهش چاقی کمک می‌کند. دارچین فواید زیادی دارد، بیایید نگاهی بیندازیم به مطالب سایت www.yarawound.com و راهکارهای استفاده از دارچین برای درمان دیابت را بدانیم.

چگونه از دارچین برای مقابله با دیابت (قند خون بالا) استفاده کنیم؟

  1. آب دارچین بنوشید بهترین راه برای مصرف دارچین برای دیابت، نوشیدن آب دم کرده با ادویه است. یک تکه یا پوست 2 اینچی دارچین را در یک لیوان آب خیس کنید. بگذارید یک شب بماند و اول صبح با معده خالی بنوشید.
  2. شکر را با دارچین جایگزین کنید دارچین با طعم شیرین ملایمش می تواند به عنوان یک شیرین کننده طبیعی و همچنین به عنوان یک جایگزین سالم برای شکر برای انواع دسرها مانند کیک و پای و … استفاده شود.
  3. چای یا قهوه دارچین بنوشید؛ چای ماسالا را با کمی پودر دارچین درست کنید یا مقداری از آن را به قهوه ای که دم می کنید اضافه کنید.
  4. دارچین را به بلغور جو دو سر خود اضافه کنید؛ پودر داچین را روی بلغور جوی دوسر خود بپاشید. شما همچنین می توانید از شکر یا عسل اجتناب کنید. دارچین باعث می شود کاسه میوه ها و غلات شما طعم خوبی داشته باشد.
  5. آن را به کاری های هندی اضافه کنید؛ خب، این یک روش رایج برای استفاده از دارچین در آشپزخانه های ما است. یک چوب دارچین کوچک را با سایر ادویه های خشک مانند میخک و دانه فلفل تفت دهید تا کاری خوش طعم درست کنید.

همچنین مهم است به یاد داشته باشید که هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی تواند دیابت شما را درمان کند. مدیریت دیابت شامل تغذیه سالم، ورزش منظم، پایش قند خون، و گاهی اوقات، داروهای دیابت یا انسولین درمانی و درمان زخم پای دیابتی با پانسمان های اصولی است.

نحوه مصرف دارچین برای دیابت

نحوه مصرف دارچین برای دیابت

دارچین چه مقدار و چند بار باید مصرف شود؟

متخصصان پیشنهاد می کنند که مصرف ۲ تا ۴ گرم پودر دارچین در دیابت مفید است.اگر یک چوب دارچین مصرف می کنید، بیش از یک چوب در روز مصرف نکنید.به گفته متخصصان، دارچین را به طور مداوم مصرف نکنید. آن را به مدت شش هفته مصرف کنید و یک یا دو هفته استراحت کنید. گزارشی از مواد غذایی داشته باشید و میزان دارچین مصرفی در روز را پیگیری کنید. دارچین برای کنترل دیابت نمی تواند جایگزین داروهای دیابت شود.

در نهایت کودکان، زنان باردار و سایر افراد با سابقه پزشکی گسترده ، باید با پزشک خود صحبت کنند تا ببینند آیا مزایای دارچین بیشتر از خطرات آن است یا خیر.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 47

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها