00%
منو

آیا تهران به آنتالیا پرواز مستقیم دارد؟

آنتالیا شهری بسیار زیبا در کشور ترکیه است که از شمال با شهر بوردو، از جنوب با دریای مدیترانه، از غرب با شهر کمر و از شرق با شهر سریک همجوار میباشد. این شهر یکی از شهرهای گردشگرپذیر است. سفر به ترکیه و همچنین شهر زیبای آنتالیا در سالهای اخیر گل سر سبد انتخاب بسیاری از ایرانیها بوده است؛ به طوری که اگر بگوییم اکثر گردشگران و مسافران ترکیه را ایرانیان تشکیل میدهند، اغراق نکرده‌ایم! به همین دلیل پروازهای زیادی هر ساله به مقصد آنتالیا انجام میشود. این پروازها انواع مختلفی دارند که با توجه به شرایط مختلفی که وجود دارد قیمت، کیفیت و خدمات آنها تغییر میکند. با هم به بررسی پروازهای تهران به آنتالیا و همچنین ساعت های پروازی تهران به آنتالیا میپردازیم.

آیا تهران به آنتالیا پرواز مستقیم دارد؟

آنتالیا یک از محبوبترین مقاصد گردشگری در ساحل دریای مدیترانه میباشد که در ترکیه واقع شده است. این شهر مملو از رستوران‌های لاکچری، هتلها، فروشگاهها و مرکز خریدهای متنوع از بهترین و با کیفیتترین برندهای دنیا و … میباشد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. به همین دلیل، امکانات و خدمات تردد بسیاری در این کشور ارائه شده است که گردشگران و مسافران میتوانند به راحتی هرچه تمامتر به این شهر زیبا سفر کنند. شهر آنتالیا دارای یکی از بهترین موقعیتهای آب و هوایی میباشد که در حدود 300 روز سال آفتابی است و این شهر را برای تفریحاتی اعم از کوهنوردی، قایقرانی، اسکی روی آب و … مناسب می‌سازد و بیشتر مسافران و گردشگران فصل تابستان را برای سفر به آنتالیا انتخاب میکنند. مدت زمان پرواز تهران به آنتالیا بسته به شرایط مختلف، حدود 2 ساعت و 45 دقیقه است. قیمت بلیط هواپیمای تهران به آنتالیا نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت بلیط هواپیمای تهران به آنتالیا

قیمت ابن بلیطها، به کلاسهای پروازی آنها بستگی دارد. کلاسهای پروازی به سه دستهی درجه یک، تجاری و کلاس معمولی تقسیم میشوند که این تقسیمبندی بر قیمت بلیط هم تاثیر میگذارد؛ زیرا هر کدام از این کلاسهای پروازی، امکانات و خدمات متفاوتی را ارائه میدهند. به طور مثال، امکانات و خدمات تجاری کلاس پروازی درجه یک یا فرست کلاس بسیار بالاست و قیمت آن از دیگر کلاسهای پروازی بیشتر است. همهی صندلی‌های آن تک نفره و خصوصی است و همچنین مهمانداران به این مسافران توجه بسیار بیشتری میکنند. کلاس پروازی تجاری قیمتش از درجه یک، پایینتر اما از معمولی، بالاتر است. از آن‌جایی که بهترین زمان برای سفر به آنتالیا تابستان است، قیمت بلیطهای تهران به آنتالیا هم در این فصل گرانتر از سایر فصلها میباشد. با این حال، با مراجعه به سایتها قبل از تابستان، میتوان برای رزرو بلیط با قیمت مناسب، اقدام کرد. این نکته در خرید بلیط با قیمت مناسب بسیار حائز اهمیت است. خرید بلیط در بهترین زمان بسیار مهم است که لازم است مدتی قبل از سفر، قیمتها را چک کرد. به طور کلی، خرید بلیطهایی با کلاس پروازی معمولی یا اکونومی برای اکثر افراد مقرون به صرفهتر میباشد.

انواع پروازهای تهران به مقصد آنتالیا

دو نوع پرواز از تهران به مقصد آنتالیا وجود دارد:

پرواز مستقیم به آنتالیا

هر ساله پروازهای مستقیم زیادی از مکانهای مختلف دنیا به شهر زیبای آنتالیا انجام میشود. پروازهای مستقیم مزایایی را نسبت به سایر پروازها دارند. از جمله این مزایا میتوان به امکانات و خدمات بیشتر و همچنین مدت زمان سفر کمتر را نام برد. از شهر تهران به آنتالیا، پرواز مستقیم یا بدون توقف وجود دارد. در آنتالیا یک فرودگاه بینالمللی قرار دارد که پروازهای مختلفی از مبداهای مختلف به این فرودگاه وارد میشوند؛ از جمله پروازهای شهر تهران. از آنجایی که از تهران به آنتالیا پرواز مستقیم دارد، در این پرواز هواپیما حدود 45 دقیقه توقف برای سوخت رسانی خواهد داشت و پس از آن در فرودگاه بینالمللی آنتالیا به زمین مینشیند. به طور کلی پروازهای مستقیم مزایای بسیاری دارند و برای مسافران نیز راحتتر است زیرا مستقیما به فرودگاه مقصد میرسند. در این پروازها، شماره پرواز و هواپیما ثابت است. همچنین این پروازها بدون توقف میباشند و مسافران به راحتی از فرودگاه مبدا، به فرودگاه مقصد رهسپار میشوند. همانطور که گفته شد، ممکن است در پروازهای مستقیم، هواپیما مدتی در جایی به خاطر سوخت‌گیری توقف کند اما پس از آن، هواپیما سریعا به حرکت خود تا فرودگاه مقصد ادامه میدهد.

پرواز غیرمستقیم به آنتالیا

این پروازها با پروازهای مستقیم تفاوت دارند. در این پروازها، مسافران در فرودگاه اولیه سوار هواپیما میشوند و پس از رسیدن به فرودگاه بعدی از هواپیما پیاده میشوند. پس از توقف حداقل 30 دقیقه‌ای و حداکثر تا 24 ساعت، وارد هواپیمای بعدی میشوند و تا فرودگاه مقصد میروند. در این پروازها، شماره پرواز و هواپیما تغییر میکند. در برخی از پروازها، مسافران تا فرودگاه دوم میروند و بعد از آن با واسایل حمل و نقل زمینی به شهر مقصد رهسپار میشوند. در گرفتن بلیط پروازهای غیرمستقیم باید به چند نکته توجه کرد؛ از جمله توجه به فاصلهی زمانی بین دو پرواز اول و دوم که فاصلهی زمانی 2 ساعت مناسب است و همینطور توجه به این نکته که آیا شرکت هواپیمایی در فاصله پرواز اول و دوم به مسافران خود محلی برای استراحت ارائه میدهد یا خیر. پروازهای غیرمستقیم مختلفی از مبدا شهر تهران به مقصد آنتالیا وجود دارد که در اکثر روزهای هفته، این پروازها قرار داده شدهاند.

همانطور که مشاهده نمودید، پروازهای مختلفی از شهر تهران به شهر آنتالیا وجود دارد و به طور کلی خطوط هوایی مختلفی هستند که پروازهای مستقیم و غیرمستقیم تهران به آنتالیا را پوشش میدهند. میتوان این گونه برداشت کرد که اصولا پروازهای مستقیم مزیت و راحتی بیشتری را نسبت به پروازهای غیر مستقیم دارند زیرا هم زمان سفر و هم خستگی مسافران کمتر میشود و با توجه به خدمات و امکاناتی که ارائه میدهند، قیمت پروازهای مستقیم از پروازهای غیرمستقیم بیشتر است. پروازهای تهران به آنتالیا از طریق فرودگاه بینالمللی امام خمینی توسط شرکتهای هواپیمایی مختلف و همچنین با ارائه کلاسهای پروازی مختلف در اکثر روزهای هفته انجام میگیرد. اکثر بلیطهایی که برای پرواز به سمت آنتالیا از مبدا تهران خریداری میشوند، بلیطهایی با کلاس پروازی معمولی یا اکونومی هستند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود نعمتی به نام اینترنت، اشخاص مختلف میتوانند بدون مراجعه حضوری، برای تهیه بلیط از طریق اینترنت اقدام کنند که در این نوع خرید، از تخفیفات بیشتری هم میتوانند استفاده کنند.

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 416

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها