00%
منو

معرفی بهترین توکن ها NFT

در بازار ارزهای دیجیتال توکن هایی وجود دارند که از بلاکچین برخوردار نیستند و به آن ها غیر مثلی یا غیر قابل تعویض گفته می شود. توکن های NFT به دارایی های دیجیتالی گفته می شود که نمی توان آن ها را با واحد های دیگر تعویض کرد.

برای درک بهتر آلت کوین غیر مثلی بهتر است نگاهی به تعریف توکن های مثلی بیندازید. در بازارهای مالی به دارایی مثلی گفته می شود که ارزش یکسانی با دیگر واحد ها دارند و هیچ یک از آن ها از دیگری کم ارزش تر نیست.

به عنوان مثال می توان گفت بیت کوین، ارزهای فیات چون دلار و ریال دارایی مثلی هستند، در مقابل دارایی دیگری وجود دارند که از آن ها نمی توان برای مبادله استفاده کرد که آن ها را دارایی های غیر مثلی تلقی می کنند، به عنوان مثال وسیله ای چون لپ تاپ دارایی به شمار می رود که قابل تعویض نیست، به این معنی که اگر شما لپ تاپ خود را به دوست خود قرض می دهید انتظار دارید همان را تحویل بگیرید نه لپ تاپی دیگر!

به طور کلی با مراجعه به ارزینجا می توانید از دارایی های غیر مثلی اطلاعاتی را به دست آورید. تمام دارایی های غیر مثلی یا همان NFT بر روی بلاکچین ذخیره می شوند. بلاکچین به دفتری گفته می شود که اطلاعات تراکنش ها را ذخیره می نماید. این توکن ها همانند ارزهای دیگر بر روی کیف پول های دیجیتالی ذخیره خواهند شد و مالکیت آن ها ازآن فردی است که آن ها را در اختیار دارد.

ویژگی آلت کوین های NFT

به طور کلی می توان گفت ارزهای دیجیتالی مثلی و غیر مثلی هر کدام از ویژگی های بارزی برخوردار هستند و این ویژگی ها باعث می شود که کاربران به آن ها توجه خاصی داشته باشند. در ادامه ویژگی های ارزهای غیر مثلی را بیان خواهیم کرد.

مزایا:

غیر قابل تقسیم: یکی از ویژگی هایی که ارزهای NFT دارند این است که نمی توان آن ها را تقسیم کرد، به این معنی که شما هنگام خرید بیت کوین لزومی ندارد حتما یک واحد ان را خریداری نمایید، بلکه می توان 01. آن را خرید، اما در مقابل ارزهای دیجیتال غیرقابل مثل هنگام خریداری به صورت یک واحد جا به جا خواهند شد.

منحصر به فرد: تمامی آلت کوین های NFT منحصر به فرد می باشند، یعنی هر کدام از ویژگی های جداگانه ای برخوردار هستند که درون دیگری مشاهده نمی شود.

کمیاب بودن: افرادی که بر روی توسعه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند می توانند به صورت نامحدود از توکن های مختلف استخراج نمایند، اما توکن های غیر مثلی کمیاب هستند به نحوی که تنها یک واحد از بعضی از توکن ها را می توان مشاهده کرد.

عدم جعل شدن: توکن هایی که به عنوان غیر مثلی شناخته می شوند از اصالت برخوردار هستند و نمی توان آن ها را به صورت جعلی ایجاد کرد، چرا که در بستر بلاک چین فعالیت دارند.

قابل معامله بودن: آلت کوین های غیر مثلی را در بازار های خاصی مورد معامله قرار می دهند که خیلی سریع و راحت می توان نسبت به خرید و فروش آن ها اقدامات لازم را به انجام رساند. نوآوری های جدید را بر روی این توکن ها به انجام رسانده اند که طبق آن ها می توان یک بلیط بازی یا دیگر دارایی ها را به پول نقد تبدیل کرد.

معایب:

ارزهای دیجیتال غیر مثلی دارای امنیت زیادی هستند و هیچ کسی نمی تواند آن ها را جعل یا هک نماید، به همین علت توسعه آن ها خیلی کندتر صورت می گیرد، بنابراین نرم افزارهایی هم که برای توسعه این توکن ها مورد استفاده قرار می گیرد گران تر می باشند. از دیگر معایب این توکن ها می توان به این موضوع اشاره کرد که هنوز در بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند.

توکن های NFT

در مطالب بالاتر در مورد ارزهای دیجیتال غیر مثلی اطلاعات مناسبی را در اختیار شما قرار دادیم، حال به معرفی برخی از ارزهای دیجیتال NFT خواهیم پرداخت که در هنگام خرید بتوانید تصمیمات درستی را لحاظ نمایید.

رمز ارز دیسترالند

آلت کوین دیسترالند یکی از پلتفرم های مورد استفاده در واقعیت مجازی می باشد که بر روی بلاکچین اتریوم فعالیت دارد، یعنی از بلاکچین اختصاص برخوردار نیست. با استفاده از این ارز دیجیتال می توانید درآمد مناسبی از اپلیکیشن ها به دست آورید. با استفاده از این پلتفرم کاربران می توانند زمین هایی را خریداری نمایند و کاشت و برداشت های خود را به انجام برسانند در نهایت درآمد مناسبی از آن به دست آورند.

رمز ارز تتا

از بهترین توکن ها NFT می توان ارز دیجیتال تتا را نام برد. با استفاده از این پروژه می توان ویدیوهایی را به صورت غیر متمرکز فراهم کرد. در این شبکه تمامی محتواها به صورت ویدیویی ایجاد می شوند که توان محاسباتی خود را به صورت همتا به همتا انجام می دهد.

ارز دیجیتال چیلیز

پروژه چیلیز بر روی برنامه های ورزشی و سرگرمی توجه دارد، این ارز دیجیتال در طی سالیان طولانی توکن های هواداری باشگاه را ایجاد کرده است که تعاملات بین هواداران ورزشی را به وسیله ارزهای دیجیتال توسعه می دهد.

موسسه های ورزشی با استفاده از این ارز دیجیتال هوادارن خود را ترغیب خواهند کرد که در بستر بلاکچین درآمد هایی را به دست آورند. برای پرداخت های داخل شبکه از توکن CHZ استفاده می کنند. بنابراین می توان گفت آلت کوین چیلیز به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال غیرمثلی شناخته می شود که پروژه های بزرگی از آن استقبال کرده اند.

ارز دیجیتال اینجین

از دیگر پروژه هایی که می توان برای ارزهای دیجیتال غیرمثلی نام برد، ارز دیجیتال اینجین می باشد. این پروژه برای بازی ها و سرگرمی ها مورد استفاده قرار می گیرد. پروژه اینجین این امکان را برای کاربران خود فراهم می آورد که وب سایتی را ایجاد نمایند و فروشگاه هایی را به صورت مجازی راه اندازی کنند.

همچنین کاربران با استفاده از این ارز دیجیتال می توانند امکانات داخل بازی را خرید و فروش نمایند، به این معنا که مبادله توکن های مربوط به دارایی درون بازی قابل امکان می باشد. توکن های اینجین کوین در دنیای واقعی مورد استفاده قرار می گیرند.

رمز ارز WAX

از بهترین آلت کوین های NFT می توان پروژه ارز دیجیتال WAX را نام برد که در تجارت الکترونیک مورد استفاده قرار می گیرد. هدف از ایجاد این ارز دیجیتال تراکنش های سریع مقیاس پذیری بالا و ساده می باشد. تیم توسعه دهنده رمز ارز وکس ابزارهایی را مبتی بر بلاکچین ایجاد کرده اند که کاربران بتوانند با استفاده از اپلیکشن های غیر مثلی به راه اندازی فروشگاه های مجازی بپردزاند.

رمز ارز فلو

تمام توکن های غیر مثلی برای فضای مجازی و اپیلیکشن ها و بازی ها مورد استفاده قرار می گیرند. ارز دیجیتال فلو یکی از رمز ارزهایی می باشد که به صورت غیر متمرکز ایجاد شده و محیط کاربری راحتی را برای بازی های جدید ایجاد کرده است. برای استفاده از این ارز دیجیتال می توانید به صرافی ارزینجا مراجعه کنید و توکن های اختصاصی آن را درون کیف پول های دیجیتالی خود ذخیره نمایید. در این شبکه می توان مقیاس پذیری را بدون اینکه عمل شاردینگ انجام داد افزایش داد.

ارز دیجیتال سند باکس

رمز ارز سند باکس دنیای مجازی را ایجاد کرده است که به وسیله آن کاربران می توانند از تجربیات و امکانات درون برنامه و بازی ها، درآمدی را به دست آورند. برای بهره بردن از این امکانات کاربران می توانند از توکن اختصاصی آن یعنی SAND استفاده نمایند. کاربرانی که از این پروژه بهره می برند به راحتی می توانند توکن های ارز دیجیتال سندباکس را ایجاد کنند و آن ها را به عنوان دارایی در شبکه ها قرار دهند و با فروش آن ها سود زیادی به دست آورند.

ارز دیجیتال اوریجین پروتکل

یکی از ارزهای دیجیتال غیر مثلی که به وسیله بلاکچین اتریوم ایجاد شده است اوریجین پروتکل می باشد. این آلت کوین اقتصادی اشتراکی را بین فروشگاه ها ایجاد می کند که باعث می شود کاربران بتوانند فروشگاه های غیر متمرکزی را ایجاد نمایند و از طریق آن بر روی دارایی های خود نظارت داشته باشند. با استفاده از پروژه اوریجین خریداران و فروشندگان به راحتی یکدیگر را پیدا خواهند کرد و قیمت ها را با هم مقایسه می کنند سپس به خرید خواهند پرداخت.

ارز دیجیتال اولترا

از دیگر پلتفرم های مورد استفاده در بازی های غیر متمرکز می توان اولترا را نام برد که بر روی بلاکچین ایجاد شده اند و برای توسعه دهندگان امکاناتی را ایجاد خواهد کرد. با استفاده از این پروژه کاربران می توانند علاوه بر خرید امکانات به فروش بازی هم بپردازند.

همچنین می توان گفت کاربرانی که در این شبکه فعالیت داشته باشند توکن هایی را به عنوان پاداش دریافت خواهند کرد. افرادی که بر روی توسعه بازی ها فعالیت دارند، می توانند از امکانت مختلفی چون تکنولوژی های منحصر به فرد و جدید، جریان های مالی و .. بهره ببرند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

  • 0
  • 54

دیدگاه ها

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها